דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות לעובדי אלפא: "נעמוד מול ההנהלה מגובשים ונגיע לחוף מבטחים והצלחות"

מאות מעובדי החברות הבנות של בזק השתתפו בכנס בבית ההסתדרות על מנת לדון בהמשך המאבק בשינויים הארגוניים שמאיימים על עתידם התעסוקתי | בכנס השתתפה גם קבוצת עובדי yes, שמעוניינים לעבור להסתדרות

כנס עובדי אלפא (צילום: דוברות ההסתדרות)
כנס עובדי אלפא (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות מעובדי חברות אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) השתתפו אמש (שלישי) בכנס מיוחד שנערך בבית ההסתדרות בתל אביב. באירוע נכחה לראשונה גם נציגות של עובדי חברת yes, שמעוניינים לעבור להסתדרות ולהצטרף לוועד המאוחד של החברות הבנות של בזק.

מטרת הכנס שנערך אתמול הייתה להיערך להמשך המאבק בסירובה של ההנהלה המשותפת לשלוש החברות להבטיח את עתיד העובדים והפעילות בהן במסגרת התוכניות לבצע שינויים דרמטיים בקבוצה. לטענת העובדים השינויים המתוכננים המאיימים על הביטחון התעסוקתי של עובדי הקבוצה ועל זכות ההתאגדות שלהם, ועלולים לגרום לפיטורים של עובדים רבים.

מימים לשמאל: יו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן, יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק יקי חלוצי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא, לימור ליברמן-לביא. (צילום: דוברות ההסתדרות)
מימים לשמאל: יו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן, יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק יקי חלוצי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא, לימור ליברמן-לביא. (צילום: דוברות ההסתדרות)

כזכור, ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בחברת פלאפון ובחברת בזק בינלאומי. זכות השביתה בסכסוך זה נדונה בימים אלו בבית הדין לעבודה בבת ים, בעקבות בקשה לצו מניעה שהגישה הנהלת החברות.

בכנס הושק המיתוג החדש של ועד עובדי אלפא, שהוקם עם התאחדות ועדי פלאפון ובזק בינלאומי. לצד זאת קראו באי הכנס, בהם גם קבוצה מעובדי yes, להצטרפות עובדי חברת הבת השלישית בקבוצה למהלך ליצירת.

"אתם העובדים מובילים סקטור חשוב בתוך עולם של רגולציות ושינויים, והאיחוד שלכם הוא אחד החשובים שנעשו", אמר בכנס יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, "מפה אנחנו מעבירים מסר ברור להנהלה: אנחנו ביחד, מאוחדים כאיש אחד. כולנו ביחד נדאג לזכויות שלנו. נעמוד מול ההנהלה מגובשים וחזקים, וביחד נוביל את העובדים לחוף מבטחים ולהצלחות".

"אנחנו בעד שהקבוצה תרוויח ותצליח, אבל לא על הגב של העובדים והזכויות שלהם", הוסיף, "ננהל משא ומתן ברצינות ובאחריות. אנחנו מושיטים לעובדי yes, יד של חברות ושותפות נאמנה: הצטרפו לבית של העובדים בישראל ויחד ננצח".

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות: "הנהלת חברות אלפא מנסה לפגוע בהתארגנות של העובדים ולסתום לנו את הפה. הם יודעים שאנחנו צודקים. זו צביעות לשמה, להם מותר לאחד הנהלה ולפעול מולנו ולנו אסור? אנחנו נמשיך לפעול ולהגן על העובדים והפעילות של החברות".

יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא: "ההשתתפות של עובדי yes בכנס היא העדות הטובה ביותר לנחיצות בהקמת ועד עובדי אלפא. לא עוד הפרד ומשול וקיום משא ומתן מול שלושה ועדים שונים, אלא ועד אחד חזק ומאוחד שייאבק ויילחם על הזכויות והתנאים של כלל עובדי החברות הבנות מול הנהלה משותפת".

"במצב של חוסר ודאות כלכלית במשק הישראלי בכלל, ובענף התקשורת בפרט, נדרשים מהלכים אמיצים ונועזים. אני קורא לעוד עובדים מחברת yes  להצטרף אלינו. רק כך נבטיח את עתידנו התעסוקתי", אמר.

לימור ליברמן-לביא, סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא: "השינויים הארגוניים בכל החברות הבנות בקבוצת בזק מחייבים אותנו לפזר את מסך העשן שהנהלת אלפא יצרה בשנתיים האחרונות. רק אם נאחד כוחות לנציגות עובדים משותפת וחזקה נוכל להגיד להנהלה: עד כאן. הבטחתם לנו חברת תקשורת אחת שתעצים את כל החברות בקבוצה, הגיע הזמן ליישם ולממש את זה. אם תחליטו שלא לפעול באותה הדרך, תגלו עובדים נחושים שיעשו הכל כדי להבטיח את התנאים שלהם ולשמור על מקום עבודתם".

ביום שני השבוע פנה שמן במכתב ליו"ר דירקטוריון בזק גיל שרון, וקרא לו להכיר בוועד כיחידת מיקוח אחת, ולשאת ולתת עם הוועד שמייצג את מרבית עובדי הקבוצה להבטחת זכויות העובדים בתהליכי השינוי הארגוניים בה.

שמן הבהיר  שוועד העובדים מבקש לשבת ולנהל משא ומתן על מנת למצוא את הדרכים המשותפות והמוסכמות לקדם את הקבוצה, בעוד שהנהלת הקבוצה דורשת לנהל מו"מ עם וועדי כל אחת מהחברות בנפרד.

במכתבו ציין גם כי השוואת ההסכמים הקיבוציים של עובדי פלאפון ובזק בינלאומי לאלו של עובדי חברת yes, מעלה כי האחרונים מקבלים תנאי עבודה משמעותית פחות טובים, בפער המגיע לעשרות מיליוני שקלים בשנה.

"הדבר לא צודק, לא נכון ובוודאי לא הוגן", כתב שמן, והוסיף כי על רקע זה עולה החשש שהמטרה בהפרדה המלאכותית בין המשאים ומתנים נועדה לאפשר את הימשכות מצב זה. עובדי חברת yes מאורגנים היום במסגרת ההסתדרות הלאומית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!