דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בשל צמצום סניפים: משרד התקשורת מתכנן לקנוס את הדואר ב-1.1 מיליון שקלים

לפי משרד התקשורת, במהלך הסגר השלישי חברת הדואר צמצמה שעות וימי פעילות ב 44 יחידות דואר | מנכ"לית משרד התקשורת: "מדובר בהפרות בוטות וחמורות של החברה" | דואר ישראל: "דוחים מכל וכל את הטענות"

תור מחוץ לסניף הדואר בירושלים (צילום ארכיון: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
תור מחוץ לסניף הדואר בירושלים (צילום ארכיון: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

משרד התקשורת הודיע היום (רביעי) על כוונתו לבצע אכיפה תקדימית כנגד דואר ישראל, על פגיעה בשירות ללקוחות בתקופת הקורונה באמצעות קנס בגובה של 1.1 מליון שקלים. משרד התקשורת לא פרסם את הליך הפיקוח שביצע, את מכלול ההפרות שמצא או את הנימוק מאחורי גובה הקנס.

לפי הודעת המשרד: "לאחר תהליך בדיקה ייסודי החליט מינהל הדואר במשרד התקשורת להמליץ להנהלת המשרד לפתוח בהליכי אכיפה נגד חברת דואר ישראל, וזאת עקב הפרות שונות. ההפרה המרכזית: במהלך הסגר השלישי חברת הדואר צמצמה שעות וימי פעילות ב 44 יחידות דואר בניגוד להוראות הרישיון".

"במקביל, התקבלו תלונות רבות מהציבור ומגורמים שונים על זמני המתנה ארוכים מאוד שיצרו התקהלויות ביחידות הדואר", נכתב. "עוד עלה מבדיקת משרד התקשורת כי לקוחות שהזמינו תור מראש מצאו עצמם מגיעים ליחידת הדואר ומוצאים אותה סגורה מבלי שחברת הדואר טרחה להודיעם על סגירת היחידה".

מחברת הדואר ישראל נמסר: "חברת דואר ישראל דוחה מכל וכל את הטענות. מדובר בתקופת הקורונה והסגר, בה התחלואה היתה בעיצומה. ביחידות שנסגרו שהו חולי קורונה מאומתים, שאילצו את הדואר לסגור זמנית את היחידות, עקב כניסת עובדים לבידוד בהוראת משרד הבריאות, ומתוך אחריות לשלום עובדינו ולקוחותינו. משרד התקשורת עודכן בזמן אמת על כל אחת מהיחידות שנסגרו בתקופה זו, והודעה על כך פורסמה באתר הדואר וביחידה שנסגרה לידיעת הציבור. ברוב המקרים היחידות נפתחו מחדש למחרת היום. בכוונתנו לערער על הכוונה להטיל עיצומים על חברת הדואר בעיתות הקורונה".

תיבות דואר בסניף בתל אביב, ארכיון (צילום: משה שי/פלאש90)
תיבות דואר בסניף בתל אביב, ארכיון (צילום: משה שי/פלאש90)

מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר-בן חורין: "לא נאפשר מצב שאזרחים מגיעים לסניף דואר סגור בשעות הפעילות. מדובר בהפרות בוטות וחמורות של החברה ואנו נחושים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לוודא שאזרחי ישראל יקבלו שירותי דואר מתקדמים ואיכותיים".

הפרטה והזנחה של המדינה

דואר ישראל פועל כיום במתכונת מופרטת למחצה. חלק משירותי הדואר מסופקים בסניפים השייכים לחברת דואר ישראל, ואילו מאות סניפים מופעלים באמצעות זכיינים פרטיים. עוד בטרם מגיפת הקורונה, הזכיינים מלינים על חוסר כדאיות כלכלית בהפעלת סוכנות דואר וסוכנויות שנסגרות לעתים לא מוצאות סוכן מחליף. גם מבקר המדינה מצא ב-2019 רמת השירות הנמוכה בדואר, הרבה מתחת לזו המתחייבת מרשיונו, כמו גם ליקויים רבים בפיקוח על הדואר מצד משרד התקשורת.

על הפרק נמצאת כוונת הממשלה להפריט כ40% מחברת דואר ישראל, וגם המלצות ועדת רוזן, שאמורה להעניק מספר הקלות בפיקוח על חברת הדואר. למרות הקשר המשמעותי בין השניים, הליכי קידום ההפרטה ושינוי הרגולציה על הדואר מתנהלים במקביל, בזמן שאין שר תקשורת מכהן.

עו"ד יגאל לוי, סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת אמר בעבר: "קידום ההפרטה דווקא בעיתוי הנוכחי נראה תמוה. מעבר למשבר הכלכלי העולמי ולירידה הדרמטית בפעילות הדואר, הרי שטרם הסתיים השימוע על המלצות ועדת רוזן, שישפיעו מאוד על שווי החברה. לכך יש להוסיף את השאלות הפתוחות סביב עתיד בנק הדואר, שגם המדינה מתחילה להפנים שלא ניתן לנתקו מחברת הדואר. יש לקוות שאם בכל זאת תקודם הפרטת הדואר, לא נמצא עצמנו עם ‘מכירת חיסול’ של נדל"ן ציבורי ועם חברה ריקה מנכסים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!