דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

משרד האוצר: ״נציג תוך 3 שבועות מתווה לפיצוי נפגעי המירון״; מנכ״ל הביטוח הלאומי תוקף: ״היו לכם חודשיים להערך״

שר הרווחה הנכנס מאיר כהן (יש עתיד): ״נבצע כל החלטה, רק שיהיה מהר״, אפרת רייטן (העבודה): ״מבקשת הסברים מהאוצר למה לא חותרים הסכם מיידי עם הביטוח הלאומי״

הלווית אחד מהרוגי האסון במירון בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
הלווית אחד מהרוגי האסון במירון בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר יציג תוך 3 שבועות מתווה לפיצוי משפחות הנפגעים באסון המירון, כך אמרה היום (שני) נציגת משרד האוצר יעל לינדברג בדיון בוועדת הכספים. באוצר מתנגדים ליישום ההסכם באופן שלא דורש חקיקה. בדיון השתתף שר הרווחה הנכנס מאיר כהן שאמר: "הביטוח הלאומי יודע לעשות את זה מהר, רק תקבלו החלטה".

הדיון בוועדה הוא המשך לדיונים קודמים במסגרתם כבר עלו שתי חלופות לסיוע כלכלי: (1) התקדמות במסלול חקיקה על ידי הקמת ועדה שתקבע פיצויים; או (2) מתווה פיצויים שלא דורש חקיקה באמצעות הסכם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי, בדומה לאופן שבו משולמים מענקי החזרה לעבודה. במקרה הזה נדרשת אך ורק התייעצות עם ועדת העבודה והרווחה כדי לאשר את ההסכם.

"צריך ללכת על המתכונת שהביא משרד הביטוח הלאומי", אמר חבר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה), "אדוני השר, אתה צודק שצריך לעשות את זה מהר. אדוני היו"ר, צריך ללכת על הנושא הזה. אם יש הערות צריך לתקן, אם אין הערות צריך תוך שבוע שבועיים להצביע על זה, ולהביא את זה לאישור".

נציגת האוצר בדיון אמרה ש"הדרך הנכונה היא בחקיקה ולא בהסכם". ח"כ אפרת רייטן (העבודה), שצפויה להתמנות ליו"ר ועדת העבודה והרווחה, קראה לחוקק חוק קבוע למקרה של אסונות, ודרשה: "אני מבקשת ממשרד האוצר הסברים הגיוניים למה השימוש בסעיף 9 לביטוח הלאומי לא הגיוני".

"האסון היה לפני כחודשיים", אמר מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, "בינתיים המשפחות נאנקות תחת העול, הן לא יכולות להמתין, יש משפחות שהתרסקו, הם שבר כלי, גם נפשית וגם כלכלית. אנחנו מוכנים לעשות הכל כדי לסייע למשפחות".

שפיגלר תקף את משרד האוצר: "גם להם היו חודשיים, אנחנו הכנו מתווה והעברנו להם והם לא התייחסו. כשהם רוצים משהו סעיף 9 חי וקיים". שפיגלר התייחס לביקורת של ח"כ אוסאמה סעדי על הסכומים ואמר "הסכומים נראים נמוכים, אבל הם מבוססים על ורסאי, אי אפשר להתחיל משהו חדש". הוא ציין שהסכומים למשפחות שיש בהן פצועים הם משמעותיים כי מדובר בהיוון של 1,800 שקלים ל-20 שנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!