דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"רכבת הרים מנטלית": יערה יצחקי חזרה מפציעה והובילה את נבחרת הכדורסל 3 על 3 לאליפות אירופה

שחקנית נבחרת ישראל ומכבי בנות אשדוד, חזרה למדים הלאומיים בסיום עונה מטלטלת שכללה שיקום מפציעה ברצועה הצולבת ובלטה בניצחון הדרמטי על שוויץ ברבע הגמר: "עלינו בטירוף כשאין לנו מה להפסיד"

יערה יצחקי במדי נבחרת ישראל בכדורסל. (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
יערה יצחקי במדי נבחרת ישראל בכדורסל. (צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל 3 על 3 העפילה בסוף השבוע האחרון לאליפות אירופה שתיערך בחודש ספטמבר בפריז. "הייתה תחושה מטורפת, כי הינו עם הגב לקיר", אומרת ל'דבר' שחקנית הנבחרת יערה יצחקי. הנבחרת, שבה חברות: יצחקי, אליסה בארון, דניאל רבר וטל יעקב, עברה דרך מאתגרת בטורניר המוקדמות שנערך בנמל בתל אביב, בסיומו ניצחו 18:20 את שוויץ.

כדורסל 3 על 3 תפס תאוצה בשנים האחרונות, לאחר שהוועד האולימפי הבינלאומי החליט לצרף אותו כענף רשמי במשחקים האולימפיים בטוקיו. הענף היה נחשב בעיקר לשכונתי עד שנת 1989, בה נערך לראשונה טורניר בארצות הברית.

שלוש שחקניות משחקות בכל קבוצה על חצי מגרש וסל אחד. משך משחק רגיל הוא 10 דקות או לחלופין, הגעה ל-21 נקודות של אחת הקבוצות.

נבחרות הנשים והגברים של ישראל, אותן מאמן אילן קובלסקי, מורכבות משחקנים ושחקניות הפעילים בקבוצות כדורסל אולמות. שתי הנבחרות עשו הישג נהדר והעפילו לאליפות אירופה. יצחקי, שהייתה גם קפטנית נבחרת ישראל בכדורסל, מסבירה את ההבדלים: "זה משחק מאוד שונה מכדורסל רגיל. הוא סופר מהיר, הרבה יכולת אישית, צריך לשמור ממש טוב ולעשות התאמות תוך כדי משחק".

נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל 3 על 3 מעפילה לאליפות אירופה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל 3 על 3 מעפילה לאליפות אירופה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

ישראל הפסידה במשחק הפתיחה לצ'כיה והגיעה בעמדה לא נוחה למשחק השני מול פורטוגל. "ידענו שאנחנו צריכות לשנות פאזה, אני חושבת שמנטלית עלינו אחרת", אומרת יצחקי. "אילן קובלסקי (המאמן) אמר לנו: 'זו לא היכולות שלכן, אתן שוות יותר. באו לראות אתכן, זה הזמן להוכיח'. עלינו בטירוף כשאין לנו מה להפסיד".

ישראל פתחה טוב את המשחק, אבל 5 וחצי דקות לסיום ביתרון 6:12 המשחק נעצר לשעתיים בעקבות הלחות במגרש והועבר לאולם התיכונט. בסיומו של יום ארוך ישראל נאבקה מול נבחרת שוויץ האיכותית על הכרטיס לאליפות אירופה. יצחקי הייתה מצוינת במשחק שהיה צמוד ודחפה בכל פעם מחדש את שאר השחקניות עם אנרגיות חזקות בדרך לניצחון.

ההעפלה עם נבחרת ישראל לאליפות אירופה הייתה סגירת מעגל מרגשת בשביל יצחקי שעברה שנה וחצי מטלטלות. לקראת סיומה של עונת 2019/20 במדי מכבי עירוני רמת גן, היא נפצעה וקרעה את הרצועה הצולבת. בעקבות התפרצות הקורונה הליגה נעצרה וקבוצתה זכתה באליפות ללא משחקי פלייאוף.

יצחקי פתחה את העונה הנוכחית בשיקום ארוך. "זו רכבת הרים מנטלית, אני קמה בבוקר ואני לא יכולה לעשות את מה שאני אוהבת, זה לוקח אותך למטה", היא מספרת. "היה לי קשה, אבל למזלי הייתה לי סביבה מאוד תומכת ששמה אותי בפרופורציות. רציתי להקיף את עצמי באנשי מקצוע הכי טובים שיש".

שמונה חודשים לאחר הניתוח ניסתה יצחקי לחזור למגרשים. היא ניסתה לקבל את האישור המיוחל מהרופא המנתח, אך הדברים לא הלכו כפי שציפתה. "כבר ראיתי שאני לא חוזרת העונה והכנתי לעצמי נפשית. לאחר חודש עשיתי שוב את המבדקים, העליתי מסה ומשקלים ברגל בצורה אינטנסיבית. הרופא אמר לי לחזור לאט לאט ואני חזרתי מהר מהר".

"חלק מהספורט זה לדעת להפסיד, לקום מהטעויות"

הציפייה הארוכה הסתיימה בחודש פברואר עם חתימה באחת הקבוצות החזקות בליגה מכבי בנות אשדוד. "ההחלטה לחתום באשדוד הייתה מאוד מהירה", אומרת יצחקי. "זאת הייתה נראית לי קבוצה שלא ממצה את הפוטנציאל שלה ושאני יכולה לעזור לה באותה נקודת זמן ושהיא יכולה גם לעזור לי. הם מאוד הבינו את המצב שלי, היה ברור שאני חוזרת בהדרגה. לא ציפתי לשחק כמות דקות כזאת, זה לא היה בחלומות הכי פרועים שלי".

יערה יצחקי במדי מכבי בנות אשדוד: "הכנתי את עצמי נפשית שאני לא חוזרת העונה"(צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
יערה יצחקי במדי מכבי בנות אשדוד: "הכנתי את עצמי נפשית שאני לא חוזרת העונה"
(צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

אשדוד סיימה את העונה כסגנית האלופה, לאחר הפסד כואב במשחק החמישי בגמר הפלייאוף למכבי עירוני רמת גן. המשחק הקובע היה אמור להיערך באשדוד, אך הועבר לחיפה בעקבות מבצע שומר חומות.

"אין תירוצים בספורט, הגיע לרמת גן לנצח את המשחק הזה", היא מודה. "לא התאמנו שבועיים ואז היה לנו שלושה ימים לפני אימון בשדות ים. יום אחרי זה במעגן מיכאל נסענו לחיפה, קיימנו איזה חצי אימון ויום אחרי זה שיחקנו. אבל חלק מהספורט זה לדעת להפסיד, לקום מהטעויות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!