דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

לפני הכניסה של אפל פיי: רמי לוי השיק ארנק דיגיטלי

בשלב הראשון ישמש הארנק לתשלום ברשת הסופרמרקטים של הקבוצה, בהמשך יורחב השירות לשאר החנויות החברות בקבוצה | הארנק יופעל על ידי חברת סוויץ', אף היא בבעלות לוי

רמי לוי (צילום: פלאש 90)
רמי לוי (צילום: פלאש 90)
יונתן קירשנבאום

חברת רמי לוי שיווק השקמה נכנסת לשוק הארנקים הדיגיטליים. בניגוד לאפליקציות תשלומים אחרות, הארנק הדיגיטלי שהשיקה היום (שני) החברה יאפשר ללקוחות הרשת לשלם בחנויותיה ללא אמצעי תשלום נוסף. המהלך של רמי לוי מגיע שבועיים בלבד לפני תחילת הפעילות 'אפל פיי', הארנק הדיגיטלי של ענקית הטכנולוגיה, בישראל.

בהמשך צפוי השירות להתרחב גם לרשתות אחרות בהמשך נמצאות בשליטת קבוצת רמי לוי, בהן קופיקס וגוד פארם. בעתיד הרחוק עוד יותר השירות צפוי גם להתרחב לשימושים נוספים, כמו תשלום חשבונות לרשויות המקומיות. התשתית לאפליקציה תופעל על ידי חברת הטכנולוגיה הפיננסית (פינטק) סוויץ', גם היא בשליטת קבוצת רמי לוי.

"הארנק הוא פלטפורמה פיננסית וצרכנית המציבה את הלקוח במרכז, תוך מיקוד בצרכים שלו, ביכולת לסייע לו ולהנגיש שירותים פיננסיים הנדרשים לכל בית", אמר רן אפרתי, יו"ר סוויץ', "היכולת הטכנולוגית שלנו והחדשנות של ארנק רמי לוי כמרכז תשלומים ושירותים פיננסיים בכיס הלקוח יאפשרו לקבוצה להשאיר את הלקוח במרכז גם בעולם הדיגיטלי והתשלומים הדיגיטליים".

נכון להיום, פחות מ-1% מהעסקאות בישראל נעשות תוך שימוש בארנקים דיגיטליים, לעומת כ-20% באירופה. עם זאת, הפופולריות הגוברת שלהם, יחד עם הגידול במספר השחקנים בשוק עשוי לדחוף את מספר המשתמשים בארץ כלפי מעלה.

בנק ישראל עושה בשנים האחרונות מאמצים גדולים לעידוד יצירת תשתית להתרחבות השימוש באפליקציות, בין היתר על ידי הרפורמה שהוביל לשימוש במסופי EMV שמאפשרים לשלם בנגיעת כרטיס. במסגרת התכנית, בנק ישראל סבסד באופן משמעותי את המעבר של עסקים קטנים למסופי תשלומים חכמים,  כדי שיוכלו לקבל תשלומים דרך אפליקציות התשלומים.

אפל וגוגל בדרך לשוק הישראלי

בשבוע הבא צפויה חברת אפל להשיק בישראל את אפליקציית התשלומים שלה אפל פיי. בשלב הראשון האפליקציה תהיה זמינה  רק לבעלי אייפון, מה שמגביל מלכתחילה את מידת התחרות שתציב לאפליקציות הקיימות.

עם זאת, גם גוגל פיי, אפליקציית התשלומים של גוגל, צפויה להיות מושקת בישראל לקראת סוף שנת 2021. האפליקציה של גוגל תהיה זמינה בטלפונים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, כך שהיא שהיה רלוונטית למספר גדול יותר של משתמשים.

כמו האפליקציות הקיימות כבר בשוק, אפליקציות התשלומים של גוגל ואפל לא צפויות לדרוש תשלום מהצרכן. עם זאת, לחברות ההייטק הגדולות יש תמריץ אחר ומשמעותי לנצח בתחרות על שוק הארנקים הדיגיטליים: מדובר במאגר אדיר של מידע פיננסי על ציבור הצרכנים, שיכול להיות נכס כלכלי משמעותי למי שיוכל למכור אותו למפרסמים.

חברה כמו גוגל יכולה לעשות שימוש ישיר בנכס הזה, שיאפשר לה לעשות שימוש בנתונים שנצברים במערכת ההפעלה שלה. גוגל תפנה לכל צרכן פרסומות מותאמות על בסיס היסטוריית הרכישות שלו, ותגרוף רווח על בסיס הצעת השירות למפרסמים. עם זאת, גם חברות אחרות יוכלו לעשות שימוש דומה על ידי הצעת המידע למכירה.

בנק ישראל חסם, עד סוף 2021, את האפשרות של מפעילות הארנקים לעשות שימוש כזה במידע הפיננסי של של המשתמשים. עם זאת, לא ברור מה יקרה אחרי שתפוג ההוראה, והבנק לא פרסם עדיין פרטים לגבי הרגולציה ארוכת הטווח בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!