דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

עבודות החילוץ הופסקו, הכנות להריסת שארית המבנה שקרס במיאמי לפני הגעת סופה טרופית לאזור

החיפוש אחר גופות או ניצולים בין הריסות מבנה הדירות שקרס בדרום פלורידה הופסק, כדי לאפשר היערכות להריסת חלק הבניין שנותר עומד אך בלתי יציב עם הגעת סופה טרופית לאזור

  • החיפוש אחר גופות או ניצולים בין הריסות מבנה הדירות שקרס בדרום פלורידה הופסק, כדי לאפשר היערכות להריסת חלק הבניין שנותר עומד אך בלתי יציב עם הגעת סופה טרופית לאזור

סרפסייד, פלורידה – משימת החיפוש וההצלה נעצרה אתמול (שבת) בשעות אחר הצהרים (שעון מזרח ארה"ב), וצוותי ההריסה החלו במלאכה העדינה של קדיחת חורים לחומרי נפץ בבטון שמחזיק את החלק שעומד עדיין על תילו של 'מגדלי שמפליין' בסרפסייד, מיאמי.

הסופה הטרופית "אלסה" נמצאת כעת באזור הקאריביים, ועתידה על פי תחזיות להתקרב למדינת לפורידה בימים הקרובים. לאור כך, אמר מושל המדינה, רון דה-סנטיס, שהריסת המבנה הרעוע היא "הצעד הזהיר שיש לעשותו". האפשרות של קריסה פתאומית של המבנה מסכנת לדברי דה-סנטיס את כוחות ההצלה, סיכון המוגבר על ידי משבי הרוח העזים שצפויה להביא איתה הסופה.

קריסת הבניין במיאמי, פלורידה, ארה"ב (צילום: AP Photo/Gerald Herbert)
קריסת הבניין במיאמי, פלורידה, ארה"ב (צילום: AP Photo/Gerald Herbert)

"החשש הוא שאלסה עלולה להפיל את המבנה אם לא נפיל אותו אנחנו, והיא עלולה להפיל אותו לכיוון הלא נכון", אמר ראש ראש עירית סרפסייד, צ'ארלס בורקט.

בתדריך לקרובי משפחה של נעדרים מקריסת המבנה, אמר עוזר מפקד כוחות הכיבוי במיאמי-דייד, ראיד ג'דאללה, שעצירת העבודות היא אמצעי בטיחות הנדרש בשל העובדה שהקידוחים עלולים לגרום לקריסת המבנה. קרובי משפחה אמרו בתדריך שעצירת העבודות היא "מכה קשה" וביקשו שהחיפושים יימשכו לפחות בחלקים החיצוניים של ההריסות, על מנת לא לעצור את החיפושים "לשעות רבות וכואבות".

מוקדם יותר בשבת התגלו בהריסות המבנה בן 12 הקומות שתי גופות נוספות, ומניין הנספים הרשמי בקריסה עלה ל-24, בעוד ש-121 בני אדם נחשבים עדיין לנעדרים.

במהלך השבוע האחרון התגברו החששות שחלק המגדל שעדיין עומד, אך ניצב על יסודות ורעועים ונפגע בקריסה, עשוי להתמוטט ומסכן את צוותי ההצלה. החיפושים באזור הסמוך למבנה המועד לקריסה הוגבלו, מביום חמישי, לאחר שזוהו תנודות במבנה, אף נעצרו ל-15 שעות עד שבדיקה הנדסית אישרה שלא צפויה קריסה מיידית.

על פי ג'דאללה, המבנה לא יהרס באופן מכוון עד יום שני לכל המוקדם, לאור המספר הגבוהה של החורים שעל צוותי ההריסה לקדוח, וההכרח לעבוד במקום לאט ובזהירות. לאחר ההריסה, לדבריו, תתאפשר למחלצים לראשונה גישה לחלקים בחניון שעד כה לא התאפשרה אליהם גישה, מה שעשוי לאפשר תמונה ברורה יותר של חללים  בין ההריסות שאולי עוד נמצאים בהם ניצולים.

איש לא חולץ בחיים מבין ההריסות מאס השעות הראשונות שלאחר קריסת המבנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!