דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מדריך / התחייבות לא לבקר במדינות בסיכון, וקנס לחוזרים מהן: ההנחיות החדשות לטסים לחו"ל

כל אזרח או תושב ישראלי מעל גיל 16 מחויב למלא הצהרת נוסע עם התחייבות לא לבקר במדינות שהוגדרו ב'רמת סיכון מרבית לקורונה' | המשרד המליץ להימנע מנסיעות לחו"ל בתקופה זו

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון (צילום: פלאש 90)
נוסעים בנמל התעופה בן גוריון (צילום: פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

החובה למלא הצהרת נוסע הכוללת התחייבות שלא לטוס למדינות ברמת סיכון מרבית לקורונה נכנסה לתוקף היום (שלישי). קנס בסך 5,000 שקלים על המבקרים במדינות אלו נכנס לתוקף החל מאתמול.

ככלל, משרד הבריאות ממליץ להימנע בתקופה זו מנסיעות שאינן הכרחיות לחו"ל, עקב התפרצויות קורונה ברחבי העולם וחשש מכניסת וריאנטים של הנגיף לישראל. עם זאת, מלבד מדינות 'אסורות', הנסיעה מותרת בכפוף להנחיות. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר שיפעל לביטול הטיסות למדינות אסורות, אך בשלב זה ישנן טיסות יוצאות ונכנסות מישראל למדינות אלו ומהן לישראל.

אלו ההנחיות המעודכנות לישראלים הטסים לחו"ל, נכון ל-29 ביוני 2021:

איסור לטוס למדינות ברמת סיכון מרבית

רשימת המדינות ברמת סיכון מירבית, נכון להיום, כוללת את ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה (לרשימה מתעדכנת של המדינות הקישו כאן). יציאת אזרחים ותושבים ישראלים למדינות אלה אסורה, למעט למי שמחזיק באישור הקבוע בתקנות. איסור היציאה לא יחול על מי שיטוס דרך מדינות אלו בטיסת המשך, בתנאי שישהו פחות מ-12 שעות בשטח שדה התעופה ובו בלבד. הוראה זו לא חלה על אזרחים זרים.

קנס על ביקור במדינה ברמת סיכון מרבית

קנס בסך 5,000 שקלים יוטל על מי שביקר במדינה ברמת סיכון מרבית. לפי החלטת הממשלה, בקרי רשות האוכלוסין וההגירה ושוטרים יהיו ממונים על אכיפתו. הקנס נכנס לתוקף אתמול (שני), ה-28 ביוני.

ועדת חריגים

ישראלים שצריכים להגיע לאחת מהמדינות ברמת סיכון מרבית יכולים להגיש בקשה לוועדת חריגים לצורך קבלת אישור יציאה למדינות אלו.

הצהרת נוסע

כל אזרח ותושב ישראלי מעל גיל 16, יידרש החל מהיום, ה-29 ביוני, למלא טופס נוסע יוצא במהלך 24 השעות שלפני המראתו מישראל. בטופס יש למלא פרטים אישיים והצהרה שהנוסע לא מתכוון לבקר במדינות שמוגדרות ברמת סיכון מירבית. במסגרת הטופס נדרש כל נוסע להשיב 'כן' על השאלות "האם אתה טס בטיסה ישירה או בטיסת מעבר (קונקשן) לאחת המדינות המוגדרות ברמת סיכון מרבית?" וכן "האם ידוע לך כי הצהרת שקר עלולה לשמש ראייה נגדך בהליך פלילי?".

למילוי טופס הצהרת נוסע יוצא מישראל 

מדיניות במדינת היעד

באחריות הנוסע/ת לברר מה מדיניות הגבולות והדרישות של מדינת היעד בנוגע לכניסת אזרחים זרים, האם קיימת דרישה לבדיקות, חובת בידוד ועוד. לבדיקת 'דבר' על מדינות שישראלים יכולים לטוס אליהן ללא חובת בידוד.

בדיקת קורונה לפני הטיסה

נוסע ששהה בישראל מעל 72 שעות נדרש להציג לפני היציאה מישראל תעודת התחסנות או החלמה ישראליים, או לחלופין תוצאת בדיקת PCR שלילית שנעשתה במהלך 72 השעות שלפני ההמראה מישראל. ההמראה תתאפשר רק בהצגת תוצאה שלילית. על המסמך להיות כתוב באנגלית וצריך להיות מצוין בו מספר הדרכון של הנבדק. את בדיקת ה-PCR אפשר לבצע באחד מבתי החולים המבצעים בדיקות קורונה פרטיות. ניתן גם להיבדק בנתב"ג בהזמנת תור מראש, בסניפי ביקורופא ברחבי הארץ על ידי חברת Aid genomics, ובמעבדות פרטיות נוספות.

למרות שמחלימים ומחוסנים פטורים מבדיקה לפני הטיסה לפי התקנות בישראל, ייתכן שתידרש הצגת תוצאת בדיקה בכניסה למדינת היעד, ולכן יש להתעדכן בדרישות של המדינה אליה טסים.

וידוא שהנוסע אינו מנוע טיסה

לאנשים מאומתים לקורונה או חייבים בבידוד אסור לטוס לחו"ל. במקרה של ספק, מומלץ לבצע בדיקה באתר רשות האוכלוסין. נוסעים שיתבררו כחולים מאומתים או כחייבים בבידוד לא יורשו לעלות על הטיסה וייענשו לפי חוק.

המסמכים שצריך להציג בשדה התעופה

בשדה התעופה יש להציג לנציג חברת התעופה תוצאה שלילית בבדיקת PCR שנעשתה במהלך 72 השעות שלפני ההמראה או תעודת התחסנות או החלמה ישראליים. בנוסף, יש להציג אישור על מילוי טופס הצהרת נוסע.

להנחיות נוספות ליוצאים מהארץ באתר משרד הבריאות

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!