דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משה כחלון

רפורמה בפנסיה / שר האוצר נפגש עם נציגי הקרנות הזוכות ברפורמת "ברירת המחדל"

הרפורמה, שצפויה להוזיל את עלות דמי הניהול בקרנות הפנסיה, תיכנס לתוקפה בתחילת חודש נובמבר השנה. כחלון: "מדובר באחת המהפכות הכלכליות הדרמטיות שהתרחשו בישראל בשנים האחרונות".

שר האוצר משה כחלון בפגישה עם קרנות הפנסיה הזוכות  (צילום: דוברות משרד האוצר).
שר האוצר משה כחלון בפגישה עם קרנות הפנסיה הזוכות (צילום: דוברות משרד האוצר).

שר האוצר, משה כחלון והממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר נפגשו אתמול (רביעי) עם נציגי הקרנות הזוכות ברפורמת "ברירת המחדל" אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש וציפי זלמנוביץ מהלמן אלדובי לקראת כניסת הרפורמה לתוקף בתחילת חודש נובמבר הקרוב.

כזכור, בתחילת החודש הכריז משרד האוצר על צאתה לדרך של הרפורמה בפנסיה, שעתידה להיטיב עם העובדים. הרפורמה נועדה להתמודד עם בעיה בה נתקלים עובדים לא מאוגדים במשק. בעוד עובדים מאוגדים מתמקחים במשותף על תנאי הפנסיה שלהם וזוכים בדרך זו לדמי ניהול נמוכים, נאלצים עובדים לא מאוגדים לשלם פעמים רבות דמי ניהול במחיר המקסימלי המותר על פי חוק. באמצעות הרפורמה, מינה עצמו האוצר למעין לנציג של אותם עובדים אל מול קרנות הפנסיה, וקיים מכרז ובו נבחרו הקרנות הזולות ביותר, אשר יהפכו כעת לברירת מחדל.

הרפורמה תאפשר לכל המעסיקים והעובדים במשק להפקיד בקרן פנסיה אחת מבין השתיים שנבחרו בהליך שביצע אגף שוק ההון. הקרנות יחלו לצרף עמיתים מיום 1 בנובמבר 2016 בהתאם לדמי הניהול הנמוכים שנקבעו. תקופת הפעילות של הקרנות תימשך שנתיים ובסופן יתבצע הליך בחירה נוסף.

"היום יש מעבר של 2% מהלקוחות בשנה" אמר אתמול כחלון, "אנחנו מכירים את זה מרפורמות אחרות, אם אין מעבר של לקוחות- אין תחרות. היום אין תחרות בפנסיה. אני קורא לחבורת האחרות תתחרו ואל תחסמו את העמיתים".

עוד אמר השר כי "אם הממונה על שוק ההון החליטה שצריך להתערב בשוק כנראה שכלו כל הקיצים ושהלקוחות סבלו מספיק. החוסכים הלא מאוגדים ייהנו מרפורמה אדירה. גם אם התשואות יותר בקרנות הללו נמוכות יותר החיסכון לציבור כתוצאה מהרפורמה הוא משמעותי."

דורית סלינגר, הממונה של שוק ההון והביטוח במשרד האוצר  הוסיפה כי "מציאות שבה מאות אלפי חוסכים נדרשים לשלם דמי ניהול מקסימליים חייבה אותנו להתערב בשוק ולהעניק להם מעטפת הגנה. מדובר ברפורמה שמשפיעה באופן משמעותי על החיים של האזרחים בתקופת הפרישה, אותה תקופה שבה אנחנו מסתמכים לרוב על אותם חסכונות שצברנו בתקופת העבודה. הנתונים שראינו בשוק לא רק שאינם מצדיקים התערבות – הם מחייבים אותה".

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש טען אמנם כי לעמדתו דמי הניהול אינם חזות הכל בניהול הפנסיוני, אולם הם מרכיב חשוב, ייחודי וקבוע. "במכרז הזה התחייבנו לדמי ניהול קבועים לעשר שנים וזו תקופה ארוכה ומשמעותית בעולם החיסכון הפנסיוני" אמר רביב, "אני רוצה להתחייב פה בשם מיטב דש, ומניח שגם בשם הקרן השנייה שזכתה, שאנחנו ניתן שירות מעולה לעשרות אלפי ומאות אלפי החוסכים שיצטרפו אלינו".

ציפי זלמנוביץ, סמנכ"ל לקוחות בבית ההשקעות הלמן-אלדובי אמרה כי "מדובר ברפורמה חשובה אף יותר מרפורמת הסלולר והיא נוגעת לעתיד הפנסיוני של כל אזרח", זלמנוביץ' הדגישה כי מדובר בקרנות קיימות וכי העמיתים החדשים ייהנו ממלוא הכיסוי רק בעלות נמוכה יותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!