דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת בנט לפיד

"ישראל קברה את עידן נתניהו": כלי תקשורת בעולם מגיבים להחלפת השלטון בישראל

השבעת הממשלה ה-36 מילאה את הכותרות הראשיות באתרי החדשות בארצות הברית ובאירופה | נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וקנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ בירכו את בנט ולפיד

הניו יורק טיימס. "תמו 12 שנות שלטונו של נתניהו"
הניו יורק טיימס. "תמו 12 שנות שלטונו של נתניהו"
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כלי תקשורת ברחבי העולם סיקרו באופן נרחב את החלפת השלטון בישראל. ברבים מהם הפכה השבעת הממשלה בראשות נפתלי בנט לכותרת הראשית.

בסוכנות רויטרס דיווחו לאחר השבעת הממשלה: "הממשלה החדשה בישראל זכתה בהצבעת האמון, והביאה לסיום כהונת נתניהו". מוקדם יותר פורסמה ידיעה שעסקה בתגובות חברי הכנסת לנאומים שנשאו בנימין נתניהו ונפתלי בנט. "צעקות וקריאות בוז בפרלמנט הישראלי, לקראת השבעת ממשלה פוסט-נתניהו", נכתב בכותרת לידיעה, שבפתחה צוין: "אחיזתו של נתניהו בשלטון הסתיימה לאחר 12 שנה".

בסוכנות AP דווח: "הכנסת אישרה את הקואליציה החדשה, והביאה לסיום שלטונו הארוך של נתניהו". בפתח הידיעה הזכירו כי השבעת הממשלה מביאה לסיומו משבר בן שנתיים, שבהן התקיימו ארבע מערכות בחירות לכנסת.

הניו יורק טיימס בחר בכותרת: "אושרה ממשלה חדשה בישראל, תמו 12 שנות שלטונו של נתניהו". בידיעה נכתב: "נתניהו איבד את ראשות הממשלה לראשונה זה 12 שנה, ופינה מקום לנפתלי בנט". מוקדם יותר הדגישו באתר את המסר של נתניהו לבוחריו: "נתניהו נשבע בכעס לתומכיו: 'אוביל אתכם במאבק יומיומי'".

בגרדיאן הכותרת הייתה: "קואליציה הדיחה את נתניהו מראשות הממשלה אחרי 12 שנים".

באתר BBC נכתב: "נתניהו בחוץ, לאחר הקמת ממשלה חדשה בישראל". בידיעה המקדימה להצבעת האמון נכתב: "נתניהו צפוי לאבד את כוחו, עם הקמת ממשלה חדשה". בפתח הידיעה צוין שהממשלה העתידית תישען על הרכב לא שגרתי של סיעות קואליציה, ושהיא מחזיקה ברוב בלתי יציב של חבר כנסת בודד.

בוול סטריט ג'ורנל קבעה הכותרת: "ישראל קיבלה ממשלה חדשה, ומסיימת את 12 שנות שלטון נתניהו". בפתח הידיעה צוין שישראל ניצבת מול אתגרים ביטחוניים מול חמאס בעזה ושכלכלתה נמצאת במגמת האטה.

באל פאיס הספרדי הכותרת הייתה: "ישראל קברה את עידן נתניהו, עם הקמת קואליציה רחבה חדשה". בעיתון הצרפתי לה מונד עלתה מוקדם יותר ידיעה תחת הכותרת "הכנסת תצביע על השבעת 'קואליציית השינוי'; לקראת סיום עידן נתניהו".

ביידן: "נעבוד עם הממשלה החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום"

גם מנהיגים מהעולם בירכו על ממשלת ישראל ה-36. "בשם העם האמריקני אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט, את ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד ואת כל חברי הקבינט הישראלי החדש", כתב נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בהצהרה. "אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט כדי לחזק את מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי מדינותינו.

"לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית. הקשר המאחד את עמנו הוא עדות לערכים המשותפים שלנו ולעשרות שנים של שיתוף פעולה הדוק וכאשר אנו ממשיכים לחזק את השותפות שלנו, ארצות הברית נותרת בלתי מעורערת בתמיכה בביטחון ישראל. הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום עבור ישראלים, פלסטינים ואנשים בכל האזור".

ראש הממשלה נפתלי בנט משוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (צילום: אריאל זנדברג)
ראש הממשלה נפתלי בנט משוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (צילום: אריאל זנדברג)

‏קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, בירך גם הוא את בנט ולפיד: "מצפה לעבוד איתכם. אוסטריה מחויבת למען ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ותמשיך לעמוד לצדה".

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בירך את ראש ממשלת ישראל הנכנס ואמר: "אנחנו חוגגים 30 שנה לשדרוג היחסים הדיפלומטיים בשנה הבאה. אני מצפה להכיר אותך ולהעמיק את השותפות האסטרטגית בין המדינות שלנו". מודי הודה לראש ממשלת ישראל היוצא בנימין נתניהו: "לקראת סיום תפקידך המוצלח כראש ממשלת ישראל, ברצוני להביע הוקרה עמוקה עבור מנהיגותך ומתן תשומת לב מיוחדת ליחסים האסטרטגים בין הודו לישראל".

דוברת מטעמה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל פרסמה בטוויטר את ברכתה של הקנצלרית, שצפויה לסיים את תפקידה השנה: "גרמניה וישראל מחוברות בידידות ייחודית שאותה אנחנו רוצים לחזק עוד יותר. לכן אני מצפה לעבוד עמך בצורה קרובה".

ג'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, אמר ששוחח עם לפיד ובירך אותו על מינויו לתפקיד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ. בהודעה שכתב בטוויטר אמר בורל שהם דנו "בחשיבות חיזוק השותפות הבילטראלית בין האיחוד האירופי לישראל וקידום ביטחון ושלום באזור". עוד ציין בורל שהוא מצפה לפגוש בקרוב את לפיד בבריסל.
ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, כתב לבנט ולפיד: "ביחד, בואו נסקור את הדרכים שבהן ניתן לחזק עוד יותר את היחסים בין קנדה לישראל".
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, כתב לבנט ולפיד: "בשעה שאנחנו יוצאים ממגפת הקורונה, מדובר בהזדמנות מרגשת לבריטניה ולישראל להמשיך לעבוד יחד כדי לקדם שלום ושגשוג לכולם".
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!