דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון לשואה ולגבורה

רוזה בלוך, נציגת ניצולי השואה: ״קוראת לעולם כולו לא לשכוח את השואה״

נשיא המדינה בעצרת המרכזית ביד ושם: ״900 שורדי שואה נפטרו מקורונה, נזכור את אומץ ליבם״ | ראש הממשלה: ״החלטנו לחסן קודם את האוכלוסייה המבוגרת שכוללת את ניצולי השואה״

  • נשיא המדינה בעצרת המרכזית ביד ושם: ״900 שורדי שואה נפטרו מקורונה, נזכור את אומץ ליבם״ | ראש הממשלה: ״החלטנו לחסן קודם את האוכלוסייה המבוגרת שכוללת את ניצולי השואה״
דבר
צרו קשר עם המערכת:

העצרת המרכזית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה התקיימה הערב (רביעי) ביד ושם, במעמד נשיא המדינה וראש הממשלה, נכבדים וניצולי השואה. הטקס, עמד בסימן "עד היהודי האחרון – 80 שנה לראשית ההשמדה ההמונית". הנשיא ריבלי אמרן: "900 שורדי שואה ניהלו את קרב חייהם האחרון בודדים, מאחורי מסכות וכפפות". ראש הממשלה, נתניהו: "הסכם עם אירן שיסלול את דרכה לנשק גרעיני – לא יחייב אותנו".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

ריבלין: ״900 שורדי שואה נפטרו מקורונה. זוכרים את אומץ ליבם״

ריבלין: "הזיכרון ההיסטורי מצווה עלינו להוסיף, ללמוד וללמד על השואה"

"הזיכרון ההיסטורי מצווה עלינו להוסיף, ללמוד וללמד על השואה. לחקור ללא מגבלה וללא שום מורא, להכיר את הפרטים ההיסטוריים, לדון בנסיבות החברתיות שהובילו אליה, להשתומם נוכח האמיתות שהיא גילתה לנו על המצב האנושי, להפוך כל אבן; לנסות לגעת, להבין את מה שהדעת לא תופסת. לשמר את זיכרון השואה, כזיכרון קדוש. לא לעשות בזיכרון, או בשואה שימוש אינסטרומנטלי, ככלי – בהתאם לצרכי המקום והזמן – ועם זאת לא להניח לפצע המדמם הזה לשתק אותנו מלפעול, מלהביט אל העתיד".

נתניהו: "החלטנו לחסן קודם כל את האוכלוסייה המבוגרת שכוללת את ניצולי השואה"

"כשהבאנו את מיליוני החיסונים לארץ", אמר ראש הממשלה, "החלטנו לחסן קודם כל את האוכלוסייה המבוגרת שכוללת אתכם, ניצולי השואה. אנחנו כואבים את מותם של 900 ניצולי השואה שלא שרדו את המחלה הזו. בגדול, החיסונים הצליחו והתחסנתם בשיעורי שיא. היו כאלה שגם החיסונים הציפו אותם בחששות ובחרדות שמקורם בזוועות שעברו".

נתניהו: "הסכם הגרעין עם איראן שוב עולה על השולחן, נמנע ממי שחותר להשמידנו מלבצע את זדונו"

"הסכם הגרעין עם אירן שוב עולה על השולחן, אלא שההיסטוריה לימדה אותנו שהסכמים כאלה עם משטרים קיצוניים שווים כקליפת השום", אמר נתניהו. "גם לידידנו הטובים ביותר, אני אומר – הסכם עם אירן שיסלול את דרכה לנשק גרעיני שמאיים עלינו בהשמדה – הסכם כזה לא יחייב אותנו".

"יש רק דבר אחד שיחייב אותנו – למנוע ממי שחותר להשמידנו לבצע את זדונו. בשואה לא היה לנו כוח להגן על עצמנו ולא את הזכות הריבונית. היינו חסרי זכויות, חסרי מדינה וחסרי מגן. היום יש לנו מדינה, יש לנו כוח מגן ואת הזכות הטבעית והמלאה כמדינה הריבונית של העם היהודי להגן על עצמנו מפני אויבינו".

נתניהו: "הסכמי השלום ההיסטוריים שהשגנו בשנה האחרונה במדינות ערב מחוללים שינוי עצום בעולם הערבי, גם ביחס לשואה"

נתניהו: "ברגעים אלו מתקיים במוזיאון בדובאי אירוע זיכרון לקורבנות השואה, מי היה מאמין"

מדליקי שש המשואות: שמואל נער, זהבה גאלאל, יוסי חן, הלינה פרידמן, שרה פישמן ומניה ביגונוב

רוזה בלוך, נציגת ניצולי השואה: "אני קוראת לעולם כולו לא לשכוח את השואה"

בניגוד לשנה שעברה, שבה נערך הטקס באופן חריג ללא נוכחות קהל ובאופן וירטואלי בלבד בשל מגפת הקורונה, השנה נכחו בטקס כ-500 משתתפים, מחוסנים או מחלימים.

בעצרת השתתפו הזמרים: משי קליינשטיין ודוד ד'אור. השחקן דין מירושניקוב יקריא קטע קריאה ומשמר הכבוד של צה"ל מחטיבת הצנחנים. מדליקי שש המשואות: שמואל נער, זהבה גאלאל, יוסי חן, הלינה פרידמן, שרה פישמן ומניה ביגונוב.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!