דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חברת רמי לוי נקנסה ותידרש לפצות את מובילת התארגנות העובדים שנאסף לגביה מידע

בית המשפט גזר אתמול (ד') קנסות ופיצויים על החברה ועל בכיריה שפגעו בפרטיותם של עובדים, לקוחות ועיתונאים, ואספו מידע אישי עליהם באמצעות המאגר של חברת הסלולר | הרשות להגנת הפרטיות: "אחד האירועים החמורים שחקרנו"

רמי לוי (צילום ארכיון: קובי גדעון/פלאש 90)
רמי לוי (צילום ארכיון: קובי גדעון/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט השלום בירושלים גזר אתמול (רביעי) את עונשיהם של בכירי חברת רמי לוי שיווק השקמה שהורשעו בפגיעה בפרטיות לקוחות הסלולר של החברה, לאחר שהשתמשו במאגרי המידע שלה בניגוד לחוק.

על החברה הוטל לשלם קנס בסך 600 אלף שקלים ופיצויים בסך 200 אלף שקלים לנפגעים שנעשה שימוש במידע שלהם. מנכ"ל החברה אופיר אטיאס נקנס באופן אישי ב-75 אלף שקלים והוטל עליו גם מאסר על תנאי. שלמה אדרת ג'וליאן, קצין הביטחון בחברה, נידון לחמישה חודשי עבודות שירות ולקנס בסך 20 אלף שקלים.

הנאשמים הורשעו על פי הודאתם במסגרת הסדר טיעון, והודו שעשו שימוש במאגר המידע לצורך שליפת מידע בנוגע לאירועים אישיים של עובדים, יחסיהם הרומנטיים ונושאים אחרים. החברה הורשעה בשימוש במאגרי מידע בניגוד למטרתם, אטיאס הורשע בגין עבירות של הפרת חובת סודיות ושימוש במאגר מידע בניגוד לחוק, ואדרת ג'וליאן הורשע בעבירות של פגיעה בפרטיות, הפרת חובת סודיות ושימוש במאגר מידע בניגוד לחוק.

בין היתר הודו הנאשמים שחיפשו חומרים על עובדת שהובילה מהלך התארגנות בחברה הבת ביכורי השקמה. בפרשה זו כבר נקנסה חברת רמי לוי ב-1.5 מיליון שקלים בגין פגיעה בהתארגנות העובדים. עוד נקבע, בעקבות הודאת הנאשמים, שערכו בדיקות במאגרי המידע של החברה אחרי פריצה לביתו של הנאשם אטיאס בשנת 2013, וכן הנאשם אדרת ג'וליאן ביצע בדיקה במאגרים על מספרו של אדם שהגיש תביעה נגד החברה, ועל מספריהם של כמה עיתונאים שפרסמו כתבות שליליות על החברה.

בשנת 2011 קיבלה חברת שיווק השקמה רישיון למתן שירותי סלולר ממשרד התקשורת, וכן גישה למאגר המידע המתעד נתוני תקשורת של לקוחות החברה המאפשר הפקת פלטי שיחות וקבלת אינדיקציה על מיקומי טלפונים בעת קיום השיחה.

המאגר נועד לשמש את חברות התקשורת למניעת הונאות, וכל שימוש אחר בו הוא מנוגד לחוק ומהווה עבירה פלילית לפי חוק הגנת הפרטיות. בשנים 2016-2011 בוצעו בחברה מאות חיפושים במאגר המידע, חלקן בוצעו ביחס לעובדי החברה, לשם צרכים אישיים ועסקיים של הנאשמים.

החקירה בתיק נוהלה על ידי יחידת החקירות של הרשות להגנת הפרטיות, ביחד עם יחידת ימ"ר ירושלים.

עורכות הדין אביה גליקסברג בניטה ומיכל בלומנטל מפרקליטות מחוז ירושלים, שניהלו את ההליך, אמרו: "במסגרת הסדר הטיעון הודו הנאשמים בעובדות כתב האישום המתוקן, הורשעו בפלילים והוטל עליהם עונש הולם.

"ראוי שחברות התקשורת המחזיקות במידע אישי של בעלי הפלאפונים יידעו שעליהן למנוע כל פגיעה בפרטיות בהם, ולהישמר מפני כל ניצול לרעה של מעמדם כאחראים על סודיות המידע. הפרקליטות תמשיך לפעול נגד מפרי החוק במטרה להגן על פרטיותם של האזרחים".

מהרשות להגנת הפרטיות נמסר: "הפרשה מגלמת את אחד האירועים החמורים שנחקרו ברשות, בשל השימוש המכוון והמתמשך על ידי גורמים בכירים בחברה ציבורית במאגר המידע שהיה ברשותה. עבירות פרטיות אלה הביאו לפגיעה קשה בפרטיותם של עשרות אנשים. העובדה שגם החברה עצמה הורשעה מדברת בעד עצמה, ומעבירה מסר על חומרת הפגיעה כתוצאה משימוש שלא כדין במידע רגיש".

מחברת שיווק השקמה טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!