דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"נאבקים על עתידנו": עובדי חברות אלפא הפגינו מול ביתו של אחד מבעלי השליטה בבזק

עובדי פלאפון ובזק בינלאמוי מחו על סירוב חברת האם להבטיח את עתיד חברות הבנות בתכניות לבצע שינויים דרמטיים בקבוצה | יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא, ל'דבר': "מפוררים את החברות בשביל רווחים לבעלי הון"

הפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר. איש ציבור? (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר. איש ציבור? (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

כמאתיים עובדי חברות אלפא, פלאפון ובזק בינלאומי, הפגינו הערב (שלישי) מול ביתו של דוד פורר, מבעלי השליטה בחברת האם בזק, ברמת השרון. פורר הוא השותף הישראלי של קרן סרצ'לייט, בעלת השליטה בחברת בזק. בין היתר קראו המוחים "לא ניתן לאף טייקון לפורר אותנו", "פורר תתעורר, העובדים שווים יותר", ו"לוקחים לנו את הפרנסה ומעבירים אותה לארה"ב".

ההפגנה היא חלק מהמאבק בסירובה של ההנהלה המשותפת לחברות להבטיח את עתיד העובדים והפעילות בהן במסגרת תכניות לבצע שינויים דרמטיים בקבוצה. כוחות משטרה כבדים הגיעו לאזור ההפגנה כחצי שעה לפני תחילתה.

גבי ישר, בן 40 ואב לשלושה מפתח תקווה, עובד בבזק בינלאומי כבר 17 שנה. היום הוא אחראי פעילות מכירות. "יש הרבה חוסר ודאות בחברה", הוא מספר, "אנחנו הרבה שנים עובדים פה ומפחדים שהבית שלנו יעלם. יש הרבה בלבול, מחשבות על העתיד. אנחנו לא מאמינים שההנהלה פועלת ככה, בחוסר התחשבות בנו, העובדים שלה".

הפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)

"כל הדיבור על פירוק בזק בינלאומי, חברה מרוויחה ומשגשגת, רוצים פשוט להפריד ולמחוק אותה, להעביר ליס ולפלאפון", הוא מוסיף, "כל פעם ההנהלה באה עם מתודה חדשה, אין שיתוף פעולה בין הוועד לבין ההנהלה. ההסכם שהיה עד לפני שלוש שנים נגמר בסוף השנה, הוועד רוצה לחדש אותו וההנהלה לא מגלה רצון".

יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא, ל'דבר': "מאז שחתמנו הסכמים קיבוציים שנוגעים לסינרגיה בין החברות, המטרה הייתה להיות חברת תקשורת חזקה שתביא ערך לעובדים ולציבור"

יחיאל שמן יו"ר ועד עובדי אלפי בהפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)
יחיאל שמן יו"ר ועד עובדי אלפי בהפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)

"מאז שנכנסה קרן סרצ'לייט ורכשה את בזק אנחנו מבינים שהמגמה התהפכה וההנהלה חוזרת בה מההסכמים שנחתמו איתנו", הוא מוסיף, "במקום לבנות את החברות הם החליטו לפורר את החברות כדי להשיא רווח מהיר לבעלים האמריקאי, שהנציג שלו בארץ זה דוד פורר".

"אנחנו נאבקים היום על עתידנו, על קיום ההסכמים שנחתמו איתנו לקיום ההתחייבויות שהיו כלפינו, וכמובן על שמירת עתידם התעסוקתי של העובדים בשלוש החברות" טוען שמן, "לא ייתכן שעל מנת להשיא רווחים לבעלי הון, במקום לבנות ולייצר ערך לעובדים ולציבור וגם לחברות עצמן, מפרקים, מפוררים ופוגעים בעובדים".

הפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר (צילום: הדס יום טוב)

לטענת העובדים השינויים המתוכננים מאיימים על הביטחון התעסוקתי של עובדי הקבוצה ועל זכות ההתאגדות שלהם, ועלולים לגרום לפיטורים של עובדים רבים. במסגרת מאבקם הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בשתי החברות. זכות השביתה בסכסוך זה נדונה בימים אלו בבית הדין לעבודה בבת ים, בעקבות בקשה לצו מניעה שהגישו ההנהלות.

ההפגנה מצטרפת לצעדי מחאה קודמים, בהם הפגנה של עובדי בזק בינלאומי מול ביתו של יו"ר בזק גיל שרון באפריל.

בשבוע שעבר קיימו עובדי אלפא כנס בבית ההסתדרות בתל אביב, בו השתתפה גם קבוצה של חברת הבת השלישית yes, המעוניינים לעבור להסתדרות.

"אתם העובדים מובילים סקטור חשוב בתוך עולם של רגולציות ושינויים, והאיחוד שלכם הוא אחד החשובים שנעשו", אמר בכנס יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, "מפה אנחנו מעבירים מסר ברור להנהלה: אנחנו ביחד, מאוחדים כאיש אחד. כולנו ביחד נדאג לזכויות שלנו. נעמוד מול ההנהלה מגובשים וחזקים, וביחד נוביל את העובדים לחוף מבטחים ולהצלחות".

 

 

 

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!