דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

עובדי המנהל והמשק הפגינו בשיבא: "רוצים לחזור בריאים הביתה"

העובדים ששובתים כבר יומיים דורשים תוספת תקנים כדי להתמודד עם עומסי העבודה הכבדים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע שאם לא יימצא פתרון, עובדים נוספים במערכת הבריאות יצטרפו לשביתה

  • העובדים ששובתים כבר יומיים דורשים תוספת תקנים כדי להתמודד עם עומסי העבודה הכבדים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע שאם לא יימצא פתרון, עובדים נוספים במערכת הבריאות יצטרפו לשביתה
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

עשרות עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים מכל רחבי הארץ הפגינו היום (רביעי) במרכז הרפואי שיבא, במחאה על התעלמות משרדי האוצר והבריאות מדרישותיהם. 13 אלף העובדים בהם עובדי נקיון, מטבח, מזכירות, שינוע רפואי ועוד שובתים זה היום השני במחאה על עומס בלתי אפשרי, ובדרישה לתוספת תקנים ושיפור שכרם. העובדים נשאו שלטים עליהם נכתב "גם עבד צריך לחיות", "רוצים לחזור בריאים הביתה", ו"קיצוצים במקום תקנים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, אמר בהפגנה: "שיבא הוא בית החולים הגדול במזרח התיכון, וזה בזכות כל החלקים שלו, לא בזכות איבר אחד. יש פה רופאים נהדרים ואחיות הכי טובות בעולם, אבל מי שמחזיק לך את היד זה כוח עזר. כשמישהו מביא לך בגד נקי זה עובד מכבסה, כשצנרת החמצן לא עובדת כי חסר בורג וצריך אינסטלטור. בית החולים הזה הוא כזה טוב כי צמרת האוצר לא יכולים לבלום אותו. כשפקידי האוצר רוצים להכות בנו, ההנהלה מוצאת דרך להתמודד איתם."

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי בהפגנת עובדי המנהל והמשק בשיבא (צילום: דפנה איזברוך)
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי בהפגנת עובדי המנהל והמשק בשיבא (צילום: דפנה איזברוך)

יעקבי פנה לשרי הממשלה ואמר: "ממשלה חדשה זה לא רק דיבורים חדשים, אנחנו רוצים מעשים חדשים. כשהטיעון צודק אין בעיה למצוא פתרון. ששר הבריאות יגיד לשר האוצר, כי שר הבריאות אמר לנו שהוא מכיר במאבק, שייתנו יחד עם ראש הממשלה הוראה לאוצר לגבש מתווה שנותן תקנים לבתי החולים. ששירות המזון לא ירגיש שעובדים בעגלה וסוס. אנשים נוסעים באוטובוס כדי להביא דגימות. אני דורש מהנהלת משרד האוצר לעצור את הכאוס, דקה לפני שזה גומר לנו את מערכת הבריאות היפה שבנינו. נחתום הסכם ונחזיר את הכבוד למערכת הבריאות ולעובדי המשק שלה. אני גאה בכם ובהסתדרות".

בהפגנה השתתפו יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי, המשנה למנכ"ל שיבא פרופ' ארנון אפק, יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק אלי בדש, ויו"ר ועד עובדי המנהל והמשק בשיבא קובי גבסו.

הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)
הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)
אלי בדש, יו"ר ועד עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, בהפגנת עובדי המנהל והמשק השובתים (צילום: דפנה איזברוך)
אלי בדש, יו"ר ועד עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, בהפגנת עובדי המנהל והמשק השובתים (צילום: דפנה איזברוך)
המשנה למנכ"ל שיבא, פרופ' ארנון אפק, בהפגנת עובדי המנהל והמשק השובתים (צילום: דפנה איזברוך)
המשנה למנכ"ל שיבא, פרופ' ארנון אפק, בהפגנת עובדי המנהל והמשק השובתים (צילום: דפנה איזברוך)
קובי גבסו, יו"ר ועד עובדי המנהל והמשק בשיבא, בהפגנת עובדי המנהל והמשק השובתים (צילום: דפנה איזברוך)
קובי גבסו, יו"ר ועד עובדי המנהל והמשק בשיבא, בהפגנת עובדי המנהל והמשק השובתים (צילום: דפנה איזברוך)

מוקדם יותר היום הודיע יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שאם לא יימצא פתרון למשבר, עובדי מגזרים נוספים במגזר הציבורי ובמערכת הבריאות ישבתו גם הם לאות הזדהות עם עובדי המנהל והמשק.

לדברי בר-דוד, "מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מירבית בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים, וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים וממצוקת התקנים החמורה. זו שעה קשה. מדובר בעובדים חשובים ביותר שעושים מלאכת קודש, ולא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים שמוטלים עליהם וממצוקת התקנים החמורה".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

13 אלף עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים פתחו אתמול בשביתה, שאליה הצטרפו גם 3,500 עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות ברחבי הארץ. העובדים טוענים לעומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים לעובדי מנהל ומשק. המשא ומתן הממושך מול משרד האוצר לפתרון הבעיות לא צלח.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התייחס אתמול (שלישי) לשביתת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים. לדבריו, הפתרון לבעיית העומס והמחסור בתקנים יינתן בהעברת תקציב המדינה הקרוב, שצפויה באוקטובר.

בטקס חילופי מנכ"לים במשרד הבריאות אמר הורוביץ: "במסגרת התקציב הקרוב, נפעל לשפר את תנאי האשפוז של המטופלים, וגם את תנאי העבודה של עובדי המנהל והמשק, עובדי הניקיון, המתמחים והמתמחות, האחים והאחיות, הרופאות והרופאים, וכל עובדי מערכת הבריאות שעושים לילות כימים למען הציבור. עבודתם של עובדי הניקיון והמשק חיונית לא פחות מעבודתו של כל עובד אחר במערכת הבריאות. כולם תורמים ולכולם מגיע לעבוד בתנאים מכבדים".

משרד הבריאות הביע תמיכה בדרישות העובדים, והדגישו שהפתרון מצוי בידי משרד האוצר. "משרד הבריאות מודאג מאוד משביתת עובדי המנהל והמשק והשלכותיה על תפקודם השוטף של בתי החולים. תקני הקורונה שהוקצו למנהל ומשק, כמו התקנים לצוותי הרפואה, הכרחיים להתמודדות עם העומס שאיתו מתמודדת המערכת כולה. משרד הבריאות מקווה ומניח כי יקודם פתרון למשבר בזמן הקרוב בהובלת משרד האוצר."

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "על מנת לסייע להתמודדות הממשלתית עם התפרצות הקורונה החליטו הממשלה והכנסת על הגדלה ייעודית של ההוצאה הממשלתית לצורך ההתמודדות עם הקורונה ("קופסאות הקורונה"). במסגרת הקופסאות הייעודיות נוספו בחודש יולי 2020 תקנים זמניים וייעודים לתגבור בתי החולים להתמודדות עם הקורונה. בזכות פעילותה של מערכת הבריאות למיגור התחלואה, ובפרט הצלחת מבצע החיסונים – הצורך שלשמו ניתנו תקנים אלו והמסלול החוקי בו הם תוקצבו איננו רלוונטי עוד. כמקובל, במסגרת דיוני התקציב יתקיים גם דיון בנוגע לתגבור קבוע של מערכת הבריאות."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!