דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכם קיבוצי חדש בסלקום: תוספת שכר של 3% לעובדים והשתתפות ברווחי החברה

במסגרת ההסכם שנחתם ל-3 שנים, 12.5% מרווחי החברה שמעבר ל-400 מיליון שקלים, יחולקו לעובדים מדי רבעון | עובדים בני 60 ומעלה יוכלו לפרוש מרצונם, עם פנסיית גישור

אבי גבאי, מנכ״ל סלקום ומיה יניב, יו״ר ועד עובדי קבוצת סלקום (צילום: יח״צ)
אבי גבאי, מנכ״ל סלקום ומיה יניב, יו״ר ועד עובדי קבוצת סלקום (צילום: יח״צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל סלקום, אבי גבאי, יו"ר ועד העובדים, מיה יניב ויו"ר עובדי עובדי ההיי-טק והסלולר בהסתדרות, יקי חלוצי, חתמו אתמול (שני) הסכם קיבוצי חדש לשלוש שנים. ההסכם כולל תוספת שכר ממוצעת של 3% ב-2022 ו-2023, וכן השתתפות של 12.5% ברווחי החברה מכל רווח תפעולי שמעבר ל-400 מיליון שקלים אשר יחולקו לעובדים בצורת מענקים מדי רבעון. לצד זאת, מוסדה לראשונה בחברה האפשרות לעובדים בני 60 ומעלה לפרוש מרצונם בתנאים מיטיבים תוך קבלת פנסיית גישור עד לגיל 67 (גברים ונשים כאחד).

עובדים שיבחרו לפרוש במסגרת מסלול פנסיית הגישור, יקבלו קצבה חודשית שתחושב לפי מקדם של 2% כפול שנות הוותק שלהם בחברה, מתוך שכרם. החברה תמשיך להפריש להם הפרשות פנסיוניות.

ההסכם כולל גם סעיף יציבות תעסוקתית המונע פיטורים המוניים בקבוצה, המחליף למעשה את פרק ההתייעלות שהיה קיים בהסכם הישן בחברה. במסגרת סעיף זה, תוכל החברה לבקש פיטורי התייעלות של עובדים בודדים בלבד, עד 50 בשנה (וסך הכל 150 בכל תקופת ההסכם, ולוועד העובדים תהיה זכות ווטו מלאה על שמות אלו.

לצד זאת, גם מנגנון הפיטורים על בסיס של אי התאמה הומר בהסכם החדש במנגנון שיפור ביצועים שקוף, במסגרתו העובדים יקבלו תקופת השתפרות בת שלושה  חודשים טרם יוחלט על המשך העסקתם. בוועד העובדים מעריכים כי מרבית העובדים אכן יצליחו לשפר ביצועיהם במהלך תקופה זו.

סניף של חברת סלקום (צילום: ליאור מזרחי/ פלאש 90)
סניף של חברת סלקום (צילום: ליאור מזרחי/ פלאש 90)

לצד זאת, השיקה החברה במסגרת ההסכם גן קרן מלגות ללימודים אקדמאיים לעובדים ולילדיהם. נקבע תקציב רווחה חד פעמי של 16 מיליון שקלים, ועוד 8 מיליון שקלים בשנה. כמו כן, נקבע מנגנון חדש על פיו יוכלו עובדי החברה לפעול להגדלת תקציבי הרווחה בעד 2 מיליון שקלים, באמצעות גיוס לקוחות חדשים ביוזמתם. עובדי החברה בעלי וותק של למעלה מ-3 שנים יהיו זכאים לקרן השתלמות עם שיעור ההפקדות של 7.5% מהשכר על ידי המעסיק – השיעור המקסימלי הקבוע בחוק.

ההסכם מעגן גם הישגים שהושגו בהסכמים קודמים כגון שכר מינימום בחברה שיעמוד על 7% למעלה משכר המינימום הקבוע בחוק, ערך יום הבראה של 500 שקלים וזכאות לדמי ביגוד בסף 1,000 שקלים בשנה, זאת לצד השתתפות בתשלום בגין גני ילדים, קייטנות ושבוע חופשת לידה נוסף על חשבון החברה לעובדת שילדה.

״אני שמח מאד על ההסכם ובעיקר על הענייניות שעומדת בבסיסו" אמר אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת סלקום. "ההסכם מאפשר לנו להמשיך ולשפר את רמת השירות ללקוחותינו ולשפר את המצוינות התפעולית של החברה. העובדים והעובדות הם נכס חשוב ומשמעותי שלנו ואני שמח על ההסדרים שנחתמו, אשר מאפשרים לנו להעסיק עובדים בתנאים טובים מאד ולצד זה להמשיך ולהתאים את הוצאות החברה למציאות המשתנה". גבאי הודה ליו"ר ועד העובדים ולסמנכ"לית משאבי האנוש לאורלי פסקל שעמלו לחתימת ההסכם.

"שוב קבוצת סלקום פורצת דרך בעולם העבודה המאורגנת ויוצרת הסכם חדשני שנתפר למידותיה של החברה ונותן מענה איכותי ומיטבי לצרכי עובדיה תוך שותפות מלאה ואמיתית המבוססת על אמון הדדי, אהבת העובדים והחברה" אמרה יושבת ראש וועד עובדי קבוצת סלקום, מיה יניב.

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום (צילום: אלבום פרטי)
מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום (צילום: אלבום פרטי)

"במיוחד בזמנים מורכבים ומאתגרים עבור שוק הסלולר, אין דבר יותר חשוב לעובד מאשר הסכם יציב וחזק אשר בכוחו לספק בטחון תעסוקתי, תנאי שכר עם אופק בהיר ובעיקר גב זקוף ואיתן  שכולל מנגנונים להתמודדות עם שינויים תכופים ובלתי צפויים בשוק . זכינו במנכ"ל מקצוען ולא פחות בשותף אנושי ואמיץ לדרך, אין לי ספק שמכאן גם השמיים הם לא הגבול".

בסלקום מועסקים כ-3,000 עובדים. במסגרת ההסכם הקיבוצי הקודם של החברה, הוכנס לראשונה גם נציג מטעם העובדים לדירקטוריון החברה – מהלך תקדימי שלא קרה בעבר בישראל, מחוץ למגזר הציבורי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!