דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

התפרעויות באנגליה לאחר ההפסד בגמר היורו, גילויי גזענות נגד מחמיצי הפנדלים

בהתאחדות זעמו: "נילחם בתופעה", ראש הממשלה ג'ונסון: "האחראים לכך צריכים להתבייש בעצמם" | 49 נעצרו במהומות שאחרי המשחק, ו-19 שוטרים נפצעו

אוהדים אנגלים מחוץ לאצטדיון וומבלי, במהלך גמר היורו (צילום: AP Photo/Peter Morrison)
אוהדים אנגלים מחוץ לאצטדיון וומבלי, במהלך גמר היורו (צילום: AP Photo/Peter Morrison)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ההפסד של נבחרת אנגליה אמש (ראשון) לאיטליה בגמר היורו, 3:2 בפנדלים, הוביל לתגובות גזעניות ברשתות החברתיות נגד שחקני הנבחרת האנגלית שהחמיצו את הפנדלים המכריעים, רשפורד, סאנצ'ו וסאקה.

בעקבות ההתקפה הוציאה ההתאחדות האנגלית הודעת גינוי: "מי שמתבטא בצורה כזאת לא רצוי אצלנו. נעשה הכל כדי לתמוך בשחקנים ולהילחם כדי לסלק את האפליה ממגרשי הכדורגל. גם לחברות שמנהלות את הרשתות החברתיות יש אחריות ועליהן לפעול כדי לחסום גולשים גזענים".

מרקוס רשפורד מנבחרת אנגליה, לאחר החמצת הפנדל בגמר יורו 2020 (AP Photo/Frank Augstein, Pool)
מרקוס רשפורד מנבחרת אנגליה, לאחר החמצת הפנדל בגמר יורו 2020 (AP Photo/Frank Augstein, Pool)

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, גיבה את הנבחרת: "השחקנים בנבחרת הזו ראויים להערכה כגיבורים, לא לביקורת גזענית ברשתות החברתיות. האחראים להתעללות המחרידה הזו צריכים להתבייש בעצמם".

המאמן האנגלי, גארת' סאות'גייט, התייחס להחלטה על בועטי הפנדל: "האחריות להחמצות היא לחלוטין שלי", אמר. "אני זה שהחליט מי יבעט את הפנדלים, בהתבסס על מה שראיתי באימונים. אין טעם להפיל את האשמה על השחקנים. אנחנו מנצחים כקבוצה ומפסידים כקבוצה. אף אחד מהשחקנים שלי לא היה יכול לעשות משהו טוב יותר, הם השקיעו מאמץ אדיר".

האכזבה בממלכה נראתה הבוקר גם בכותרות העיתונים, ב"מירור" נכתב על השער: "שובר לב" ו-"לא שוב!", בטלגרף נכתב: "הצער האולטימטיבי". הקהל האנגלי, ששנים סבל מתדמית של חוליגניזם, היה מאוד מאוכזב מהתוצאה ואלפים התפרעו ברחובות. בהודעת משטרת לונדון הלילה נמסר כי 49 נעצרו במהומות שאחרי המשחק, ו-19 שוטרים נפצעו.

האירועים החלו שעות ארוכות לפני תחילת המשחק, כאשר היו תיעודים על ונדליזם ואלימות במתחמי האוהדים ובעסקים מסביב לאצטדיון וומבלי. אוהדים אנגלים תועדו כשהם תוקפים אוהדים איטלקים לאחר סיום המשחק באלימות קשה ומזעזעת.

מההתאחדות האנגלית נמסר: "האנשים הללו הם בושה לנבחרת האנגלית, ולכל האוהדים האמיתיים שרצו ליהנות מאחד המשחקים החשובים בהיסטוריה שלנו. נעבוד יחד עם הרשויות הרלוונטיות, על מנת לפעול נגד כל מי שיזדהה כמי שנקט בכוח בלתי חוקי בדרך לאצטדיון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!