דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

סערת הסופר ליג: ארגון שחקני הכדורגל העולמי מתנגד ליוזמה

"השחקנים ממשיכים לשמש כמנוף לחץ במשא ומתן, לא נאפשר את הרחקתם מהנבחרות הלאומיות", נאמר בהודעת הארגון, שהתחייב לעבוד על פתרון למחלוקת בין הקבוצות לאופ"א

מוחמד סלאח מליברפול מול ריאל מדריד, בליגת האלופות (צילום: AP Photo/Jon Super)
מוחמד סלאח מליברפול מול ריאל מדריד, בליגת האלופות (צילום: AP Photo/Jon Super)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקני הכדורגל העולמי (FIFPRO) הודיע אתמול (שני) שהוא עוקב בדאגה אחרי ההתרחשויות סביב הכרזת 12 מועדוני הכדורגל מהגדולים באירופה על הקמת ליגת ה"סופר ליג" ובמקביל על האמירה של נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין שינקטו אמצעים כנגד שחקני הקבוצות שייקחו חלק במפעל החדש והם לא יוכלו לייצג את מדינותיהם במדי משחקי היורו והמונדיאל.

אופ"א פרסמו הודעה רשמית בה גינו את המהלך בשם שלוש הליגות הבכירות (ספרד, אנגליה ואיטליה) ובשם הארגון עצמו: "נשתמש בכל האמצעים האפשריים על מנת לעצור את המיזם הציני הזה, שהוקם בעקבות אינטרסים של כמה מועדונים בזמן שהחברה זקוקה לסולידריות יותר מתמיד".

כזכור, המועדונים שנכנסו ליוזמה, הקוראת תיגר על ליגת האלופות של אופ"א, הם: ריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד, מילאן, יובנטוס, אינטר, ארסנל, צ'לסי, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם.

בהודעה שפרסם FIFPRO נאמר: "חשוב לציין שהגעת הכדורגל האירופי לנקודה זו, היא השתקפות של התנהלות בו מעטים נהנו מכוחות לא פרופורציונליים ורוב האחרים כולל אלה שנמצאים בלב המשחק – השחקנים והאוהדים – זכו להתעלמות".

נמניה מאטיץ' במדי מנצ'סטר יונייטד (צילום: AP Photo/Dave Thompson)
נמניה מאטיץ' במדי מנצ'סטר יונייטד (צילום: AP Photo/Dave Thompson)

הארגון טוען שהוא לא מוכן לקבל את העובדה שהפגיעה בשחקנים היא חלק מתוך המשא ומתן שמנהלים אופ"א והקבוצות שהקימו את הסופר ליג, "השחקנים ממשיכים לשמש כנכסים וכמנוף לחץ במשא ומתן. זה לא מקובל על FIFPRO ו-60,000 השחקנים שאנו מייצגים. אנו נתנגד נמרצות לאמצעים מצד שני הצדדים שיפגעו בזכויות השחקנים, כגון הרחקה מנבחרותיהם הלאומיות".

ב-FIFPRO מקווים שכל הצדדים יגיעו להסכמות על המשך הדרך המשותפת, הארגון הודיע שהוא מתחייב לעבוד עם שני הצדדים על פתרון משותף מוסכם שימנע פגיעה בענף ובשחקני הכדורגל, "לטובת השחקנים וכל הענף אנו מחויבים לעבוד עם כל בעלי העניין לקראת החלטות התומכות בכל רמות המשחק ולתקן את הפגמים הקיימים בו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!