דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי אגד שבתו בעקבות דקירת נהג, המנהלים ניסו לשבש את השביתה

פעילות קו 83 של אגד בראשון לציון, הושבתה במחאה על האירוע האלים שהתרחש אתמול (ג') | מנהלי התחנה ניסו להוציא את הקו בעצמם ואף הזמינו משטרה | יו"ר ועד עובדי אגד: "נחצה קו אדום, הייתי מצפה שההנהלה תבין ותכבד"

שביתת נהגי אגד בתחנת ראשון לציון, בעקבות דקירת נהג בקו 83 (ועד עובדי אגד)
שביתת נהגי אגד בתחנת ראשון לציון, בעקבות דקירת נהג בקו 83 (ועד עובדי אגד)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי אגד בראשון לציון השביתו הערב (רביעי) את קו 83 של אגד, במחאה על דקירתו של נהג אמש. בתגובה, מנהלי תחנת ראשון לציון ניסו להוציא את הקו בעצמם ואף הזמינו משטרה כלפי נציגי העובדים וההסתדרות, שחסמו את דרכי יציאת הקו מהתחנה.

האירוע התרחש בסביבות השעה 17:00, שעה בה אמורה הייתה להיות מושבתת פעילות הקו לשני הכיוונים. על אף שההשבתה דווחה מראש להנהלה על פי דין, ביקשה הנהלת הסניף להוציא את הקו בכל זאת, בניגוד להנחיות וועד העובדים.

נהגי אגד בתחנת ראשון לציון, שובתים בעקבות דקירת נהג בקו 83 (ועד עובדי אגד)
נהגי אגד בתחנת ראשון לציון, שובתים בעקבות דקירת נהג בקו 83 (ועד עובדי אגד)

"מנהל הסניף איים על נהגים לצאת על הקו, ולאחר מכן אפילו עלה על האוטובוס בעצמו ואמר שהוא יצא עם הקו במקומם" אמר ל'דבר', דורון עזרא, מנהל חטיבה ארצי עובדי התחבורה הציבורית בהסתדרות.

"הבהרנו שלא נקבל פגיעה בזכותם של העובדים למחות על האלימות שהופנתה כלפי חברם, ומנענו את יציאת הקו על ידי חסימת שערי התחנה באמצעות רכבים פרטיים. ההסתדרות לא תקבל כל פגיעה שהיא בנהגי התחבורה הציבורית, ולא תעבור על אירועים כאלו בשתיקה".

לדבריו, בתגובה הזמינו מנהלי התחנה ניידת משטרה למקום, אולם השוטר אשר הכיר את אירוע הדקירה מאמש, ואשר הוסברה לו הסיטואציה, נמנע מלהתערב בצעדים הארגוניים, לפיכך לבסוף וויתרה ההנהלה על הוצאת הקו וועד העובדים אפשר את פתיחת השער ויציאת קווי אוטובוס אחרים. קו 83, לא יצא עד סיום עיצומי העובדים בשעה 19:00 בערב.

אמין קבאגה, נהג אגד שנדקר הלילה. "האחריות מוטלת לפתחם של רשויות האכיפה ובתי המשפט" (צילום: דוברות ההסתדרות)
אמין קבאגה, נהג אגד שנדקר הלילה. "האחריות מוטלת לפתחם של רשויות האכיפה ובתי המשפט" (צילום: דוברות ההסתדרות)

"הסברתי למנהל הסניף שרק בנס הוא מתווכח איתי כאן – כי אותה המידה עשוי היה להיות היום חלילה בלוויה של עובד שלו" אמר ל'דבר' לירן מזרחי, מזכיר ועד דרום באגד. "אנחנו לא יכולים לקבל מציאות שכזו שרק הולכת ומסלימה, ואנחנו נגיב בחריפות לכל אירוע ואירוע מהסוג הזה עד שנביא למיגורה של התופעה הזו".

"אתמול בלילה נחצה קו אדום נוסף באלימות כלפי הנהגים. העובד הזה היה עשוי חלילה להיהרג, והעובדים המומים וכואבים" אמר קובי ואחניש, יו"ר ועד עובדי אגד. "הייתי מצפה שההנהלה תבין ותכבד את השביתה ואת העובדים שלה שמוחים כחוק על האלימות היום יומית שמופנית כלפיהם". 

נהג האוטובוס, אמין קבאגה, נדקר אמש שלוש פעמים בפלג גופו העליון על ידי רוכב אופנוע שחסם את דרכו. מקרה חמור זה מצטרף לאירועי אלימות רבים נגד נהגי התחבורה הציבורית בישראל בתקופה האחרונה. בעבר, קבע בית הדין כי לעובדי התחבורה הציבורית ישנה הזכות לנקיטת צעדים ארגוניים מידתיים ולהשבתה זמנית ונקודתית של קווים בהם נפגעו עובדים מאלימות.

מחברת אגד טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!