דבר העובדים בארץ ישראל
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום העצמאות תשפ"א

האחות תמר בשן הופיעה בטקס בהר הרצל: ״כולם מעריכים אותנו עכשיו, מקווה שלא ישכחו אחר כך"

בשן, אחות ורכזת הדרכה במחלקה פנימית בשיבא, מספרת ל'דבר' על שירת ההמונים יחד עם 300 אנשי רפואה: "זו הייתה סגירת מעגל יפה ומרגשת"

תמר בשן (מימין)  בטקס הדלקת המשואות תשפ"א. (אלבום פרטי)
תמר בשן (מימין) בטקס הדלקת המשואות תשפ"א. (אלבום פרטי)
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"עלינו לבמה עם דמעות בעיניים," מספרת ל'דבר' תמר בשן, אחות ורכזת הדרכה במחלקה פנימית בבית חולים שיבא, על ההשתתפות במופע קולולם של הצוותים הרפואיים בטקס הדלקת המשואות אמש (רביעי). יחד עם 300 אנשי רפואה מכל בתי החולים בישראל, היא שרה את השיר 'תתארו לכם' של שלמה ארצי, שנפתח במילים: "תתארו לכם עולם יפה,
פחות עצוב ממה שהוא ככה, ואנחנו שם הולכים עם שמש בכיסים. ומעל גגות, הכוכבים, והזמן עובר בלי פחד, ואני הולך לפגוש אותה בגן העדן".

עבור בשן, בת 33 מגבעתיים, ההשתתפות בהופעה הייתה הזדמנות להתבונן על תקופת הקורונה כולה. "אחרי שנה שעבדנו כל כך קשה, אני עובדת במחלקה פנימית ועבדתי גם תקופה בטיפול נמרץ קורונה, זה היה כמו סגירת מעגל מאוד כיפית, יפה ומרגשת", היא אומרת, "כולנו עברנו איזשהו הלם קרב במהלך השנה הזאת וחשוב לי שלפחות ידעו שעברנו את זה, ושמעריכים".

צוותים רפואיים מרחבי הארץ בחזרה לקראת הופעתם בטקס הדלקת המשואות תשפ"א. (אלבום פרטי)

בשן לא הכירה את הופעות קולולם עד שהוזמנה לשיר בטקס.  "כשהתבשר לי שנבחרתי למשלחת, הדבר הראשון שחשבתי היה 'אבל אני לא שרה טוב, ואני לא רוצה שישמעו את הזיופים שלי'", היא נזכרת, "ואז הגעתי ופגשתי את כל הצוותים הרפואיים מכל הארץ וזה היה מאוד מרגש. כשלמדנו את השיר בחזרות, פתאום קלטתי מה אני שרה. 'אנחנו הולכים עם שמש בכיסים' וכל מיני כאלה. זה ממש מרגש. חזרתי הביתה באקסטזה".

"שלא ישכחו את הצוותים שעדיין עובדים קשה גם כשאין מגפה"

"לפני שנה אנחנו, הצוותים הרפואיים, לא הרגשנו מוערכים. כל הזמן באו אלינו בתלונות. עכשיו כשחזרנו למחלקה הפנימית אני מרגישה שכולם מאוד מעריכים ומאוד מכבדים", אומרת בשן.

תמר בשן (שנייה מימין) בחזרות להופעה בטקס הדלקת המשואות תשפ"א. (אלבום פרטי)

עם זאת, היא עוד מחכה לשינוי העומק שצריך, לדעתה, לבוא בעקבות הקורונה. "אני מקווה שזה יעשה קצת שינוי במערכת הבריאות שלנו, כי היינו עובדים בצורה לא הגיונית וקשה", מסבירה, "צריך עוד תקנים, צריך שישקיעו במקומות הנכונים, שיפתחו עוד בתי חולים ויוסיפו עוד מיטות, שיהיה פחות עומס. ושלא ישכחו את הצוותים שעובדים קשה גם כשאין מגפה".