דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי בזק בינלאומי ליו"ר: "באנו אליך לבית שתראה את מי אתה רוצה לפרק, את מי אתה רוצה לשלוח הביתה"

העובדים הפגינו מול ביתו של יו"ר הדירקטוריון, גיל שרון, נגד פירוק החברה. יושבת ראש הוועד, לימור ליברמן לביא: "העובדים הם לא מטבע עובר לסוחר שאפשר לטלטל כחפץ בין חברה לחברה"

לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי (צילום: ניצן צבי כהן)
לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי בזק בינלאומי הפגינו הבוקר (שישי) מול יו"ר הדירקטוריון גיל שרון בשכונת צהלה בתל אביב על רקע הכוונה לפרק את החברה. "אתה לא רואה את העובדים שלך אז באנו אליך לבית שתראה את מי אתה רוצה לפרק, את מי אתה רוצה לשלוח הביתה", קראה יושבת ראש הוועד לימור ליברמן לביא. "העובדים הם לא מטבע עובר לסוחר שאפשר לטלטל כחפץ בין חברה לחברה".

"אין כאן תוכנית סדורה ואמיתית עם היגיון. יש כאן ניסיון לקזז הפסדים בין חברות הבת, להפוך את עובדי בזק בינלאומי הלכה למעשה לעובדי קבלן ללא הנהלה וליצור מבנים שיקלו על בזק לפרק גם את יתר חברות הבת שלה בעתיד" הוסיפה ליברמן לביא.

העובדים הגיעו לביתו של שרון עם בובת העכברוש הענקית המסמלת מעסיקים שמתנגדים להתאגדות עובדיהם ונשאו שלטים עם הכיתוב: "שרון משמיד את בזק בינלאומי" ו-"בזק בינלאומי זה הבית שלי".

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד הביע תמיכה במאבקם של העובדים, ואמר להם: ״ההסתדרות תעמוד באופן בלתי מתפשר לצדכם. צר לנו על הכוונה של ההנהלה להרוס חברה טובה ומצליחה. אני מציע להנהלה לא לנצל לרעה את ההגינות שגילינו, ולא להעמיד במבחן את הסבלנות שלנו״.

"אנחנו החברה הרווחית היחידה בקבוצה", אומר ל'דבר' חבר הועד ירון קדוש, "הבאנו 32 מיליון שקלים רווח בשנה החולפת, והוא ברוב חוצפתו שלח את העובדים לחג במחשבה שייתכן שלא תהיה להם עבודה לחזור אליה. כבר למעלה משבוע אנחנו לא ישנים, אבל אם צריך אנחנו נביא את המרור הזה שעשו לנו לכל אחד ואחד מחברי דירקטוריון בזק והנהלת בזק בינלאומי. לא ננוח ולו לרגע במלחמה על הבית שלנו. אם נצטרך נגיע לכאן בכל יום, ההפגנה הזו היא רק ההתחלה".

העובדים הזכירו את ההיסטוריה של גיל שרון, כמי שניסה לפרק בעבר את התאגדות עובדי פלאפון, עת היה מנכ"ל החברה לפני כ-7 שנים. "יש על שימך כבר פסק דין שמזכיר איך פגעת בעבר ורמסת עובדים. בסופו של דבר פסק הדין הזה נתן רוח גבית גדולה למאבקי העובדים של השנים האחרונות, ואנחנו מוכנים להיאבק בך גם עכשיו" אמרה חברת הוועד הדס שלום.

"לפני שבע שנים ניסית למנוע מעובדיך להתאגד וגם היום אתה מקבל החלטה רעה. לוקח עסק מצליח והורס אותו בלי לספור את העובדים שלו" אמר יו"ר איגוד עובדי האינטרנט וההיי-טק יקי חלוצי, וקרא למנכ"ל מנכ"ל פלאפון, Yes ובזק בינלאומי, רן גוראון, "כשנכנסת לחברה, אחרי מאבק עובדי פלאפון, אמרת לי שאתה לא תהיה כמו גיל שרון, שאתה אחר. אז כנראה עכשיו כשגיל שרון חזר לחברה הביא עימו חזרה גם את הגישות הנפסדות שלו". העובדים חזרו על הקריאה שאפיינה את מאבק עובדי פלאפון מ-2012 'גיל שרון, תרד למטה'.

עובדי בזק בינלאומי ובובת העכברוש מול ביתו של שרון (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי בזק בינלאומי ובובת העכברוש מול ביתו של שרון (צילום: ניצן צבי כהן)

העובדים הגיעו להפגנה טעונים מאוד, ושני עובדים אף הופיעו במקום עם צמיגים, אבל ליברמן לביא יו"ר וחלוצי הרגיעו את הרוחות. עם זאת חברי הוועד הבהירו שבשבוע הקרוב בכוונת הוועד להחריף את הצעדים הארגוניים בחברה ולהרחיב את העיצומים. "שכל אחד מכם יסכל על חבריו, מהמחלקה שלו, מהמחלקות האחריות. התפקיד שלנו הוא לדאוג האחד לשני, כדי לשמור על הבית שלנו ועל הפרנסה של 1,300 משפחות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!