דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ה' באייר תשפ"ד 13.05.24
19.3°תל אביב
  • 13.7°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 17.8°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 19.0°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שר האוצר בוועדת הכספים: "רציתי פיצוי לערים מעורבות, המשנה ליועמ"ש אסר"

בעקבות חילוקי הדעות החלטה נדחתה למחר | השר כ"ץ אמר שהשתכנע בדיון שיש להעלות את הסכום היומי ל-430 שקלים

ישראל כ"ץ בוועדת הכספים, פיצויים בעקבות מבצע "שומר החומות"(צילום: דני שם טוב / דוברות הכנסת)
ישראל כ"ץ בוועדת הכספים, פיצויים בעקבות מבצע "שומר החומות"(צילום: דני שם טוב / דוברות הכנסת)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

"ביקשנו לאשר פיצוי עקיף לעסקים בערים המעורבות שנפגעו במהלך המבצע, המשנה ליועמ"ש לא איפשר זאת", כך אמר היום (שני) שר האוצר בפתח דיון ועדת הכספים לעניין פיצויים לנזק עקיף במבצע 'שומר חומות'. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אני רוצה שנעביר את זה". כ"ץ אמר כי הוא תומך בהגדלת הסכום היומי ל-430 שקלים ותקרת התשלום למיליון וחצי שקלים.

נוכח חילוקי הדעות לעניין פיצוי עקיף לעסקים בישובים מעורבים, נקבע כי הגורמים המקצועיים יועצו בניהם למציאת מענה גם למצבים אלה והדיון בתקנות ימשך מחר.

לקראת הדיון פרסמה יועמ"שית הוועדה שגית אפיק מסמך ובו שורת שינויים נדרשים לתיקון המתווה. בדיון עלתה גם הדרישה לעדכן את סכום הפיצוי ליום עבודה ל-430 שקלים, במקום 370 שקלים במתווה הנוכחי.

"קיימתי דיונים וחשבתי שצריך לקבוע כללים מיוחדים לערים המעורבות, לגבי הפיצוי הישיר זה הוגדר כפעולות איבה" אמר שר האוצר. "חשבתי שמלבד הפיצוי הישיר יש צורך גם בפיצוי עקיף, הקריטריון שגיבשנו, עסק שנפגע תוך כדי ימי המבצע והיה סגור 7 ימים ומעלה, הוא זכאי גם לפיצוי העקיף, על מנת לאפשר את זה גם בערים המעורבות, קבעתי שזה יהיה בכל ישוב. אותה הסמכה שיש לשר לעשות זאת באופן כללי, חשב נציג היועמ"ש מאיר לוין שזה לא אפשרי. אם היה ניתן באופן חוקי, הייתי מבקש לעשות את זה, אם צריך לחוקק, אזה שהכנסת תחוקק את זה במהירות".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "למה בעל החנות או העסק בעכו שהיה סגור, בין אם הוא יהודי או ערבי, למה אי אפשר לפצות אותו בפיצוי שהשר הציע?! היועמ"ש אמר ונעבור לדום? אני רוצה להעביר את זה".

שר האוצר התייחס לשינוי בתקנות: "לעניין הפיצוי העקיף שנידון פה, יש חוק עד 7 קילומטר, יש נורמה שנקבעה עד 40 קילומטר בצוק איתן ומבצעים אחרים, לכן זה היה מובן מאליו. הייתה סוגיה אחת שהייתה חריגה לעומת פעמים קודמת, וזו הנחיית פיקוד העורף לא קיים לימודים עד 80 קילומטר, ולכן שקלתי והחלטתי להוסיף את מסלול השכר בין 40 ל-80 קילומטר, שמי שנעדר בטווח הזה המעסיקים ששילמו לו את השכר, יכלו להיכנס למסלול שכר. זו נקודה מאוד חשובה שיכולה לאפשר את מתן הפיצויים במסלול הזה".

ורד וייץ מההסתדרות אמרה: "איסור התקהלות והגעה לעבודה היה לפי הנחיות פיקוד גם בגלל היעדר מרחב מוגן שאפשר להגיע אליו כתנאי נוסף, מה שלא מופיע בתקנות . לא ברור לנו איזה קשר יש בין פיצוי הקורונה לפיצוי הזה. זה בלי קשר להאם קיבל . אנחנו סבורים שההחרגה הזאת פוגעת במטרת החוק. אם זה נשאר, צריך להתייחס רק למצב שניזוק קיבל מענק, לא שהגיש תביעה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!