דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שליחים של וולט ישבתו עם פתיחת משחקי היורו: "החברה פוגעת בפרנסה שלנו"

שליחים הודיעו כי יימנעו מעבודה הערב (ו') בשעה 19:00 | ההודעה על השביתה מופצת בקבוצות טלגרם בהן חברים אלפי שליחי החברה | תגובת וולט: ״אין כל קשר בין הטענות מגורם ׳אנונימי׳ בקבוצת טלגרם לבין המציאות״

מחאת עובדי וולט (צילום ארכיון: הדס יום טוב)
מחאת עובדי וולט (צילום ארכיון: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

מאות שליחים בחברת 'וולט' צפויים לשבות הערב (שישי), החל מ-19:00, עם פתיחת משחקי היורו. לטענת השליחים, הסיבה למחאה היא ירידה בהיקפי העבודה בחברה, בגלל גיוסי יתר של שליחים חדשים, וזאת למרות הירידה בהיקפי ההזמנות סביב סיום משבר הקורונה. השליחים שישתתפו בשביתה צפויים לא לעלות לזמינות משלוחים החל מ-19:00 ועד לסיום השליחויות בערב שישי.

ההודעה על השביתה מופצת בקבוצות הטלגרם של Blackrest, המונות יחד מעל 2,000 שליחי וולט, ועוסקות במאבקים של השליחים. לטענת מנהל הקבוצה, התקיימו ניסיונות הידברות עם הנהלת החברה, שלא צלחו. מנהל הקבוצה, ששומר על אנונימיות, אומר ל'דבר': "וולט החליטה לגייס מאות שליחים במכה אחת ולפגוע בפרנסת השליחים. אנחנו דורשים מוולט לעצור את הגיוסים לעת הזו".

הוא הוסיף כי מתחילת יוני התלוננו שליחים על ירידה משמעותית בכמות העבודה, וכי בניגוד לחודשים קודמים, הסטטוס "נורמלי" באפליקציה, המעיד על מספר משלוחים מספיק ביחד לשליחים שנמצאים בשטח, מופיע רק למשך שעתיים ביום, ובכל שאר היום הסטטוס הוא "שקט".

לדבריו, מתחילת החודש גויסו כ-500 שליחים, 300 לאזור המרכז ו-200 לשאר האזורים, ובנוסף לכך חלה ירידה של 20% בכמות ההזמנות. בנוסף הוא ציין כי מנויים שלא היו פעילים תקופה ארוכה חזרו לפעול מתחילת החודש בעקבות השכרת המשתמש בוולט, בניגוד לנהלי החברה. עם זאת, לא הוצג מקור לנתונים, ובוולט לא השיבו לפניית דבר בנושא.

בלילה שבין חמישי לשישי תלו שליחים של וולט שלטים המבשרים על השביתה ברחבי תל אביב.

שלטים שתלו שליחים של וולט לתמיכה בשביתה בתל אביב (צילום מסך)
שלטים שתלו שליחים של וולט לתמיכה בשביתה בתל אביב (צילום מסך)

בין אלפי המשתתפים בקבוצה נערך סקר שבחן את החלופות למאבק, והשביתה זכתה לרוב. לקראת הסקר שעלה, כתב המנהל בקבוצה: "הכי קל ללחוץ על כפתור הגיוסים ולגייס בכמויות, אבל מה אם ההערכה שלכם תהיה שגויה ויהיה עודף שליחים בחודש הקרוב ולא תהיה מספיק עבודה לכולם? מה יהיה ביום שאחרי עם עודף השליחים הזה? אתם עד כדי כך מנותקים מהשטח?"

בנוסף נכתב: "ניסינו להגיע להידברות מול הנהלת וולט כדי ליצר מקום יותר טוב למען השליחים, ולצערנו אנחנו זוכים להתעלמות מוחלטת מצד ההנהלה, בדיוק כמו שהיא מתעלמת מכולנו בהחלטות שהיא עושה בשטח. אם לא נפעל עכשיו, ונראה להם שהכוח בידם של השליחים, אז בצער רב יום אחד נגלה שזה כבר מאוחר מדי ולא יהיה ניתן להחזיר את הגלגל לאחור".

מוולט נמסר: אין כל קשר בין הטענות מגורם ׳אנונימי׳ בקבוצת טלגרם לבין המציאות. השליחים, הלקוחות והשותפים של וולט יהנו גם ביורו, כמו בכל השנה, מהשירות המעולה שיש לפלטפורמה שלנו להציע״.

מאבק נוסף שהופץ לאחרונה בקבוצת בלאקרסט הוא כנגד עבודה 'פיראטית' בוולט באמצעות שימוש באפליקציה פרוצה של וולט, שלטענת השליחים מאפשרת לאנשים שלא הוסמכו על ידי החברה לבצע משלוחים. עשרות שליחים של החברה הפגינו בחודש שעבר בדרישה לבטל את האפשרות הזו. בחברה הכחישו את הטענות.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!