דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מדריך / איך להכין קורות חיים נכון בדרך לסיום החל״ת

ליאת בן תורה-שושן, מנהלת המחלקה לניהול קריירה ב-AllJobs, אספה עשרה כללי ברזל למסמך קורות חיים מנצח אשר יקלו על הליך מציאת העבודה | ״התפקיד שלנו זה להפוך את תהליך מציאת העבודה למדויק ואפקטיבי״

משרדי חברת JVP בירושלים. ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה. (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
משרדי חברת JVP בירושלים. ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה. (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
אורן דגן

מבקשי עבודה רבים נערכים לחזור לשוק העבודה לקראת תום תקופת החל"ת. ליאת בן תורה-שושן, מנהלת המחלקה לניהול קריירה ב-AllJobs , בעלת ניסיון של למעלה מ-15 שנים באבחון, ייעוץ וכתיבה מקצועית של קורות חיים: "התפקיד שלנו זה להפוך את תהליך מציאת העבודה למדויק ואפקטיבי, קודם כל באמצעות הכנת קורות חיים מנצחים".

אלו עשרת הטיפים עליהם ממליצה ליאת על מנת למקד את הליך מציאת המשרה ולשדרג את קורות החיים בדרך לשם:

  1. קורות החיים צריכים להיות קריאים ומסודרים: קורות חיים עמוסים וצפופים, ללא כותרות ודגשים, יקשו על המעסיק להתמקד ולהבין האם אתם האנשים המתאימים לתפקיד. לכן, רשמו פירוט רלוונטי וחלקו את הקובץ לקטגוריות ברורות עם כותרות: השכלה, ניסיון תעסוקתי וכן הלאה.
  2. אורך המסמך: עבודת המגייס קצובה בזמן, לכן קורות חיים שפרושים על פני מספר עמודים אינם משרתים את השולח. נסו לצמצם את המסמך לעמוד ממוקד וברור. אם לא ניתן, הקפידו שהמידע החשוב, יופיע בעמוד הראשון.
  3. סדר כרונולוגי הפוך בניסיון התעסוקתי: בקורות חיים המידע החשוב צריך תמיד להופיע ראשון. לכן נהוג בפירוט הניסיון התעסוקתי, להתחיל בתפקיד האחרון שביצעת ולהמשיך עם התפקידים הקודמים.
  4. קובץ נפרד לכל הגדרת תפקיד: מעסיקים מעדיפים להעסיק עובדים עם נטייה ברורה לתחום המשרה. לכן קובץ קורות חיים אחד כבר פשוט אינו מספיק. צרו קובץ נפרד שמתאים לכל תחום אליו אתם ניגשים.
  5. וודאו שאתם עומדים בדרישות החובה שצוינו במשרה: כשהמעסיקים מפרסמים משרה הם מציינים את דרישות החובה. מענה על דרישות אלה יהיה הדבר הראשון שיבדקו, ולכן חשוב שתוודאו להבליט זאת בקורות החיים. השקיעו כמה דקות לפני שליחת הקובץ, והתאימו אותו לדרישות המשרה המבוקשת.
  6. עזרו למעסיק להבחין בכם: כתבו תמצית בקורות החיים, בה תציינו בקצרה את הניסיון הרלוונטי שיש לכם לתפקיד. זה יעזור למעסיק להבין כבר מההתחלה שלפניו עומד מועמד ראוי.
  7. השמטה של מונחים מקצועיים: במיוחד בימינו שהמגייסים עובדים עם מערכות לסינון קורות חיים, שימו לב לסגנון הכתיבה שבמודעה ותנו דגש למילים נרדפות ולמינוחים זהים לאלה שהופיעו בדרישות המשרה. למשל, אם בקורות החיים כתוב "מנהל אופרציה" אך בדרישות המשרה צוין "מנהל תפעול" כדאי לשקול ניסוח מותאם שמכיל את שניהם.
  8. סדר הקטגוריות במסמך: סדר הופעת הקטגוריות במסמך, השכלה, ניסיון תעסוקתי, אינו חייב להיות קבוע. מקמו את הקטגוריות שמקדמות אתכם בחלק העליון של העמוד.
  9. חייבים לבדוק פעמיים: בכדי שלא היו לכם שגיאות כתיב או טעיות טכניות של הקלדה, העבירו את קורות החיים שלכם לבדיקה אצל מישהו שאתם סומכים עליו. כמו כן, אם עבדתם על קובץ בפורמט של "שמור שינויים" דאגו לבטל את האפשרות ולקבל את כל השינויים בטרם תשלחו אותו למעסיקים.
  10. לא לטעות בפרטי התקשרות: לא אחת קורה שאנשים משקיעים בקורות החיים שלהם וטועים בפרט חשוב במיוחד, למשל במספר הטלפון שלהם. זו אינה בדיחה, זה קורה, ומלבד הבעיה המובנת מאליה – שלא יחזרו אליכם, זה מעיד גם על חוסר ריכוז או תשומת לב לפרטים.

לקריאת נוספת: 10 עצות איך לעבור ראיון עבודה על הצד הטוב ביותר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!