דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמיליה קוסמטיקס

ירוחם / 19 עובדים במפעל אמיליה קוסמטיקס זומנו לשימוע לפני פיטורים

כחודש לאחר שהסכימה להיכנס למשא ומתן עם העובדים במפעל תחת חסותו של יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, מחדשת הנהלת המפעל את תכניתה לפטר כעשרים עובדים ותיקים. יו"ר הוועד, פולה עמר: "רק לאחרונה קלטו 50-40 עובדים חדשים, שיצמצמו מהם"

פולה עמר, יו"ר הועד. צילום: דבר ראשון
פולה עמר, יו"ר הועד. צילום: דבר ראשון

אווירה של דאגה מתוחה מלווה את 250 עובדי מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם בחודש האחרון, מאז נודעה כוונת המפעל להביא לפיטוריהן של כעשרים עובדות. אתמול חולקו במפעל הזמנות לאירוע הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה, במה שהיה עשוי להצביע על התפזרותה של חשרת העננים הרובצת על המפעל. אך שעה לאחר מכן חולקו ל-19 עובדים ועובדות מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים, בצעד של ההנהלה שהראה שאמיליה קוסמטיקס עדיין במשבר.

כזכור, בשיאו של המשבר, כאשר העובדים השביתו את המפעל והתבצרו בו, הגיעו העובדים והנהלת המפעל לכנסת, לדיון חירום אותו זימן יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו). בישיבה זו נמתחה ביקורת קשה על מנכ"ל המפעל, שאול שלח, והתקבלה הצעתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כי הוא יפרוש חסותו על המשא ומתן בין העובדים ובין ההנהלה. המגעים מתנהלים מזה כחודש, אך הצעד הכוחני של ההנהלה מראה שעדיין ישנם פערים משמעותיים בין הצדדים.

באמצע החודש שעבר שבתו עובדי המפעל, ואף התבצרו בו כאמור, במחאה על הודעת ההנהלה כי בכוונתה לפטר 21 עובדים. בין העובדים המיועדים לפיטורים נשים מבוגרות רבות, שחלקן לקו במהלך שנות עבודה ממושכות במפעל במחלות תעסוקתיות שונות, וסיכויי הקליטה שלהן מחדש לשוק העבודה נמוכים. בנוסף לכך, כוונת הנהלת המפעל היא להרע את תנאי העובדים הקיימים כחלק מתוכנית התייעלות.

במפעל המייצר תמרוקים שונים עובדים כ-250 עובדים, כ-160 מתוכם תחת הסכם קיבוצי. העובדים מותחים ביקורת קשה על מכירת המותג קרליין בשנת 2009, שהיה בבעלות המפעל. כיום המפעל מהווה למעשה ספק של מותגים שונים, ומייצר בייחוד עבור חברת סנו.

פולה עמר, יו"ר וועד העובדים במפעל, נאבקת כנגד כוונת ההנהלה לבצע את תכנית ההתייעלות. לדבריה הנהלת המפעל הסכימה במהלך הדיונים בחודש האחרון לצמצם את מספר העובדות המפוטרות לעשר, אך הוועד בראשותה מסרב לכך.

"אנחנו עדיין חושבים", אמרה עמר ל'דבר ראשון', "שלפטר עשרה עובדים מתוך הרשימה (הכוונה לרשימת המפוטרים המקורית של ההנהלה – ד.ר.), כשרק לאחרונה הם קלטו כ-40 – 50 עובדים חדשים, זה לא הוגן. שיצמצמו מהעובדים החדשים".

עמר מאיימת לנקוט צעדי מחאה שונים, אך מבהירה כי בשלב זה רק חברי הוועד במוחים, וכי עד כה לא נקראו כלל העובדים להשתתף במחאה ולא נפגעה עבודת המפעל.

מחברת אמיליה קוסמטיקס נמסר בתגובה: ״לפני כחודש נענתה הנהלת חברת אמיליה לבקשת ההסתדרות ויו"ר ועדת עבודה ורווחה של הכנסת, חבר הכנסת אלי אלאלוף, להקפיא את מכתבי השימוע שנמסרו לעובדים, ולהתיישב באופן מיידי למשא ומתן למציאת פתרון. לאורך החודש האחרון פעלה הנהלת חברת אמיליה במרץ, ללא משוא פנים ובמאמץ כן במטרה למצוא פשרה שתהיה מקובלת על הצדדים ותבטיח את עתידו של המפעל והעובדים. לאורך המשא ומתן הוכיחה הנהלת החברה רצינות, גמישות ויצירתיות ואף הגיעה להסכמות עם יו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, וצוות המשא ומתן. בין היתר, הוסכם על הקטנה משמעותית של מספר המפוטרים. לצערנו, על אף הויתורים הרבים להם הסכימה הנהלת חברת אמיליה וההבנות שהושגו מול ההסתדרות, העובדים אינם משתפים פעולה ומסרבים לכל הפתרונות שהוצעו להם – הן מצד הנהלת החברה והן מצד ההסתדרות. הנהלת אמיליה, בתיאום מלא למתווה שנקבע על ידי יו"ר ההסתדרות, הוציאה מכתבי זימון לשימוע לעובדים המועמדים לפיטורים. אנחנו מקווים שביצוע המתווה יושלם בזמן הקרוב וניתן יהיה להתחיל בתהליך ההבראה של המפעל״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!