דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

חיילים אתיופים ואריתריאים חטפו יותר מ-500 פליטים במחוז תיגראי

לפי דיווח של רויטרס, כוחות חמושים נכנסו לבית ספר יסודי שמשמש מחנה עקורים בעיר שירה, היכו וחטפו צעירים וצעירות | כלי תקשורת באתיופיה ציינו כי לא ידוע מדוע הותקף מחנה העקורים ולאן נלקחו העצורים

ילדים בבית ספר יסודי המשמש כמחנה עקורים באזור תיגראי שבצפון אתיופיה (צילום: AP Photo/Ben Curtis)
ילדים בבית ספר יסודי המשמש כמחנה עקורים באזור תיגראי שבצפון אתיופיה (צילום: AP Photo/Ben Curtis)
משה טרדימן
משה טרדימן
מומחה לאגן ים סוף ולאיכות סביבה בעולם הערבי והמוסלמי מ- Green Compass Research & Consulting, ועמית מחקר בפורום לחשיבה אזורית ובמרכז עזרי לחקר איראן והמפרץ הפרסי באוניברסיטת חיפה.
צרו קשר עם המערכת:

חיילים אתיופים ואריתריאים חטפו יותר מ-500 צעירות וצעירים ממחנה עקורים בעיר שירה שבמדינת המחוז תיגראי, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. בדיווח הובאו עדויותיהם של  ארבעה עובדי סיוע מארגונים בינלאומיים, שאחד מהם רופא.

לפי הדיווח, ביום שני בלילה נכנסו כוחות אריתריאים ואתיופים חמושים לבית ספר יסודי בשירה, בו הצטופפו תגרים שנעקרו מבתיהם, היכו את מי שניקרו בדרכם, החרימו רכוש אישי כגון טלפונים ניידים וכסף וחטפו כ-500 מהפליטים.

תיאודורוס ארגאי, המושל הזמני של צפון-מערב תיגראי, אישר לרויטרס את פרטי האירוע. בעקבות אירוע החטיפה, פליטים רבים – במיוחד נשים וילדים, נמלטו ממחנות העקורים מחשש לחטיפות נוספות. כלי תקשורת באתיופיה ציינו כי לא ידוע מדוע הותקף מחנה העקורים ולאן נלקחו העצורים. 

מנגד, טוענת ממשלת אתיופיה כי המורדים התגרים רצחו וחטפו עשרות פקידי ממשל במדינת המחוז תיגראי. גוף של ממשלת אתיופיה שהוקם במטרה להחזיר את שלטון הממשלה במדינת המחוז תיגראי דיווח כי 'החזית העממית לשחרור תיגראי' התנקשה בחיי 22 פקידי ממשל במחוז תיגראי המהווים חלק מהממשל הזמני במחוז תיגראי.

פליטים תיגריים שברחו מהחבל הבדלני לסודן השכנה מקבלים סיוע במחנה הפליטים אום רקובה שבמזרח סודן. 24 בנובמבר, 2020 (צילום: AP Photo/Nariman El-Mofty)
פליטים תיגריים שברחו מהחבל הבדלני לסודן השכנה מקבלים סיוע במחנה הפליטים אום רקובה שבמזרח סודן. 24 בנובמבר, 2020 (צילום: AP Photo/Nariman El-Mofty)

ארבעה פקידי ממשל אחרים נפצעו ומאשפזים בבתי החולים ועשרים נוספים נחטפו. עוד הוסיף כי 'החזית העממית לשחרור תיגראי' תוקפת אפילו בתי מגורים ושורפת אותם. הוא מצביע על כך שתנועת הגרילה של החזית העממית לשחרור תיגראי פעילה במרכזים העירוניים בתיגראי.

האו"ם קרא לחקור את השימוש שעושה צבא אתיופיה בנשק כימי כלפי אזרחים

מוקדם יותר השבוע פרסם הטלגרף הבריטי, דיווח על חשד לשימוש בנשק כימי מצד צבאות אתיופיה ואריתריאה בתיגראי. ב'טלגרף' פורסמו תמונות של פצועים הסובלים מכוויות קשות שנגרמו לכאורה מזרחן לבן. עולה החשד כי צבא אתיופיה השתמש בכלי נשק האסורים לשימוש באזורים בהם נמצאת אוכלוסייה אזרחית. כתוצאה מדיווח זה, האו"ם קרא ביום שני לחקירה מלאה בנוגע לשימוש שעושה צבא אתיופיה בנשק זה כנגד החזית העממית לשחרור תיגראי, וכנגד האוכלוסייה האזרחית במחוז תיגראי.

משרד החוץ האתיופי מיהר להכחיש את החשדות ופרסם הודעה לפיה "אתיופיה לא השתמשה ולא תשתמש בכלי נשק אסורים וכי היא מתייחסת ברצינות רבה למחויבויותיה הבינלאומיות תחת אמנת הנשק הכימי". כמו כן, נכתב בהודעה כי "כמדינה שהותקפה באמצעות נשק כימי (בעת הכיבוש האיטלקי בשנות ה-30 של המאה הקודמת), אתיופיה מתנגדת לשימוש בנשק כימי ע"י כל אחד בכל מדינה".

נשות תיגריות שברחו מהעיירה סאמר, בבית הספר שהפך לבית מאולתר לאלפי עקורים (צילום: AP Photo/Ben Curtis)
נשות תיגריות שברחו מהעיירה סאמר, בבית הספר שהפך לבית מאולתר לאלפי עקורים (צילום: AP Photo/Ben Curtis)

יצוין, כי החוק הבינלאומי מתיר לעשות שימוש בזרחן לבן להארת שדה הקרב בחשכה או לספק מסך עשן טקטי לכוחות הלוחמים, אך אמנות ז'נבה של האו"ם מסווגות את השימוש בזרחן הלבן על מנת לפגוע באזרחים כפשע מלחמה.

המלחמה בין ממשלת אתיופיה הפדרלית לבין החזית העממית לשחרור תגראי החלה לפני כחצי שנה לאחר שממשלת אתיופיה אסרה על הרשויות בתיגראי לערוך בחירות במדינת המחוז עקב מגבלות הקורונה.  החזית העממית לשחרור תיגראי שלטה באתיופיה מ-1991 ועד למהפך הפוליטי שנערך בה לפני כשלוש שנים ובו עלה אביי אחמד לשלטון. אחמד חתם על הסכם שלום עם אריתריאה, מה שזיכה אותו בפרס נובל לשלום והוביל להגברת המתיחות עם מדינת המחוז תיגראי הסמוכה לאריתריאה. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!