דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

המפעל החדש קרס: רוב קבוצות החליטו לפרוש מהסופר ליג

מנצ'סטר סיטי הודיעה ראשונה על פרישה, פחות מ-48 שעות מאז ההכרזה על הקמת המפעל, אליה הצטרפו שאר הקבוצות האנגליות | בעלי יובנטוס: "הסופר ליג לא תוכל להתקיים בלי האנגליות"

  • מנצ'סטר סיטי הודיעה ראשונה על פרישה, פחות מ-48 שעות מאז ההכרזה על הקמת המפעל, אליה הצטרפו שאר הקבוצות האנגליות | בעלי יובנטוס: "הסופר ליג לא תוכל להתקיים בלי האנגליות"
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצ'סטר סיטי הודיעה על פרישתה מהסופר ליג, פחות מ-48 שעות מאז ההכרזה על הקמת המפעל שקרא תיגר על ליגת האלופות של אופ"א. על פי הדיווחים באירופה, חמש קבוצות נוספות החליטו לבטל את השתתפותן בסופר ליג: צ'לסי, אתלטיקו מדריד, ברצלונה, ארסנל ומנצ'סטר יונייטד. נציגי 12 המועדונים שהודיעו על הקמת המפעל, קיימו הלילה (רביעי) ועידת חירום בעקבות ההתפתחויות.

אוהדי צ'לסי התאספו מחוץ לאצטדיון סטמפורד ברידג' והפגינו נגד הצטרפות הקבוצה למיזם. "זה כבר לא כדורגל", קראו האוהדים וחסמו את אוטובוס הקבוצה. ב"טלגרף" הוסיפו כי בעלי הקבוצה, רומן אברמוביץ', הבין שצ'לסי לא יכולה להמשיך לתמוך בסופר ליג ויחד עם הנהלת המועדון, נתן את האור הירוק לתחילת ההכנות לפרישה.

בהמשך זרמו פרסומים ועדכונים של גם לגבי פרישתן האפשרית של מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה ואתלטיקו מדריד. באחד הדיווחים נכתב כי ז'ואן לאפורטה לא יאשר את הכניסה של הקטאלונים לסופר ליג לפני שיראה שכל שאר הקבוצות יאשרו.

הבעלים של ליברפול, ג'ון הנרי, התנצל בפני אוהדי הקבוצה: "אני מצטער על ההפרעה שגרמתי ב-48 השעות האחרונות. צריך לומר שהפרויקט שעמד על הפרק לא היה יוצא אל הפועל ללא תמיכת האוהדים. אנחנו רואים אתכם, שומעים אתכם ועכשיו אני רוצה להתנצל בפני יורגן קלופ, השחקנים וכל אחד במועדון. אנחנו רוצים להביא גאווה לאוהדים שלנו".

במהלך הלילה, דווחו כלי התקשורת באיטליה שגם אינטר ומילאן מחוץ לסופר ליג. הליגה עצמה סירבה להודות בתבוסה והוציאה הודעה רשמית על "עצירה על מנת לעצב מחדש את הפרויקט", אך בהמשך היום כבר אפשר היה להבין לאן הרוח נושבת. אנדראה אניילי, בעלי יובנטוס וסגנו של פלורנטינו פרס בסופר ליג, הודה: "הסופר ליג לא תוכל להתקיים בלי האנגליות. אי אפשר להמשיך ככה".

כזכור, שנים עשר מועדוני הכדורגל הגדולים באירופה הודיעו בלילה שבין ראשון לשני על הקמתה של הסופר ליג. המועדונים שנכנסו ליוזמה: ריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד, מילאן, יובנטוס, אינטר, ארסנל, צ'לסי, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם.

המהלך גרר גל תגובות וגינויים מאישים רבים, כולל מנהיגים במדינות אירופה. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ביקר את ששת המועדונים האנגלים שהסכימו להצטרף לליגה החדשה: "הדבר הזה יכול להיות מאוד מזיק לכדורגל. המועדונים שמעורבים חייבים לספק הסברים לאוהדים שלהם ולכל קהילת הכדורגל בעולם לפני שהם ממשיכים לנקוט בעוד צעדים".

אופ"א גינתה את המהלך: "נשתמש בכל האמצעים האפשריים על מנת לעצור את המיזם הציני הזה, שהוקם בעקבות אינטרסים של כמה מועדונים בזמן שהחברה זקוקה לסולידריות יותר מתמיד". נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, איים: "שחקנים שישחקו בליגה הסגורה לא יוכלו לקחת חלק במונדיאל וביורו. הם לא יוכלו לשחק במדי הנבחרות הלאומיות".

אוהדים אנגלים מפגינים נגד הסופר ליג (REUTERS/Matthew Childs)
אוהדים אנגלים מפגינים נגד הסופר ליג (REUTERS/Matthew Childs)

בהודעה שפרסם ארגון שחקני הכדורגל העולמי FIFPRO נאמר: "הגעת הכדורגל האירופי לנקודה זו, היא השתקפות של התנהלות בו מעטים נהנו מכוחות לא פרופורציונליים, בעוד השחקנים והאוהדים זכו להתעלמות".

הארגון טוען שהוא לא מוכן לקבל את העובדה שהפגיעה בשחקנים היא חלק מתוך המשא ומתן שמנהלים אופ"א והקבוצות שהקימו את הסופר ליג, "השחקנים ממשיכים לשמש כנכסים וכמנוף לחץ במשא ומתן. זה לא מקובל על FIFPRO ו-60,000 השחקנים שאנו מייצגים. אנו נתנגד נמרצות לאמצעים מצד שני הצדדים שיפגעו בזכויות השחקנים, כגון הרחקה מנבחרותיהם הלאומיות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!