דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עולם הספורט מגיב ליציאה מהארון של השופטת הטרנסג'נדרית: "ספיר ברמן היא גאווה כבירה"

ספורטאים, מועדונים וארגונים בירכו את ברמן: "נקודת אור והשראה גדולה"

ספיר ברמן במסיבת העיתונאים. "צעד אמיץ ומעורר השראה עבורה כאדם ועבורנו כחברה ליברלית ואנושית" (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ספיר ברמן במסיבת העיתונאים. "צעד אמיץ ומעורר השראה עבורה כאדם ועבורנו כחברה ליברלית ואנושית" (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מאור הוימן

עולם הכדורגל הישראלי הגיב בהתרגשות ובתמיכה ליציאתה מהארון של ספיר ברמן, שופטת ליגת העל, במסיבת עיתונאים אתמול (שלישי). ברמן חשפה את היותה אישה טרנסג'נדרית, והוסיפה: "אני שלמה עם עצמי, כולי תקווה שהחברה שלנו תשתנה ותהיה מכילה וטובה יותר". המשחק הבא שבו תשפוט יתקיים ביום שני, בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים.

השחקן הראשון שהגיב ליציאה מהארון היה דני עמוס, שוער מכבי נתניה, שהעלה תמונה של ברמן לחשבון האינסטגרם שלו וכתב: "יצרתי קשר עם ספיר ואיחלתי בהצלחה, וכמובן הבהרתי לה שאנחנו תומכים ואנחנו פה עבורה. יש לנו המון ללמוד מהסיפור הזה של ספיר, שנחשפת בעולם שהוא מאוד מצ׳ואיסטי באומץ רב, וכשהיא מוקפת בתמיכה ובאהבה ממקום עבודתה ומסובביה. אין מקום לגזענות, אלימות או הומופוביה במגרשים. הכדורגל נותר ונועד למטרת הנאה של כולנו".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dani Amos ⚽️ (@daniamos13)

קבוצתו של עמוס, מכבי נתניה, הצטרפה לתמיכה בברמן בטוויטר. גם התאחדות הכדורגל הביעה תמיכה בברמן, וצייצה בטוויטר: "ברמן היא השופטת הטרנסג'נדרית הראשונה שלנו. אנחנו כל כך גאים!", והוסיפה לצד דגל ישראל את הדגל הטרנסג'נדרי.

מועדון הכדורגל של הפועל ירושלים שיתף את הציוץ של ההתאחדות והוסיף: "תודה ספיר שאת מראה לנו שבכדורגל כל אחת ואחד יכולים להיות מי שהן. מחכים לארח אותך בטדי".

מנהלת הליגות לכדורגל צייצה: "בהצלחה בהמשך דרכך אצלנו בכדורגל ספיר!".

הפועל תל אביב שיתפה באינסטגרם תמונה של ברמן וכתבה: "בהצלחה ספיר!".

הצעד המשמעותי של ברמן הידהד גם מחוץ לעולם הכדורגל והיכה גלים בקהילה הגאה ובעולם הספורט הישראלי כולו. אחד הספורטאים הראשונים בישראל שיצאו מהארון היה הכדורסלן גילי מוסינזון, שסיפר בפייסבוק ב-2015 שהוא ביסקסואל. מוסינזון צייץ: "ספיר ברמן היא גאווה כבירה, והמהלך שלה הוא צעד אמיץ ומעורר השראה עבורה כאדם ועבורנו כחברה ליברלית ואנושית, המכילה את כל קשת גווניה ללא הבדל של דת, צבע, מין ומגדר".

האגודה למען הלהט"ב מסרה: "באומץ ובנחישות ספיר ניפצה את תקרות הזכוכית למען הקשת הטרנסית בספורט הישראלי ובחברה הישראלית בכלל. לצערנו, אנחנו עדיין עדים ועדות לקריאות שנאה נגד חברי וחברות הקהילה הגאה במגרשים ובספורט הישראלי. חשיפתה האמיצה של ספיר היא נקודת אור והשראה גדולה לא רק עבור החברה הישראלית בעולם הספורט אלא גם עבור אלו שקולם לא הושמע וסובלים גם היום מאפליה, אלימות ודיכוי רק בשל מי שהם והן".

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, בירכה: "אני מברכת על חשיפת התהליך פורץ הדרך של ספיר, וגאה שאיגוד השופטים הישראלי וההתאחדות לכדורגל ישראלי תמכו וחיזקו לאורך כל הדרך. מדובר במהלך ראשון מסוגו בעולם הכדורגל כששופטת טרנסג'נדרית משמשת שופטת בליגת העל, אף על פי שהענף נתפס כשמרני. לכל אדם עומדת הזכות לחיות את חייו באופן הטבעי והנכון לו ביותר ואני בטוחה שהמהלך יהווה מקור השראה ודוגמה לסובלנות עבור אנשים נוספים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!