דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות לנשיא: יש לאפשר חנינות לעצמאים שנפגעו כלכלית ונקנסו בקורונה

בפגישה בין הנשיא ראובן ריבלין לארנון בר-דוד ופורום העצמאים בהסתדרות דנו הצדדים בהרחבת מתווה החנינות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נפגש אתמול (ראשון) עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, במטרה לקדם הקלה בעונשי קנסות שהוטלו על עצמאים שנפגעו כלכלית בעקבות מגפת הקורונה בדרך של הענקת חנינה מצד הנשיא. הפגישה התקיימה בהמשך להצעת ההסתדרות וגורמים נוספים למתווה חנינות מקיף לנפגעים במגיפה.

בפגישה בה השתתפו גם ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי, נשיא לשכת יועצי המס ירון גינדי, מנכ"ל ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי ופורום העצמאים בהסתדרות, ציין הנשיא ריבלין שבמסגרת מתווה החנינות המיוחד להקלה בעונשי קנסות לבעלי חוב שנקלעו למצב כלכלי קשה בשל נגיף הקורונה, שעליו הכריז בספטמבר אשתקד, הוא עשה שימוש רחב מהרגיל בסמכות החנינה, ונתן משקל מיוחד למצוקה הכלכלית שאליה נקלעו חייבים בעונשי קנסות שהוטלו בעבר, בעקבות משבר הקורונה.

פגישת נשיא המדינה, ראובן ריבלין (מימין), יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ופורום העצמאים בהסתדרות. (צילום: דוברות בית הנשיא)
פגישת נשיא המדינה, ראובן ריבלין (מימין), יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ופורום העצמאים בהסתדרות. (צילום: דוברות בית הנשיא)

הנשיא ריבלין הוסיף שעד כה ענה בחיוב ליותר ממחצית הבקשות שנדונו, וקרא לעצמאים שהוטלו עליהם עונשי קנסות ועומדים במאפייני המתווה המיוחד להגיש בקשות לחנינה. הנשיא בירך על המאמצים לסייע לעצמאים שנפגעו במהלך השנה האחרונה בדרכים נוספות.

את הבקשות לחנינה במסגרת המתווה המיוחד ניתן להגיש באמצעות טופס מקוון עד סוף חודש אפריל בגין קנסות בעקבות הליכים פליליים, תעבורתיים ומינהליים שלא הוטלו בחמש השנים האחרונות. המתווה אינו חל על קנסות בגין הפרה של ההוראות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, ולא על קנסות חניה ואגרות שאינן בסמכות החנינה של נשיא המדינה.

הפונה לבקש חנינה במסגרת המתווה נדרש לעמוד בכמה תנאים: שלא הורשע בפלילים בחמש השנים האחרונות, שפנה להסדרת חובו במהלך השנתיים האחרונות, ושלא תלויה ועומדת נגדו חובת תשלום פיצוי לנפגע עבירה.

אל בקשת החנינה על פי המתווה יש לצרף פרטים ומסמכים המאמתים את נימוקי הבקשה, ובהם פרטים אישיים, נסיבות אישיות או רפואיות מיוחדות, פירוט הקנסות שלגביהם מוגשת הבקשה, לרבות הגוף האחראי לגביית החוב, מאמצי הסדרת החובות, וכן מסמכים המעידים על מצבו הכלכלי של המבקש, על רקע משבר הקורונה.

"אנו מברכים את הנשיא על מתווה החנינות המיוחד", אמר רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות. "כבר מזמן הבנו שהקורונה שתקפה אותנו הייתה גם קורונה כלכלית, כזו שחירבה את פרנסתם של רבים ובעיקר פגעה בעצמאים במדינת ישראל, שלעתים נראה שנשכחו מאחור. מעבר למתווה החנינות, שיסייע רק לבעלי קנסות מקרב ציבור העצמאים, נפעל לקידום יוזמות חקיקה כדי להקל על הציבור כולו בכל דרך אפשרית".

לקריאת פרטי המתווה באתר בית הנשיא

למילוי טופס בקשת חנינה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!