דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו 2020: איטליה ניצחה את ספרד בפנדלים ועלתה לגמר הרביעי בתולדותיה

האיטלקים גברו 2:4 בבעיטות הכרעה בתום מותחן בוומבלי | קייזה העלה את איטליה ליתרון ראשון (60), מוראטה נכנס כמחליף והשווה (80) | הנבחרת האיטלקית תפגוש בגמר את אנגליה או דנמרק

  • האיטלקים גברו 2:4 בבעיטות הכרעה בתום מותחן בוומבלי | קייזה העלה את איטליה ליתרון ראשון (60), מוראטה נכנס כמחליף והשווה (80) | הנבחרת האיטלקית תפגוש בגמר את אנגליה או דנמרק
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת איטליה היא העולה הראשונה לגמר יורו 2020. האיטלקים ניצחו הערב (שלישי) את ספרד 2:4 בפנדלים, לאחר 1:1 בסיום 120 דקות. קייזה העלה את איטליה ליתרון בדקה ה-60, אלברו מוראטה נכנס כמחליף בנבחרת ספרד והשווה (80). המשחק הלך להארכה ולפנדלים בסיומם דונארומה עצר בעיטה של מוראטה וג'ורג'יניו העלה את איטליה לגמר.

שלבי ההכרעה יורו 2020 (גרפיקה: אידאה)
שלבי ההכרעה יורו 2020 (גרפיקה: אידאה)

עבור איטליה מדובר בגמר רביעי בתולדותיה והיא תפגוש ביום ראשון את המנצחת בחצי הגמר שייערך מחר בין דנמרק לאנגליה. הנבחרת של רוברטו מנצ'יני ניצחה עד כה בכל משחקיה והגיעה למשחק לאחר שגברה 1:2 על בלגיה החזקה בשלב רבע הגמר. ספרד גברה בקושי על שווייץ שנותרה בעשרה שחקנים, כשנזקקה לדו-קרב פנדלים.

מהלך המשחק

הספרדים שלטו בכדור מפתיחת המשחק, בדקה ה-12 פדרי שלח מסירת עומק אדירה למיקל אויארסבאל שברח להגנה אבל לא הצליח להשתלט על הכדור ופספס את השער. כעבור 3 דקות פראן טורס השתחרר לבעיטה אבל בעט רק ליד הקורה. בדקה ה-45 נרשם מצב מסוכן לאיטלקים. לורנצו אינסינייה מצא את אמרסון מצד שמאל והמגן העדיף לבעוט מזווית קשה במקום למסור ופגש את המשקוף.

במחצית השנייה איטליה בעטה לראשונה למסגרת, בדקה ה-53 פדריקו קייזה קיבל את הכדור בצד ימין וניסה מזווית קשה, אונאי סימון קלט. כעבור 7 דקות, בדקה ה-60, קייזה קיבל את הכדור ברחבה ובעט בסיבוב לרשת הספרדית. 0:1 לאיטליה.

פדריקו קייזה לאחר שער היתרון של איטליה מול ספרד בחצי גמר היורו (Justin Tallis/Pool Photo via AP)
פדריקו קייזה לאחר שער היתרון של איטליה מול ספרד בחצי גמר היורו (Justin Tallis/Pool Photo via AP)

איטליה המשיכה לתקוף, אבל בדקה ה-80, מוראטה שעלה כמחליף החזיר את ספרד לחיים. החלוץ הספרדי ואולמו החליפו מסירות וכוכבה של יובנטוס כבש את השער השלישי שלו ביורו. שווין 1:1. בתום 90 דקות ללא הכרעה המשחק הלך להארכה.

בדקה ה-110 ברארדי כמעט קנה את עולמו כשחתך למרכז היטב ובעט אך הבעיטה נבלמה. בהמשך ההתקפה הקשר הבקיע אחרי כדור ארוך אך השער נפסל בצדק בשל נבדל. גם בתום 120 דקות לא הושגה הכרעה והמשחק הלך לפנדלים.

אלברו מוראטה וג'ורדי אלבה מנבחרת ספרד אחרי שער השוויון מול איטליה בחצי גמר היורו (AP Photo/Dmitri Lovetsky, Pool)
אלברו מוראטה וג'ורדי אלבה מנבחרת ספרד אחרי שער השוויון מול איטליה בחצי גמר היורו (AP Photo/Dmitri Lovetsky, Pool)

פנדלים

איטליה: לוקטלי בעט לשער וסימון עצר את הבעיטה
ספרד: אולמה החטיא את השער
איטליה: בלוטי כבש 0:1
ספרד: מורנו בעט לפינה השמאלית של דונארומה וכבש 1:1
איטליה: בולוצ'י כבש, 1:2 לאיטליה
ספרד: אלקנטרה גלגל לפינה 2:2
איטליה: ברנרדסקי בעט מדויק 2:3 לאיטליה
ספרד: מורטה לא הכניע את דונארומה
איטליה: ג'ורג'יניו גלגל לפינה והעלה את איטליה לגמר!

הרכבים
איטליה: ג'יאנלואיג'י דונארומה, ג'ובאני די לורנצו, ג'ורג'יו קייליני, לאונרדו בונוצ'י, אמרסון (רפאל טוליו, 74), ניקולו בארלה (מנואל לוקאטלי, 85), ז'ורז'יניו, מרקו וראטי (מתאו פסינה, 73), פדריקו קייזה (פדריקו ברנרדסקי, 107), לורנצו אינסינייה (אנדראה בלוטי, 85) וצ'ירו אימובילה (דומניקו ברארדי, 60)

ספרד: אונאי סימון, ססאר אספיליקווטה (מרקוס יורנטה, 85), איימריק לאפורט, אריק גארסיה (פאו טורס, 109) , ג'ורדי אלבה, קוקה (רודרי, 70), סרחיו בוסקטס (טיאגו אלקנטרה, 106), פדרי, פראן טורס (אלברו מוראטה, 60), דני אולמו ומיקל אויארסבאל (ג'רארד מורנו, 70)

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!