דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אירוויזיון

פלו ריידה, המסיבה הסרבית והפדיחה של שווייץ: 10 סיבות לצפות בחצי הגמר השני של האירוויזיון הערב

נכון, ישראל כבר עלתה לגמר, אבל חצי הגמר השני צפוי להיות מגוון, מהנה ומורט עצבים לא פחות מהראשון | יש לפחות 10 סיבות טובות להצטרף ל-200 מיליון איש ברחבי העולם שיצפו בו הערב (ה')

סן מרינו בחזרות לאירוויזיון. גם פלו ריידה לא יעזור (צילום: AP Photo/Peter Dejong)
סן מרינו בחזרות לאירוויזיון. גם פלו ריידה לא יעזור (צילום: AP Photo/Peter Dejong)
מאור הוימן

עדן אלנה כבר העפילה לגמר מחצי הגמר הראשון, ובדרך שברה שיא של כל הזמנים באירוויזיון. הערב יתקיים ברוטרדם חצי הגמר השני, שגם ממנו יעלו 10 מדינות לגמר הגדול במוצאי שבת. ההפקה ההולנדית מבטיחה עוד ערב שמח וצבעוני, שייתן לנו שעתיים של הפסקה מהמציאות. ואם זה לא מספיק משכנע, הנה עוד 10 סיבות טובות לצפות בחצי הגמר השני הערב:

  1. פלו ריידה: הראפר האמריקאי שזכור מהלהיטים Low, Right Round ו-Club Can’t Handle Me שחרכו את המצעדים לפני קצת יותר מעשור, מגיע להופיע בתחרות האירופית. בניגוד למדונה וג'סטין טימברלייק שהיו חלק ממופע הביניים, פלו ריידה ישתתף בתחרות כאחד האדם, ויתארח בשיר שייצג את סן מרינו ויפתח את הערב.
  2. הבגדים של הזמרת מסן מרינו: אי אפשר לדבר על סן מרינו בלי להזכיר את הבחירה האופנתית החריגה של הזמרת סנהיט. מאז 1997 מעניקים חובבי התחרות את פרס ברברה דקס לתלבושת המכוערת ביותר (על שם נציגת בלגיה ב-1993, שסיימה אחרונה, ולא רק בגלל השיר). נראה שסנהיט מכוונת לפרס הזה, כי עם כל הכבוד לפלו ריידה, בפרס הגדול באמת היא כנראה לא תזכה.
  3. סקנדינביה (ופולין) חוזרות לאייטיז: אנשי מכונות התופים, הסינת'פופ והנצנצים חייבים לעצמם את ארבעת השירים האלה. פופ החנונים של איסלנד, הווינטג'-דיסקו של דנמרק (בדנית!), הפוסט-הארדקור הפיני והדארק אייטיז הפולני ייקחו אתכם בקלות 40 שנה אחורה, גם אם נולדתם הרבה אחרי תור הזהב של כדורי המראות.

    הלהקה האיסלנדית. פופ חנונים מהאייטיז (AP Photo/Peter Dejong)
    הלהקה האיסלנדית. פופ חנונים מהאייטיז (AP Photo/Peter Dejong)
  4. המתיקות של בולגריה: בולגריה משתדלת בשנים האחרונות להביא לתחרות שירי פופ איכותיים ומחוברים עם הפקה מוקפדת, ובחלק גדול מהמקרים זה משתלם לה. השנה הזמרת ויקטוריה תשיר בקולה הילדותי והעדין בלדה פשוטה ורוויית כינורות, שעשויה להתבלט בין השירים הקצביים.
  5. הריקוד של שווייץ: מאז נבחר, היה השיר השוויצרי של הזמר גיונ'ז טירז חביב הקהל, ולאורך תקופת הקדמים הוביל את טבלאות ההימורים. המלודיה הקליטה, המילים המרגשות וגם השירה המצוינת גרמו לחובבי התחרות לדמיין את אירוויזיון 2022 באזור הנייטרלי באירופה, לראשונה מאז ניצחונה של סלין דיון ב-1988. ואז הגיעו החזרות. הזמר עושה תנועות מוזרות שלא תמיד מותאמות לאווירת השיר, ומחסל במו ידיו את סיכוייו לזכייה. כמו כל תאונה, זה נורא, אבל קשה להוריד מזה את העיניים.
  6. פורטוגל שרה באנגלית: מאז הצטרפותה של אימפריית העבר האיברית לתחרות ב-1964, היא הקפידה לשיר בפורטוגזית, והייתה מהמדינות האחרונות ששמרו על הגחלת ולא נכנעו להשתלטות השפה האנגלית. ב-2017 זה אפילו השתלם, כשסלבדור סוברל ריגש את היבשת עם בלדת אולד-סקול שהביאה לראשונה בהיסטוריה את האירוויזיון לליסבון. מאז פורטוגל חזרה לדשדש, והשנה תעז לראשונה לשיר באנגלית. לצערנו, זה הדבר המעניין היחיד שאפשר לומר על השיר.
  7. השמחה של סרביה ולטביה: עם כל הכבוד למלודרמה של שווייץ ולכינורות של בולגריה, אנחנו פה בשביל המסיבה. השירים האלה לא יילמדו באף אקדמיה למוזיקה, אבל שמח הם יודעים לעשות, ולפעמים זה כל מה שצריך.

    להקת הרוק הפינית. אין אירוויזיון בלי אש (AP Photo/Peter Dejong)
    להקת הרוק הפינית. אין אירוויזיון בלי אש (AP Photo/Peter Dejong)
  8. הקאמבק של הזמרת ממולדובה: נטליה גורדיינקו ייצגה את מולדובה ב-2006 והגיעה למקום ה-20. זה לא מנע מהמדינה לבחור בה שוב 15 שנה אחרי. הפעם היא חמושה בדרים טים של פיליפ קירקורוב, שכבר הוכיח שהוא יודע להפוך את בימת האירוויזיון לקרקס, ויגרום גם לכם לקום מהספה ולרקוד.
  9. ההופעה של יוון: מתחילת שנות ה-2000 הייתה יוון מעצמת אירוויזיון בלתי מעורערת עם מקום קבוע בטופ 10. רצף ההצלחות נמשך אל תוך העשור שעבר, עד שב-2018  לא הצליחה לעלות לגמר. גם ב-2019, למרות ההעפלה לגמר, סיימה יוון רק במקום ה-21. הפעם תנסה הזמרת היוונית-הולנדית סטפניה להחזיר את הכבוד לערש הציוויליזציה, והיוונים הבטיחו הופעה שטרם נראתה על בימת התחרות. סיקרנתם!
  10. הטעימה מהשיר הצרפתי: צרפת היא אחת משש המדינות שמשתתפות אוטומטית בגמר, רשימה שכוללת את המארחת ואת חמש המדינות שמממנות את התחרות. השיר שעשוי לפי אתרי ההימורים להביא את האירוויזיון לצרפת לראשונה מאז 1977 לא יושר במלואו הערב, אבל נזכה להצצה מההופעה שלו, ותוכלו לשפוט בעצמכם אם ההייפ מוצדק.

    הזמרת הצרפתייה. מכאן לקאן? (AP Photo/Peter Dejong)
    הזמרת הצרפתייה. מכאן לקאן? (AP Photo/Peter Dejong)

***

חצי גמר האירוויזיון ישודר הערב ב-22:00 שעון ישראל, בכאן 11 (או בכאן חינוכית, אפיק 80, אם דיווחי החדשות ידרשו זאת) 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!