דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
19.3°תל אביב
  • 12.6°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.3°אשדוד
  • 17.0°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 19.3°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו 2020: אנגליה ניצחה 1:2 את דנמרק ועלתה לראשונה בתולדותיה לגמר

האנגלים ניצחו בהארכה ויפגשו את איטליה ביום ראשון למשחק המכריע | דמסגור העלה את דנמרק ליתרון מפתיע (30) בבעיטה חופשית, קר (39) כבש שער עצמי וקיין הכריע את המשחק בדקה ה-104

  • האנגלים ניצחו בהארכה ויפגשו את איטליה ביום ראשון למשחק המכריע | דמסגור העלה את דנמרק ליתרון מפתיע (30) בבעיטה חופשית, קר (39) כבש שער עצמי וקיין הכריע את המשחק בדקה ה-104
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת אנגליה עלתה הערב (רביעי) לגמר היורו, לאחר ניצחון 1:2 בהארעה על דנמרק. דמסגור העלה את דנמרק ליתרון מפתיע (30) בבעיטה חופשית, קר (39) כבש שער עצמי שהווה את התוצאה וקיין הכריע את המשחק בדקה ה-104 לאחר שהחטיא פנדל והשתלט על הכדור החוזר.

הנבחרת האנגלית העפילה לראשונה בתולדותיה לגמר היורו ותפגוש ביום ראשון באצטדיון וומבלי את איטליה, שניצחה אתמול את ספרד 2:4 בדו-קרב פנלים.

שלבי ההכרעה יורו 2020 (גרפיקה: אידאה)
שלבי ההכרעה יורו 2020 (גרפיקה: אידאה)

אנגליה הגיעה למשחק אחרי שלא ספגה אף שער בחמשת משחקיה עד כה. הנבחרת של גארת' סאות'גיייט הדיחה את גרמניה עם 0:2 וברבע הגמר התפוצצה 0:4 על אוקראינה במשחק נהדר. דנמרק, שהופעתה הקודמת בגמר הייתה ב-1992, רשמה טורניר נהדר, שהחל בהתמוטטות של כריסטיאן אריקסן במשחק הראשון והמשיך בהצגות כדורגל נהדרות מול ווילס וצ'כיה.

מהלך המשחק

האנגלים נהנו מתמיכת הקהל הביתי של האוהדים באצטדיון וומבלי, אחרי שהתקבל ההיתר לארח עד 60,000 איש. רבע שעה לאחר הפתיחה, פיקפורד טעה ביציאה ונתן כדור במתנה לדנים, בריית'וויט בעט מחוץ לרחבה והצליח להוציא רק קרן. כעבור 10 דקות, דמסגור השתלט על כדור בפתח הרחבה וניסה לסובב לקורה הרחוקה, אבל פספס את המסגרת.

בדקה ה-30, דנמרק זכתה לכדור חופשי, דמסגור שיגר טיל שעלה מעל החומה האנגלית וירד היישר לרשת של פיקפורד. דנמרק ביתרון 0:1. מאונט הצליח להעביר מסירה לרחבה בדקה ה-38, אבל סטרלינג נעצר אצל שמייכל מטרים ספורים מהשער.

דמסגור בועט וכובש את שער היתרון של דנמרק מול אנגליה בחצי גמר היורו (צילום: AP Photo/Carl Recine, Pool)
דמסגור בועט וכובש את שער היתרון של דנמרק מול אנגליה בחצי גמר היורו (צילום: AP Photo/Carl Recine, Pool)

כעבור דקה, קיין מסר כדור עומק לסאקה שהעביר למרכז הרחבה, קר גלש בניסיון למנוע מסטרלינג לכבוש, כבש שער עצמי. שוויון 1:1.

בדקה ה-55 מגווייר התרומם מעל כולם להגבהה ממצב נייח ונגח מצוין, אבל שמייכל הושיט את ידו הימנית ומנע את המהפך. בתום 90 דקות לא הושגה הכרעה והמשחק הלך להארכה.

אנגליה תקפה ללא הרף מתחיל ההארכה, בדקה ה-93 קיין בעט מזווית קשה לפינה הרחוקה, שמייכל שוב היה במקום והדף. בדקה ה-104 סטרלינג הוכשל בתוך הרחבה ולאחר בדיקה ב-VAR נפסק פנדל. הארי קיין בעט את מהנקודה הלבן ישר לידיו של שמייכל, אבל עט על הכדור החוזר והעלה את אנגליה ל-1:2.

הרכבים
אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קייל ווקר, ג'ון סטונס, הארי מגווייר, לוק שואו, קלווין פיליפס, דקלאן רייס (ג'ורדן הנדרסון, 95), מייסון מאונט (פיל פודן, 95), בוקאיו סאקה (ג'ק גריליש, 69/קיירן טריפייר, 106), ראחים סטרלינג, הארי קיין.

דנמרק: קספר שמייכל, אנדראס כריסטנסן (יואכים אנדרסן, 79), סימון קר, יאניק וסטרגור, ינס לארסן (דניאל ואס, 67), תומאס דילייני (מתיאס ינסן, 88), פייר-אמיל הויביירג, יואקים מיילה, מרטין בריית'ווייט, מיקל דמסגור (יוסוף פולסן, 67), קספר דולברג (כריסטיאן נורגור, 67).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!