דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זנות

הפללת לקוחות זנות / מאות אנשים התכנסו כדי למחות ולזכור נשים בזנות שהלכו לעולמן

מול בתי הבושת בירקון 98 ומועדון "הפוסיקט" ציינו הנשים והגברים שנה למותה של ג'סיקה, שמתה בגיל 36 לאחר 20 שנים במעגל הזנות. "זה שיש לכם כסף לא אומר שמותר לכם לנצל, יש אנשים בצד השני" אמרו מארגנות העצרת.

הפגנה מול הירקון 98. 44 נשים, המוכרות לארגוני הסיוע, שמתו, נהרגו או התאבדו כשהן במעגל הזנות מאז שנת 2011 (צילום: דבר ראשון).
הפגנה מול הירקון 98. 44 נשים, המוכרות לארגוני הסיוע, שמתו, נהרגו או התאבדו כשהן במעגל הזנות מאז שנת 2011 (צילום: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ג'סיקה, אישה שהיתה במעגל הזנות מגיל 16, התאבדה לפני שנה בחדר מספר חמש בבית בושת ברחוב הירקון 98. במותה היתה בת 36. אמש התכנסו 300 נשים וגברים מול בית הבושת בו החליטה לסיים את חייה, להדליק נר לזכרה ולזעוק כנגד סחר בנשים ובגופן, סרסרות וזנאות. ההערכות הן שבישראל 12 אלף נשים, גברים ובני נוער המצויים במעגל הזנות.

לבקשת המשטרה, לאחר התכנסות קצרה במקום, צעדו המוחים לאורך רחוב הירקון לכיוון כיכר אתרים, שם ממוקם מועדון החשפנות "הפוסיקט". מארגנות העצרת הקריאו את שמותיהן של 44 נשים, המוכרות לארגוני הסיוע, שמתו, נהרגו או התאבדו כשהן במעגל הזנות מאז שנת 2011. רובן הלכו לעולמן בגיל צעיר.

תולות שלטים על מועדון החשפנות "הפוסיקט", במחאה על סחר בגופן של נשים -זנות. (צילום: דבר ראשון).
תולות שלטים על מועדון החשפנות "הפוסיקט", במחאה על סחר בגופן של נשים -זנות. (צילום: דבר ראשון).

ח"כ שולי מועלם: "אנחנו נפליל וגם נסייע -זה לא ילך זה בלי זה. אנחנו לעולם לא נסכים לעשות חלק אחד של החוק הזה בלי השני. יש לנו אחריות על כל אחת ואחד ממי שנמצא במעגל הזה."

"זנות זה אונס, ועוד אונס ועוד אונס. גם כשאנחנו לא רואים את הזנות, היא מחלחלת אל תוך הלבבות של כולנו. היא מערערת את קיומנו כבני אדם חופשיים, כבני אנוש, כיהודים ויהודיות", כך אמרה חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) באירוע.

"הילדים שלי, בעזרת השם, לא יגיעו אף פעם למקומות החשוכים האלו. אבל יש לי אחריות על כל אחד ואחת במדינה הזאת. מתוך האחריות הזו, אני פועלת עם חברת הכנסת זהבה גלאון ראשת מרצ, לקידום של החוק להפללת לקוחות זנות ושיקום נשים במעגל הזנות. ההפללה אומרת 'עד כאן' לעיוות הזה, לכך שיש אנשים שאונסים שוב ושוב. אנחנו נפליל וגם נסייע -זה לא ילך זה בלי זה. אנחנו לעולם לא נסכים לעשות חלק אחד של החוק הזה בלי השני. יש לנו אחריות על כל אחת ואחד ממי שנמצא במעגל הזה. הדברים הקשים שאנחנו רואים ושומעים מחלחלים ללבותינו. ואנחנו זוכות לגייס תמיכה של חברות וחברי כנסת מקיר לקיר, של שרים ושרות. לא מזמן יצאה אמירה ברורה של השר גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה של תמיכה מוחלטת בהצעת החוק, בלי סימן שאלה הכי קטן, וזו הציפיה שלי מכל השרים והשרות, חברי וחברות הכנסת, ומכל מנהיגי הציבור". בתום דבריה הקריאה ח"כ מועלם את התפילה לכבודה של אישה לכודה שכתבה הרבנית ופוסקת ההלכה מלכה פיוטרקובסקי.

נעמה זאבי ריבלין: "מועדוני חשפנות פועלים בתל אביב כמעט באין מפריע, למרות הידיעה הברורה שבחדרים הפרטיים מתקיים אקטים מיניים בתשלום – זנות לכל דבר ועניין. מ', בוגרת שלנו, תיארה לא פעם את הנעשה במועדוני החשפנות בתל אביב בהם עבדה: 'הריקוד הוא הפרומו לזנות. כך הלקוח יכול לבחור את הסחורה שיקח לחדר הפרטי'"

"ג'סיקה בחרה לשים קץ לחייה בחדר בו חיה וקיבלה עשרות גברים בלילה. מאות גברים השתמשו בגופה והתעלמו מנפשה ההולכת ונעלמת. המוות הנפשי קדם למוות הפיזי. נשים ב'תוכנית סלעית' מספרות לנו איך הן צריכות להמית את הנפש. כי כמה אפשר לשרוד את מאות החדירות של מאות גברים שנה אחר שנה?" אמרה נעמה זאבי ריבלין מנהלת תכנית סלעית לסיוע לנשים במעגל הזנות.

