דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו 2020: איטליה אלופת אירופה לראשונה מאז 1968

האיטלקים ניצחו את נבחרת אנגליה 2:3 בפנדלים לאחר 1:1 בתום 120 דקות | לוק שואו העלה את נבחרת שלושת האריות ליתרון בדקה ה-2, בונוצ'י השווה בדקה ה-67

  • האיטלקים ניצחו את נבחרת אנגליה 2:3 בפנדלים לאחר 1:1 בתום 120 דקות | לוק שואו העלה את נבחרת שלושת האריות ליתרון בדקה ה-2, בונוצ'י השווה בדקה ה-67
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת איטליה היא הזוכה ביורו 2020. האיטלקים ניצחו הערב (ראשון) באצטדיון וומבלי את נבחרת אנגליה 2:3 בפנדלים לאחר 1:1 בתום 120 דקות. לוק שואו העלה את נבחרת אנגליה ליתרון בדקה ה-2, בונוצ'י השווה בדקה ה-67. רשפורד וסאנצ'ו שנכנסו כמחליפים בדקה ה-120, החמיצו מהנקודה הלבנה וסאקה נבלם על ידי דונארומה בבעיטה האחרונה.

עבור הנבחרת האיטלקית זהו גביע היורו השני בתולדותיה והראשון מאז 1968. האיטלקים הפסידו פעמיים בגמר (2000 ו-2012). האיטלקים הגיעו למשחק לאחר הניצחון על ספרד בפנדלים בחצי גמר. הנבחרת של רוברטו מנצ'יני לא הפסידה כבר 34 משחקים ברציפות ומחזיקה במאזן חיובי במפגשים נגד האנגלים, עליהם גברו בכל חמשת המשחקים בטורניר גדול.

איטליה המנצחת ביורו 2020 (עיצוב: אידאה)
איטליה המנצחת ביורו 2020 (עיצוב: אידאה)

נבחרת שלושת האריות כל כך קיוותה לזכות ביורו בפעם הראשונה והמדינה הייתה בחגיגה סביב הנבחרת של גארת' סאות'גייט. האנגלים העפילו לגמר היורו הראשון בתולדותיהם, בזכות הניצחון על דנמרק 1:2 בהארכה ולאחר כדורגל גדול לאורך כל הטורניר.

מהלך המשחק

נבחרת אנגליה פתחה בסערה. כבר בדקה ה-2 אנגליה יצאה למתפרצת לאחר כדור קרן איטלקי. לוק שואו מצא את הארי קיין שמסר לקיירן טריפייר. טריפייר הגביה ללוק שואו, שהתגנב מהאגף השמאלי ובנגיעה אחת מהאוויר הכניע את דונארומה.

לוק שואו חוגג את שער היתרון של אנגליה על איטליה בגמר יורו 2020 (צילום: Andy Rain/Pool Photo via AP)
לוק שואו חוגג את שער היתרון של אנגליה על איטליה בגמר יורו 2020 (צילום: Andy Rain/Pool Photo via AP)

בדקה ה-21 נרשמו דפיקות לב אצל האיטלקים כאשר ז'ורז'יניו נפגע ונאלץ לצאת לקבלת טיפול, אך כעבור שלוש דקות שב אל כר הדשא. המחצית הסתיימה בשליטה אנגלית.

איטליה פתחה התקפית את המחצית השנייה. בדקה ה-62 היא הייתה כל כך קרובה לשער. פדריקו קייזה המצוין ביצע מהלך גדול על שטח קטן כשהוא לחוץ בתוך רחבת אנגליה והצליח להוציא בעיטה מפתיעה לעבר השער, אף ג'ורדן פיקפורד בתגובה נפלאה סיפק עצירה גדולה.

בדקה ה-67, קרן שהוגבהה לרחבה גרמה לערבובייה ברחבה ומרקו וראטי נגח לעבר השער, אך סחט הצלת ענק מג'ורדן פיקפורד. הריבאונד נחת ברגלו של לאונרדו בונוצ'י, שהמשיך מקרוב לרשת וקבע שוויון 1:1. בתום 90 דקות ללא הכרעה, המשחק הולך להארכה.

איטליה משווה את התוצאה מול אנגליה בגמר יורו 2020 (צילום: Andy Rain/Pool Photo via AP)
איטליה משווה את התוצאה מול אנגליה בגמר יורו 2020 (צילום: Andy Rain/Pool Photo via AP)

בדקה ה-96 הגיע המצב הראשון בהארכה, קרן של אנגליה שהורחקה הגיעה לקלווין פיליס, שבעט מהאוויר בעוצמה מחוץ לרחבה, אך הכדור שלו לא פגש את המסגרת.

בדקה ה-103 איטליה הגיעה למצב הראשון שלה בהארכה והייתה לא רחוקה ממהפך. אמרסון הגביה כדור מהאגף השמאלי לעבר פדריקו ברנרדסקי במרכז הרחבה, אך שחקן יובנטוס פספס את הכדור, ג'ורדן פיקפורד יצא, הכדור פגע בגבו והורחק. המשחק הולך לפנדלים.

בדו קרב הפנדלים, אנדראה בלוטי החמיץ את הבעיטה השנייה של איטליה, לאחר מכן הגיעו ההחמצות של ראשפורד וסאנצ'ו באנגליה. ז'ורז'יניו ניגש לנקודה הלבנה ויכול היה להכריע את ההתמודדות ולהעניק לאיטליה את הגביע, אך נעצר אצל פיקפורד. בוקאיו סאקה, החמיץ את הפנדל החמישי והאחרון של אנגליה שהעניק את התואר לאיטליה. 2:3 בדו קרב הפנדלים.

הרכבים
אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קיירן טריפייר (בוקאיו סאקה, 71), קייל ווקר (ג'יידון סאנצ'ו, 120), ג'ון סטונס, הארי מגווייר, לוק שואו, דקלאן רייס (ג'ורדן הנדרסון, 74, מרכוס ראשפורד, 120), קלווין פיליפס, מייסון מאונט (ג'ק גריליש, 99), ראחים סטרלינג, הארי קיין.

איטליה: ג'אנלואיג'י דונארומה, ג'ובאני די לורנצו, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'ו קייליני, אמרסון (אלסנדרו פלורנצי, 118), ז'ורז'יניו, מרקו וראטי (מנואל לוקאטלי, 96), ניקולו בארלה (בריאן כריסטנטה, 54), פדריקו קייזה (פדריקו ברנרדסקי, 86), לורנצו אינסינייה (90, אנדראה בלוטי), צ'ירו אימובילה (דומניקו ברארדי, 55).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!