דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

גנץ מתעקש על תיקי החקלאות ופיתוח הנגב והגליל; ליברמן: "תירוץ לפרק את הגוש"

יומיים לפקיעת המנדט של לפיד, נמשך המשא ומתן עם ראשי הסיעות על חלוקת התיקים | לפיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה לנאום נתניהו אמש: "החולשה שלו מחלישה אותנו, ובדיוק בגלל זה מוכרחה לקום הממשלה שלנו"

מימין: יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ (צילומים: יונתן זינדל, תומר ניוברג / פלאש90)
מימין: יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ (צילומים: יונתן זינדל, תומר ניוברג / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"רצינו את משרד הקליטה והתיירות, ואמרו לנו שזה בלתי אפשרי. אז הוצעו לנו שני משרדים: משרד החקלאות והנגב והגליל", אמר היום (שני) יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "לא התווכחנו, לא ניסינו להתמקח. אני מקווה שמובן לכולם שמדובר בשני משרדים צנועים מאוד. מבחינתנו הדבר הכי חשוב הוא להקים קואליציה שמבוססת על גוש השינוי במהירות האפשרית".

ליברמן התייחס להתעקשותו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להשאיר את התיקים האלה בידי סיעתו: "אני שואל את עצמי אם מלחמת הקודש שלו על תיק החקלאות היא תירוץ לפרק את גוש השינוי".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "אנו מחויבים לממשלת השינוי ומאמינים שתוקם בשעות הקרובות. אנו ממליצים לכולם לנהל את המשא ומתן בחדרים הסגורים ולא בהצהרות מיותרות".

לפיד: "נאום נתניהו היה מופקר ומסוכן"

המאמצים להקמתה של ממשלת בנט-לפיד נכנסו להילוך גבוה אמש, מיד אחרי נאומו של יו"ר ימינה נפתלי בנט, שבו הודיע על כוונתו להקים ממשלת שינוי.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס למחלוקת בפתח ישיבת הסיעה: "אני חושב שבמאני טיים, ואנחנו עכשיו במאני טיים, תמיד כולם לוחצים את הלחיצות האחרונות, כל אחד מושך לכיוון שלו, אבל זה חלק ממשא ומתן".

הוא הוסיף שאם יוכל, יודיע לנשיא ראובן ריבלין עוד לפני פקיעת המנדט ביום רביעי שעלה בידו להרכיב ממשלה. "גם אם היינו מקבלים 40 מנדטים, זו הממשלה שהייתי מקים. ממשלת האחדות תדאג לכל אזרח ישראלי, כולל אלה שלא הצביעו בעדנו, וכולל אלה שלא יהיו חברים בה".

לפיד התייחס למכשולים שהממשלה ההטרוגנית תצטרך לעבור: "אולי זה טוב, כי נצטרך לצלוח אותם ביחד. זה המבחן הראשון שלנו. לראות אם אנחנו יכולים למצוא בימים הקרובים פשרות חכמות, בשביל המטרה הגדולה".

הוא יצא נגד דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא נשא נאום מופקר ומסוכן, נאום של אדם שאיבד את הבלמים. החולשה שלו מחלישה אותנו. בדיוק בגלל זה מוכרחה לקום הממשלה שאנחנו מנסים להקים. ממשלה שבה יושבים יחד אנשי ימין, שמאל ומרכז ואומרים לאזרחי ישראל: אנחנו יודעים לעבוד יחד, אנחנו לא שונאים אחד את השני".

המנדט של לפיד להרכבת הממשלה יפקע ביום רביעי בחצות. עליו להרכיב ממשלה שיהיה לה רוב בכנסת, ולשם כך יזדקק לתמיכת הרשימה המשותפת או רע"מ. ח"כים מהרשימה המשותפת הודיעו שלא יתמכו בממשלה בראשות בנט, ואילו רע"מ הציבה רשימת דרישות כלכליות בתמורה לתמיכתה בממשלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!