ח"כ שולי מועלם עם מארגנות העצרת (צילום: דבר ראשון)
ח"כ שולי מועלם עם מארגנות העצרת (צילום: דבר ראשון)

"סלעית הוקמה לפני 8 שנים כחלק מתוכנית לאומית להוצאת נשים ממעגל הזנות. אנו יוצאות לסיורים לדירות מעין אלו, ופוגשות נשים שהיאוש הוא חלק מחייהן ותחושת האין מוצא מלווה את היום יום שלהן ממש כמו ג'סיקה. יצאנו כדי לזעוק את זעקתן של קורבנות הזנות. אלו שעדיין איתנו, וזקוקות ליד מושטת, ואלו ששילמו את חייהן. 35 נשים שהכרנו בסלעית מתו מאורח החיים של הזנות. בממוצע כל 4 חודשים, ובגיל ממוצע 40. נשים צעירות שלא הספיקו לחיות. באופן לא מיקרי ואירוני אנו מקיימים את הטקס מול בית בושת גדול נוסף. במילים מכובסות מכנים אותו 'מועדון חשפנות'. מועדוני חשפנות פועלים בתל אביב כמעט באין מפריע, למרות הידיעה הברורה שבחדרים הפרטיים מתקיים אקטים מיניים בתשלום – זנות לכל דבר ועניין. מ', בוגרת שלנו, תיארה לא פעם את הנעשה במועדוני החשפנות בתל אביב בהם עבדה: 'הריקוד הוא הפרומו לזנות. כך הלקוח יכול לבחור את הסחורה שיקח לחדר הפרטי'".

העיתונאית שרון שפורר: "מה שצריך לעשות זה ללכת לבדוק מי זה הבעלים של הפוסיקט, שיתבייש לצאת החוצה מהבית. ואותו הדבר גם על הירקון 98, שצריך לחשוף את הבעלים שלו. הגיע הזמן להסיר כפפות ולהיכנס בכל השרשרת הזו של הגורמים שמרוויחה המון כסף, 1.2 מיליארד שקלים"

בעצרת נשאה דברים גם העיתונאית החוקרת שרון שפורר אשר בימים אלו מתנהלת כנגדה תביעת דיבה על סך מיליון וחצי ש"ח, בשל פרסומיה אשר קשרו בין חברת הנדל"ן אורבן לבין סוחר הנשים דוד דגמי שהיה אחד מבעלי החברה. "כל הכסף הזה בתחום הנדל"ן שמתגלגל על הגב של הנשים הללו שאנחנו רואים כאן בראשי התיבות. בגלל כל הכסף הזה, והגברים שמסתובבים כאן ומנצלים נשים, צריך לעשות כאן קצת שיימינג. זאת לא מילה גסה. מה שצריך לעשות זה ללכת לבדוק מי זה הבעלים של הפוסיקט, שיתבייש לצאת החוצה מהבית. ואותו הדבר גם על הירקון 98, שצריך לחשוף את הבעלים שלו. הגיע הזמן להסיר כפפות ולהיכנס בכל השרשרת הזו של הגורמים שמרוויחה המון כסף, 1.2 מיליארד שקלים כפי שנחשף לפני כמה חודשים בהארץ. צריך לגרום להם להתבייש לצאת מהבית. גם כל מי שמחזיק דירות בעיר, 'קופים' התוודעתי למושג כשכתבתי על דודו דגמי, שתמורת שכר דירה גבוה מהרגיל הם מחזיקים בכל מיני דירות בעיר – מכנים את זה בכל מיני מושגים מכובסים 'דירות דיסקרטיות, ספא. גם להם לא לתת לצאת מהבית".

ח"כ מועלם מדליקה נר לזכרה של ג'סיקה (צילום דבר ראשון).
ח"כ מועלם מדליקה נר לזכרה של ג'סיקה (צילום דבר ראשון).

ח"ח שולי מועלם: "לא מזמן יצאה אמירה ברורה של השר גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה של תמיכה מוחלטת בהצעת החוק להפללת לקוחות זנות ושיקום נשים במעגל הזנות, בלי סימן שאלה הכי קטן, וזו הציפיה שלי מכל השרים והשרות, חברי וחברות הכנסת, ומכל מנהיגי הציבור"

רעות גיא, ראש תחום קצה ונערות בעמותת עלם לנוער במצבי סיכון, הודתה לבאי העצרת ואמרה "היום ט"ו באב, ערב יום האהבה, ומה שיקרה פה יותר מאוחר זה שיבואו לכאן אנשים שיבואו 'לחגוג' את יום האהבה, תמורת 120 שקלים. חייבים לדעת מה קורה בתוך המקומות האלה. אי אפשר לעצום לזה עיניים. אני יודעת שיום יבוא והכיכר הזו תהיה מלאה עד אפס מקום. יש לי חלום שהכיכר הזו תהיה מלאה באנשים שאומרים לא לצריכת נשים. שאומרים די לאנוס נשים. די לגעת בגוף שלנו, די לקנות גוף של ילדים, צעירות וצעירים. זה שיש לכם כסף לא אומר שמותר לכם לנצל, יש אנשים בצד השני".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!