דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מארגני אולימפיאדת טוקיו אישרו: "התחרויות ייערכו ללא קהל"

ממשלת יפן תודיע על סגר רביעי בטוקיו, בעקבות העלייה החדה בתחלואה | נשיא הוועד האולימפי הבינ"ל יגיע לטוקיו כדי לדון עם המארגנים על מתווה חדש | השר הממונה על האולימפיאדה: "לגבי אזורים שבהם לא הוחל מצב חירום, נדון בנפרד"

האצטדיון האולימפי בטוקיו, בו יתקיים טקס הפתיחה של האולימפיאדה (צילום: AP Photo/Shuji Kajiyama, File)
האצטדיון האולימפי בטוקיו, בו יתקיים טקס הפתיחה של האולימפיאדה (צילום: AP Photo/Shuji Kajiyama, File)
יאיר צוקר

מארגני אולימפיאדת טוקיו אישרו היום (חמישי) שלא יהיה קהל במהלך המשחקים שיחלו ב-23 ביולי. העלייה בתחלואה בבירת יפן הובילה את הרשויות לאסור גם על כניסת קהל מקומי והודעה רשמית צפויה לצאת בקרוב. השר הממונה על האולימפיאדה, טומאיו מראקווה, אמר בדיון חירום כי "האולמות בטוקיו יהיו ללא קהל. לגבי אזורים שבהם לא הוחל מצב חירום, נדון בנפרד".

נשיא הוועד האולימפי הבינ"ל, תומאס באך, יגיע גם הוא לטוקיו על מנת לדון עם המארגנים והשלטונות ביפן, כך שההודעה הסופית צפויה לצאת לאחר פגישתם. "זה מצער מאוד שהאולימפיאדה תיערך במתכונת מצומצמת מאוד", אמרה נשיאת המשחקים האולימפיים, סייקו השימוטו.

יפן שוקלת להכריז על מצב חירום שיימשך לאורך האולימפיאדה, מחשש לעלייה בתחלואה. בפגישה שנערכה הבוקר עם מומחים, הציעו גורמים ממשלתיים תכנית להוצאת מצב חירום בטוקיו מיום שני הקרוב ועד ה-22 באוגוסט.

יו"ר הוועד האולימפי הבין-לאומי, תומאס באך, נחת בטוקיו ביממה האחרונה וביחד איתו ככל הנראה תתקבל ההחלטה הסופית לגבי הקהל. מושלת טוקיו, יוריקו קויקה, אמרה לעיתונאים המקומיים כי "המצב קשה ביותר", אך המארגנים ימשיכו לפעול כדי לקדם משחקים בטוחים.

ראשי הוועדה המארגנת לטוקיו, 100 ימים לתחילת האולימפיאדה (צילום: Kim Kyung-Hoon/Pool Photo via AP)
ראשי הוועדה המארגנת לטוקיו, 100 ימים לתחילת האולימפיאדה (צילום: Kim Kyung-Hoon/Pool Photo via AP)

ההחלטה לקיים את המשחקים ללא קהל זר כבר התקבלה ביפן בחודש מרץ. ראש ממשלת, יפן, יושיהידה סוגה, המליץ לתושבי המדינה לצפות במשחקים מהבית: "חשוב לקיים משחקים בטוחים, להגביל את התפשטות הנגיף ולמנוע הדבקה במשחקים. אני מבקש מכולם לתמוך בספורטאים מהבית, באמצעות צפייה בטלוויזיה".

באשר לספורטאים שיגיעו, הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע בחודש מאי שהגיע לסיכום עם חברת התרופות פייזר, לפיו היא תספק חיסונים למשלחות שיזדקקו לכך. מדובר בחיסונים שיוצעו לספורטאים כתוספת למכסות הקיימות עבור מדינות העולם ולא במקום.

מצב החירום שהוכרז בטוקיו יהיה הרביעי מאז תחילת המגיפה. טוקיו דיווחה על 920 מקרים חדשים ביום רביעי, לעומת 714 בשבוע שעבר והמקרה הגבוה ביותר מאז 1,010 ב- 13 במאי. רק 15% מהיפנים מחוסנים לחלוטין, נתון נמוך לעומת 47.4% בארצות הברית וכמעט 50% בבריטניה. ביפן היו עד כה כ-810,000 מאומתים וכמעט 14,900 מקרי מוות מקורונה.

יישארו בבית? תושבי טוקיו באצטדיון האולימפי (צילום: AP Photo/Eugene Hoshiko)
יישארו בבית? תושבי טוקיו באצטדיון האולימפי (צילום: AP Photo/Eugene Hoshiko)

אחד מהחששות המרכזיים ביפן הוא הבילויים והחגיגות בתקופת האולימפיאדה שעלולים להגביר את ההתפרצות במדינה. "למנוע מאנשים ליהנות במהלך המשחקים במסיבות ובמסעדות זו בעיה גדולה מאוד", הבהיר שר הבריאות היפני, נוריהיסה טאמורה.

את ההפסד הכספי תספוג הממשלה היפנית. המארגנים ציפו לייצר ההכנסות של 800 מיליון דולר מכירות כרטיסים. יפן הוציאה 15.4 מיליארד דולר על האולימפיאדה (6.7 מיליארד דולר הם כסף ציבורי) ומבקרי הממשלה טוענים שהיא גדולה בהרבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!