דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האסון בגבעת זאב

הלם וחרדה מחוץ לזירת התאונה בגבעת זאב: "לא יודע איך אישרו דבר כזה"

קריסת הטריבונה בגבעת זאב הערב (ראשון) אירעה בעיצומם של טיש וקביעת מזוזה לבית הכנסת החדש | צעירים שנכחו באירוע מספרים ל'דבר' על ההיערכות של החסידות לאירוע אחרי האסון במירון, וטוענים שאף נמצא מהנדס שאישר את הטריבונות שנבנו במיוחד

עמדת חיפוש של פיקוד העורף מחוץ לבית הכנסת (צילום: דוד טברסקי)
עמדת חיפוש של פיקוד העורף מחוץ לבית הכנסת (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

"יש מהנדסים שבדקו ולא אישרו את הדבר הזה, אבל כנראה מצאו מהנדס שאישר", כך אומר הערב (ראשון) ל'דבר' אחד הנערים שנכחו בתפילת חג השבועות בבית הכנסת בגבעת זאב שהסתיימה באסון.

אחרי התאונה הקטלנית הגיעו למקום כ-1,000 אנשים כדי לבדוק מול עמדת פיקוד העורף את שמות הנפגעים. בבית הכנסת הישן התחילה סעודת שבועות, והנוכחים עוברים בין מוקד האסון לבית הסעודה, שהמרחק ביניהם הוא כ-50 מטרים.

הטריבונה שחלקה קרס. "אני בחרדה עד עכשיו" (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90)
הטריבונה שחלקה קרס. "אני בחרדה עד עכשיו" (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90)

"הייתי בפנים ופתאום היה בום נורא", מספר חסיד בשם שמואל. "אני בחרדה עד עכשיו", הוא אומר ומחזיק את ידיו צמוד לחזה. "אחי הובא לשערי צדק, יש לו שבר ברגל. פתחנו פה ליד אולם לבחורים שנמצאים בהלם וחרדה שיטפלו וידאגו להם".

"את בית הכנסת בונים כבר כמה שנים", אמר נער אחר. "בפנים הוא גמור לחלוטין, חוץ מהקומה העליונה וכל מה שבחוץ. הרב בנה את האירוע כך שהצעירים נמצאים על הרמפות והמבוגרים ברחבה, כדי למנוע מצב שבו מבוגרים יפלו ואז יפילו את כולם. לכן על הרמפה שקרסה עמדו בעיקר צעירים". הוא הוסיף שהיה לאירוע אחראי בטיחות ושהייתה הקפדה על ההנחיות.

שוטרים וחסידים מחוץ לבית הכנסת בגבעת זאב (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90)
שוטרים וחסידים מחוץ לבית הכנסת בגבעת זאב (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90)

נער נוסף מספר שכחלק מהלקחים שנלמדו מהאסון במירון, האירוע היה מאורגן יחסית. "היו הרבה מתפעלים לאירוע, חבר'ה ערבים שבאו לארגן והיו אחראים על התחזוקה. היה סידור יציאות וכניסות, כך שאנשים יידעו בדיוק מתי, מי, איך ולאן".

הטריבונה קרסה בעיצומם של טיש וקביעת מזוזה. חסיד מסביר שבמבנה יש שלוש קומות. בקומה השנייה יש אולם שבו התקיים הטיש, ובקומה השלישית בית כנסת, שאליו היו אמורים לעלות כל החסידים אחרי הטיש וללמוד לתוך הלילה.

אחד הנערים ממהר להגן על האדמו"ר מקרלין-סטולין: "הרבי דואג מאוד לבטיחות, הוא יצא נגד מה שקרה במירון. דאגו פה להכול, לא יודע איך אישרו דבר כזה. אצלנו בחסידות אומרים: קודם תהיה אדם, אחר כך חסיד. אנחנו נזהרים לחיים, נזהרים לבטיחות. זה הדבר הכי חשוב לרב שלנו וקהילה. זה אסון נורא, ביחד עם הקורונה, הר מירון, והמלחמה, אלוהים בטוח רוצה להגיד לנו משהו".

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!