דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
17.3°תל אביב
  • 15.9°ירושלים
  • 17.3°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 16.9°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 20.8°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 16.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תיאטרון "הבימה" יעבור לבעלות עיריית תל אביב-יפו

"הבימה" יפעל תחת תאגיד עירוני, לפי הסכם שנחתם בין ההסתדרות, ארגון השחקנים שח"ם, ועד העובדים ועיריית תל אביב | שר התרבות: "הצלחנו להציל את התיאטרון הלאומי והוא ימשיך בפעילותו החשובה והערכית"

הבימה (מרים אלסטר / פלאש90)
הבימה (מרים אלסטר / פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

תיאטרון הבימה יעבור באופן רשמי לבעלותה של עיריית תל אביב-יפו. כך הודיעו היום (ראשון) ההסתדרות, משרד התרבות והספורט וארגון שח"ם. ״אני שמח שלאחר שנים של משבר כלכלי וסכנת קיום אמיתית, הצלחנו להציל את התיאטרון הלאומי והוא ימשיך בפעילותו החשובה והערכית", אמר שר התרבות והספורט, חילי טרופר.

ההסכם נחתם לאחר שהושגו הסכמות בין ההסתדרות, ארגון השחקנים שח"ם, וועד העובדים ועיריית תל אביב-יפו, באשר לאופן העסקת העובדים בתיאטרון. היוזמה נולדה לאחר שהתיאטרון צבר חובות בסך 100 מיליון שקלים ועמד לפני סגירה ופיטורי העובדים.

שר התרבות, חילי טרופר, פנה לראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, בדרישה שהעירייה תיקח אחריות על התיאטרון ותציל אותו מסגירה, ובמקביל העמידה ההסתדרות הלוואה על-סך 2.5 מיליון שקלים להמשך תשלום משכורות לעובדי התיאטרון.

חתימה על הסכם קיבוצי חדש בתיאטרון הבימה (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי חדש בתיאטרון הבימה (צילום: דוברות ההסתדרות)

התאגיד החדש יקלוט 80% מעובדי התיאטרון, שהוותק שלהם יוכר לצורך חישוב מכסות ימי חופשה, הבראה וזכאותם להפרשות לקרן השתלמות.

ההסכם מכיל מתווה לסיום העסקה עתידי, שיקנה לעובדים ביטחון תעסוקתי, ומתווה של שכר מינימום לתפקידים השונים בתיאטרון והוסכם על תשלום תוספת מרחק, תוספת עבודה ברצף, ודמי כלכלה לעובדים במהלך פעילויות-חוץ בהפקות מחוץ לתל אביב.

"בתום תהליך ארוך ובשיתוף עיריית תל אביב-יפו הצלחנו לשמור על קיומו של מוסד תרבותי זה, כולל במעמדו הייחודי", אמר שר התרבות, חילי טרופר, "ההסכם החדש יבטיח את המשך יצירת התוכן הייחודי שלו וכן את העסקת עובדיו. היצירה התרבותית העצומה בת למעלה ממאה שנה תמשיך ותתפתח הודות להסדר החדש וחרב הסגירה מעל תיאטרון הבימה הוסר".

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו הוסיף: "האחריות הציבורית של עיריית תל אביב-יפו לא אפשרה לנו להניח לתיאטרון הלאומי להיסגר. בזכות הקמת 'הבימה' החדש כתאגיד עירוני, ימשיך התאטרון בן ה-100 להתקיים ולשמש שחקן מרכזי בשדה התרבות הישראלי. אני שמח וגאה על המהלך, ונעשה כל שביכולתנו על מנת שתאטרון הבימה ישגשג ויפיק תוצרים משובחים״.

גרשון גלמן, יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו אמר: "אחרי חצי שנה של משא ומתן לא פשוט הצלחנו לשלב ידיים ולמצוא את הדרך להציל את התיאטרון הלאומי לאחר שהמדינה החליטה לנטוש אותו. חשוב לשבח את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שהבין את החשיבות של המוסד הזה לעיר והחליט לוודא ש'הבימה' תמשיך לפעול".

"ההסתדרות במרחב ת"א ועובדי התיאטרון מקווים ש'הבימה' תגיע בזכות המתווה שהושג לחוף מבטחים כדי שתוכל להעשיר את עולמנו ואת דמיוננו גם בעתיד לבוא. אני מודה גם לעליזה אליהו ולעו"ד חגית רימון שליוו את ועד העובדים מטעם המרחב".

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם: "שמחים ונרגשים לקראת פתיחתו המחודשת של התאטרון, ומוקירים תודה לעיריית תל אביב- יפו על הצעד הלא מובן מאליו. ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם בין העירייה לשח"ם הוא הסכם פורץ שיבטיח העסקה הוגנת וראויה של כלל השחקנים בתאטרון".

נעם סמל, מנכ"ל הבימה אמר: "בשם משפחת 'הבימה' ובשם מיליוני הצופים מאז 1918 ועד היום, אנו מודים לעיריית תל אביב- יפו ולראשה על ההחלטה הציונית לאמץ את 'הבימה' לחיקה ולהירתם למען התיאטרון הלאומי של ישראל״.

בימים אלה ממתינה העירייה לאישור משרד הפנים לפתיחת התאגיד העירוני החדש. ממשרד הפנים נמסר: "הבקשה עדיין נבחנת, והאישור יינתן רק לאחר בחינת כל המרכיבים כנדרש ובכפוף לאישור התקנון המעודכן של התיאטרון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!