דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

רמי לוי / הפיצוי חסר התקדים שנפסק כנגד רמי לוי יחולק לעובדים שנפגעו

בעקבות תביעת ההסתדרות, ולאחר שביה"ד קבע כי רמי לוי והרשת שבבעלותו פגעו בהתארגנות עובדים באופן קיצוני ויפצו אותם בסכום של 1.5 מיליון שקלים, הוחלט בהוראתו של יו"ר ההסתדרות לחלק את הכסף במלואו לעובדים שנפגעו

רמי לוי (צילום: פלאש 90)
רמי לוי (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע היום (חמישי) כי הורה לחלק לעובדי חברת ביכורי השקמה של רמי לוי, את מלוא כספי הפיצויים  – בסך 1.5 מיליון שקלים – אותם פסק בית הדין  לעבודה לטובת ההסתדרות. בפסיקתו קבע בית הדין כי לוי פגע בהתאגדות עובדיו באופן קיצוני עד כדי פירוקה.

לוי פירק, למעשה, את חברת הפצת הפירות והירקות ביכורי השקמה שעובדיה התאגדו, ומיזג את פעילותה לתוך רשת שיווק השקמה במטרה למסמס את התאגדות, זאת במקביל לפגיעה אישית במובילות ומובילי המהלך. בית הדין קבע כי "העברת פעילות החברה הייתה מהלך פיקטיבי המונע משיקולים זרים של פגיעה בהתארגנות" – והחליט כי הפגיעה בהתארגנות מצד לוי לוותה ב"נסיבות חמורות ביותר המצדיקות פסיקת פיצוי בסכום גבוה ומשמעותי ביותר".

סכום הפיצויים יחולק בין 140 עובדי החברה שחתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות. כ-120 עובדים לעבודה בחברת שיווק השקמה יקבלו כל אחד פיצוי בסך 6,000 שקלים. כ-20 עובדים שאיבדו את עבודתם כתוצאה מהמאבק, יקבלו 30 אלף שקלים לכל אחד.

שלושת חברי הוועד, שסבלו ממרבית ההתנכלויות, ,ובוצעו אחריהם מעקבים וחקירות, פוטרו עוד טרם המעבר לחברה החדשה, ולמרות זאת המשיכו בליווי ההתארגנות ובליווי ההליך המשפטי זמן רב לאחר פירוק ההתארגנות. כל אחד מהם יפוצה ב-50 אלף שקלים נוספים – בנוסף לחמש המשכורות בגובה כ-30 אלף שקל.

על אף שמדובר בפיצויים הגבוהים ביותר ששילם מעסיק בגין פגיעה בהתאגדות, חשוב להזכיר כי לוי הצליח, בסופו של דבר, להשיג את מטרתו ולפרק את התארגנות העובדים. השופט יוחנן כהן מבית הדין האזורי בבאר שבע, סירב להטיל צו מניעה על פירוק החברה – ונכון היה לדון רק בדיעבד, במשמעויות הסגירה ביחס להתאגדות העובדים.

"מערכת המשפט לא פעלה לטובתנו, ובגלל זה אנחנו נמצאים במצב כזה" אמרה נורית אמיתי, יו"ר הוועד לשעבר, לדבר ראשון , "אם הייתה פועלת אחרת יכול להיות שהיינו ממשיכים היום באותה חברה עם ההסתדרות והעובדים שלנו".

"העניין הוא לא הכסף. הוא הפסיד מוניטין ודימוי ואת זה צריך למנף שיראו יתר הטייקונים", אמר אייל מלול, אף הוא ממובילי ההתארגנות שהתפרקה. לדבריו, על מנת למנף זאת נדרשת מחאה של פעילים חברתיים, ומובילי דעת קהל שיגידו שלא מוסרי לקנות אצל מעסיקים פוגעניים דוגמת לוי, וינהלו מחאות בנושא. "זה יקבל משמעות רק אם אנשים יעשו פעולות, ולדעתי עוד לא מאוחר לכך", סיכם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!