דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ללא פתרון באופק: השביתה בבתי החולים נכנסה ליומה השלישי

13 אלף עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים ועובדי משרד הבריאות שובתים בדרישה לתוספת תקנים | יו"ר ההסתדרות: "אם האוצר לא ימצא פתרון, עובדי מגזרים אחרים יצטרפו לשביתה" | שר הבריאות הורוביץ הבטיח פתרון "בתקציב הקרוב", ללא תשובה לטווח המיידי

הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, המרכז הרפואי שיבא, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)
הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, המרכז הרפואי שיבא, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שביתת עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים נמשכת גם היום (חמישי). השביתה, שכוללת גם את עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, החלה לאור עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה.

השביתה כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

גם עובדי משרד הבריאות בתחנות ההסגר בנמלי ישראל הצטרפו הבוקר לשביתה. המשמעות היא שאין שחרור של הכנסת אוניות לנמלים, ואין שחרור סחורות מיובאות כמו דגים, פטריות ודברי מתיקה.

ניסים לוי, יו״ר הוועד הארצי של משרד הבריאות ולשכות הבריאות, אמר: "לא ייתכן שממשלת ישראל תעביר חוקים כגון סימוני המזון, או השמדת בשר מהרשות הפלסטינית ולא יוסיפו כוח אדם. אנשים עובדים 24/7, ללא תוספת כוח אדם וקורסים. לא יכול להיות שאנשי שירות המזון ייסעו מאות קילומטרים להביא דגימות מזון באוטובוסים. אנחנו עובדים בתת-תנאים והגיע הזמן לעצור את זה. הבריאות של כולנו חשובה, ולנו צריכים להיות הכלים המתאימים לעבודה".

אלי בדש, יו״ר הוועד הארצי מנמ״ש (עובדי המנהל והמשק וכוחות העזר) בבתי החולים הממשלתיים, אמר: "אני מודה להנהלות בתי החולים ולצוותי הרפואה והסיעוד שתומכים במאבקנו ומתנצלים על הפגיעה בהם והמטופלים. תודה לכל הארגונים הנוספים שהביעו הזדהות. משרדי הבריאות והאוצר לא השאירו בידינו ברירה. הם הפקירו אותנו ואת המטופלים״.

אתמול (רביעי) בצהריים הסתיימה אסיפה של ועד עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, יחד עם ועד עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, ובה הוחלט לקבל את בקשתו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי שלא לנטוש את בתי החולים כדי לשמור על בריאות המטופלים. בטרם האספה קיימו העובדים הפגנה בה קראו "בעולם מתקצבים בישראל מקצצים" ו"רוצים לחזור בריאים הביתה".

הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)
הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע אתמול כי "אם הדרג המקצועי באוצר לא ימצא פתרון לזעקת העובדים השקופים בהקדם, סקטורים נוספים במגזר הציבורי ובמערכת הבריאות ישבתו גם כן לאות הזדהות". לדברי יו"ר ההסתדרות, "מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מירבית בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים שמוטלים עליהם וממצוקת התקנים החמורה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ חזר על עמדתו – הזדהות עם השביתה, והתחייבות לפתור את בעיית התקנים רק בתקציב המדינה הקרוב, שצפוי להיות מאושר באוקטובר. בתדריך עיתונאים אמר הורוביץ: "אין מערכת בריאות נפרדת לקורונה ומערכת לכל השאר. אותה מערכת בריאות שצריכה להתעסק עם הקורונה, היא גם מתעסקת עם חולי סרטן, אנשים שקיבלו דום לב, נפגעי תאונת דרכים ומאושפזים במחלקות גריאטריות. זו עובדי המנהל והמשק שמקשה על תפקוד בתי החולים. יש מחסור בתקנים ובכח אדם של רופאים, אחיות, עובדי מקצועות פרא-רפואיים. בדיוני התקציב עם האוצר זה יעמוד בלב העניין. בלי זה, לא רק שלא יהיה טיפול נאות בקורונה לא יהיה גם טיפול נאות בשאר החולים. נעמוד על תוספת תקציב גדולה למערכת הבריאות בתקציב הקרוב".

בתי החולים השובתים

רמב"ם, שיבא, שמיר, גליל-נהריה, הלל יפה, ברזילי, וולפסון, פוריה, זיו.
בתי החולים לבריאות הנפש: שער מנשה, אברבאנל, איתנים, מרחבים, באר יעקב, באר שבע, מעלה הכרמל, כפר שאול, מזור לבריאות הנפש.
בתי החולים הגריאטריים והשיקומיים: דורות נתניה, פלימן, לב השרון, גריאטרי ראשון לציון, שוהם, ושמואל הרופא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!