דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"בהסבה מקצועית, הגישה הפרגמטית מתאימה יותר לתקופות משבר ואי ודאות"

אנשים רבים בחרו לעשות שינוי בקריירה בעקבות הקורונה, ליאת בן תורה-שושן, מנהלת המחלקה לניהול קריירה ב-AllJobs מתארת את הנקודות המשמעותיות בדרך לשינוי קריירה | "הסבה מקצועית אינה מחייבת בהכרח התחלה מאפס, ניתן ואף מומלץ ליצר שינוי, תוך שמירה על היתרונות היחסיים שלכם בשוק העבודה"

פיתוח הקריירה במקביל להתפתחות האישית (PEXELS)
פיתוח הקריירה במקביל להתפתחות האישית (PEXELS)
אורן דגן

עולם התעסוקה עבר טלטלה רצינית בתקופת הקורונה, ענפים שלמים כענף התעופה, המסעדנות והתרבות נפגעו קשה. לעומת זאת, תחומים אחרים כמו ענף הדיגיטל והאינטרנט זכו לפריחה.

במהלך הקורונה ובעקבותיה, אנשים רבים בחרו לעשות שינוי בקריירה. לדברי ליאת בן תורה-שושן, מנהלת המחלקה לניהול קריירה ב-AllJobs "הסבה מקצועית אינה מחייבת בהכרח התחלה מאפס, ניתן ואף מומלץ ליצר שינוי, תוך שמירה על היתרונות היחסיים שלכם בשוק העבודה".

 

ליאת בן-תורה שושן (צילום: אילן בשור)
ליאת בן-תורה שושן (צילום: אילן בשור)

"בתהליכי הסבה מקצועית, הגישה הפרגמטית, הולכת טוב יחד עם הסיבות החיצוניות לרצון בשינוי והיא מתאימה יותר לתקופות משבר ואי ודאות". להלן הנקודות המשמעותיות בדרך לשינוי קריירה.

  1. בצעו הערכה אובייקטיבית: שאלו את עצמכם מה הפריע לכם במקצוע הנוכחי; גובה השכר, השעות או שמדובר בחוסר עניין וסיפוק מהותיים מהמקצוע. מפו מה הייתם רוצים שיהיה אחרת, מה המיומנויות והכישורים שאהבתם ליישם בתפקידים האחרונים והייתם רוצים לתת עליהם דגש בתפקיד החדש. זה הזמן להתעמק בשאלות אלו, לבד או בעזרת יעוץ קריירה, כדי להבין מהו התפקיד שיגרום לכם לאושר ותחושת סיפוק.
  2. התעדכנו בזמן אמת: בדקו לאן השוק פונה בימים אלו, מהם תחומים נמצאים כרגע בצמיחה לאחר המשבר. המודיעין האולטימטיבי שלכם לאיתור מגמות בתחומים שונים הוא מודעות הדרושים, אם תעקבו אחריהן תוכלו לזהות תפקידים שרושמים עלייה בביקוש.
  3. השלימו פערים: בחרתם את התפקיד אליו אתם רוצים לעשות הסבה, היכנסו למתחמי השכר ולאתר הדרושים ובדקו מה נכלל בדרישות המשרה; איזו הכשרה, השכלה וניסיון מקצועי נדרשים. רשמו לעצמכם את הפערים וצרו תוכנית להשלמתם.
  4. הבליטו כישורים רלוונטיים: בצעו הערכה מחודשת של הכישורים והמיומנויות שרכשתם עד כה, האם יש לכם תכונות אופי שלא באות לידי ביטוי בעבודה כיום והייתם רוצים לנצל אותן, למשל עבודה עם אנשים, יצירתיות או חוש טכני. פרטו כישורים רלוונטיים לתפקיד אליו אתם מגישים מועמדות ומקמו אותם בחלק העליון של קורות החיים. למשל, אם יש לכם השכלה רלוונטית, מקמו אותה לפני "ניסיון תעסוקתי".
  5. התאימו קורות חיים לשינוי הקריירה: תפקידם של קורות החיים הוא לעזור לנו להגיע לראיון עבודה ובכדי שלא יפסלו אתכם על הסף בגלל שאתם מגיעים מתחום שונה, אתם חייבים להתאים את קורות החיים למצבכם הנוכחי באופן שיהיה ברור מה הניסיון והידע הרלוונטי שצברתם ומה אתם מחפשים.
  6. היערכו כלכלית: רבים תקועים בקריירה שמיצתה את עצמה, כי הם חוששים מההשלכות הכלכליות של השינוי. החשש הזה ברור ומוחשי ולכן תכנון מוקדם של תקופת המעבר אמור לכלול שאלות כמו כמה זמן לא תעבדו או כמה זמן תעבדו בהכנסה נמוכה, כדי להבין למה להיערך ולמצוא פתרונות שיאפשרו את השינוי. כמובן שצריך לשתף את כל מי שתורם לכלכלת משק הבית שלכם כי לא ניתן לעבור את זה לבד.

אם אתם מתקשים לעבור תהליך מורכב שכזה לבד, זכרו שגם הכוון מקצועי יכול לסייע לכם לעבור את הדרך מנקודת הרעיון, ועד לשינוי המוגמר. להבין יותר טוב מה יגרום לכם להרגיש נוח יותר, היכן תוכלו להביא את עצמכם לביטוי יותר טוב ולהגיע למצב שאתם מאושרים ומסופקים ממה שאתם עושים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!