דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

קווירים מזדהים עם תושבי גבעת עמל: "חברי מועצת העיר תל אביב הלהט"בים לא מייצגים אותנו"

אור גרוס, ממארגנות ההפגנה שתתקיים הערב (ד') מפנה אצבע מאשימה לנציגי הקהילה הלהט"בית במועצת העיר תל אביב: "פשוט לא היה להם אכפת והם הצביעו בעד פינוי תושבים"

גבעת עמל (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)
גבעת עמל (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

פעילות הקהילה הקווירית, יפגינו הערב למען תושבי גבעת עמל. לדבריה של הפעילה, אור גרוס, מדובר גם בהפגנת סולידריות של אוכלוסיה מוחלשת אחת לשניה, אבל גם דרישה מנציגי הקהילה הלהט"בית במועצת העיר להיות מחויבים לסדר יום של שינוי חברתי.

גרוס (31) פעילה בנושאים הקשורים לקהילה הקווירית והטרנסית. עד ההפגנה הזו היא לא עסקה  בנושא של גבעת עמל. היא הכירה את המאבק שמנהלים התושבים רק מרחוק. ביום שני האחרון הצביעה מועצת העיר תל אביב, בעד מכירת זכויות העירייה בשטח תמורת 365 מליון שקלים, זאת על אף שהפיצוי לתושבים טרם הוסדר. תושבי גבעת עמל רואים בהחלטה הזו הפקרה שלהם עבור בצע כסף.

אור גרוס (צילום: עדי בן דיין)
אור גרוס (צילום: עדי בן דיין)

"את ההפגנה הזו יזמנו אחרי שהגיע ליידנו הרשימה של המצביעים בעד ונגד המכירה של גבעת עמל. ראינו שחן אריאלי (רוב העיר) ואיתי פנקס ארד (מרצ) הצביעו שניהם בעד המכירה. הסיבה שאני מזהה את השמות שלהם, היא מפני שהם נציגים משמעותיים של הקהילה הלהט"בית במועצת העיר תל אביב.

"זה לא הסתדר לי עם הרבה אמירות והצהרות ועם מצע הבחירות שזכה לשם 'מצע הגאווה' ותיאר את ההתחייבויות של נציגים ונציגות להט"בים מרשימות שונות ברשויות המקומיות".

נציגים של קהילה

חן  אריאלי היא סגנית ראש העיר הלסבית המוצהרת הראשונה בתל אביב. היא מחזיקת תיק הרווחה במועצת העיר. אריאלי מוכרת גם בזכות הביקורת שהיא מעבירה על מערכת הרווחה, על חוסר התמיכה שלה באוכלוסיות מוחלשות, הפרטת שירותים ציבוריים וחוסר שיוויון.

איתי פנקס ארד כיהן כיו"ר אגודת הלהט"ב בישראל, ומכהן כחבר מועצת העיר תל אביב מ-2003. בשנה שעברה הוא יזם תליה של דגל גאווה גדול בחוף הילטון באירוע מאוד מתוקשר שהפנה המון תשומת לב אליו כדמות ציבורית. שם הוא אמר שהמאבק לא יסתיים עד שכל בני ובנות האדם יהיו שווים בזכויותיהם.

גרוס רואה בפנקס ובאריאלי, נציגים של הקהילה שלה שהתחייבו בפומבי לסדר יום של שוויון ותמיכה בחלשים. לכן היא גם מפנה את המחאה שלה אליהם, על אף שבהצבעה במועצת העיר, רוב גדול חברי המועצה הצביעו בעד המכירה.

חן אריאלי ואיתי פנקס ארד (צילומים: יונתן זינדל/פלאש90, ויקימדיה)
חן אריאלי ואיתי פנקס ארד (צילומים: יונתן זינדל/פלאש90, ויקימדיה)

"בעצרת הגאווה פנקס נשא נאום ארוך שדיבר בזכות השוויון. הוא לא דיבר על גבעת עמל באופן נקודתי. אבל ברור שהם מייצגים אוכלוסיות מוחלשות. אם זה קהילת הלהט"ב וקהילות מוחלשות אחרות".

"ברגע הראשון זה הפתיע אותי, ולא רק אותי, הקלות שבה, שני הנציגים האלה, כשזה נוגע לחצר האחורית של תל אביב, פשוט לא היה להם אכפת והם הצביעו בעד פינוי תושבים".

אינטרסקשנלטי

"ההפגנה שלנו אומרת למי שמתיימרים לייצג את הקהילה הקווירית, אם אתם מתנהגים כמו טייקונים אתם לא מייצגים אותנו". אומרת גרוס "אנחנו חוזרות ואומרות שהמאבקים האלה שלובים אחד בשני תמיד. גם המאבק נגד אלימות משטרתית והמאבק נגד אפליה גזענית של אנשים עם צבע עור אחר היא חלק מאותו העניין".

"ההפגנה הזו היא הזדהות של הקהילה הלהט"בית עם תושבי גבעת עמל. אנחנו מבינים שהמכירה תתרחש ולא ניתן להזיז את הגלגל לאחור. אבל אנחנו רוצים לסמן לנציגים שלנו שאנחנו מזועזעות מההצבעה הזו. אנחנו קבוצה של פעילות קוויריות שמאמינות באינטרסקשנלטי, מאבק חוצה מגזרים".

"הפגנה צפויה להיערך היום (רביעי) בשמונה בערב בבכיכר דיזינגוף", אומרת גרוס. "אנחנו קוראים וקוראות, לכל מי שמתנגד לדיכוי של החלש, מתנגד למדיניות החוזרת ונשנית של המדינה לפנות אנשים מבתיהם ולהפקיר אותם לחסדי השוק, לכל מי שלא מוכן שנציגי הקהילה שלו יהיו אנשים שלא דואגים לקהילות אחרות, ללהט"בים שנמאס להם מייצוג רק של חלק פריבלגי מהקהילה ולאנשים שדורשים דין וחשבון מנציגיהם בעירייה, להצטרף אליינו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!