כ-מאה שליחי ושליחות 'וולט' הפגינו הערב (חמישי) בתל אביב, במחאה על חוסר שוויון, לטענתם, ביניהם, על הגיוס ההמוני של שליחים חדשים למרות הירידה בנפח העבודה עקב פתיחת המסעדות ועל כך שלטענתם החברה לא פועלת מולם בשקיפות. במהלך ההפגנה חסמו השליחים את צומת הרחובות אלנבי ורוטשילד, סמוך למשרדי החברה, אך פונו על ידי המשטרה. גם בשבוע שעבר הפגינו השליחים מול משרדי החברה.
שליח וולט, בן 27, שעובד ב'וולט' באזור גוש דן כבר קרוב לשנתיים, הגיע להפגנה. לדבריו, "אין שקיפות בחברה כלפי השליחים, איזה שינויים עושים? למה לא כל השליחים שווים? למה מקבלים פעם אחת ככה ופעם ככה?".
"הרבה דברים משתנים כבר תקופה ארוכה", הוא מסביר, "היו שינויים באפליקציה, היחס כלפי השליחים השתנה, מדבר איתך בוט ולא בנאדם. פתאום הקשיחו את הקריטריונים, לא מקבלים פיצויים על איחורים. הם משנים דברים בלי להגיד".
יוני, בן 24, שעובד ב'וולט' בתל אביב כבר שנתיים", מספר ל'דבר' כי "מאז שנגמרה הקורונה העבודה נחתכה ב50%, כרגע אנחנו מרוויחים ממוצע של 40 שקלים לשעה, שלעצמאי זה כמו מינימום בקושי. ולמרות זאת, הם מגייסים עוד אלפי שליחים, מה שנוגע בכמות העבודה בשטח. אנחנו מרגישים חוסר שוויון, חוסר שקיפות, שאין עם מי לדבר".
בשבועות האחרונים התעוררה סערה בקרב שליחי וולט ברשתות החברתיות. רבים מהם טענו שמהגרי עבודה ומבקשי מקלט, המועסקים כשליחים דרך קבלני משנה, משתמשים באפליקציה פרוצה. לטענתם, האפליקציה הפרוצה מביאה לאותם שליחים יותר משלוחים, יותר באנדלים וולכן גם רווחים גבוהים יותר משליחים אחרים. לטענתם, כל זה מתבצע בידיעת ובהסכמת וולט. יש לציין כי לא קיימת הוכחה חד משמעית לטענת השליחים בנוגע לאפליקציה הפרוצה.
הבוקר פורסם שוב סרטון בקבוצת הטלגרם 'blackrest', בה חברים כ-1,500 שליחי וולט, ובו נראה עובד אפריקאי משתמש, לדברי השליח המצלם, באפליקציה אחרת וישנה יותר מהאפליקציה בה משתמשים שליחים כיום.