דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

פעילי מחאת הנכים פונו בכוח לאחר שחסמו את הכניסה ליישוב מגוריו של ליברמן

הפעילים דורשים ביטול הפחתת מאות מיליוני שקלים מהעלאת הקצבאות, והמשך של המענקים לנכים עד לאישור תקציב המדינה | חנן טל, מנכ"ל נכה לא חצי בן אדם: "נחדש את המחאה במלוא עוצמתה עד היישום המלא של החוק"

פעילי מחאת הנכים מפונים לאחר שחסמו את הכניסה ליישוב מגוריו של ליברמן (צילום: לביא נאור, דובר קבוצות מחאת הנכים)
פעילי מחאת הנכים מפונים לאחר שחסמו את הכניסה ליישוב מגוריו של ליברמן (צילום: לביא נאור, דובר קבוצות מחאת הנכים)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

פעילי מחאת הנכים פונו אמש (חמישי) בכוח לאחר שחסמו את הכניסה לביתו של שר האוצר, אביגדור ליברמן, ביישוב נוקדים שבגוש עציון. הפעילים מהארגונים ארגון "נכה לא חצי בן אדם" וקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" דורשים יישום מלא של ההסכמות סביב החוק להעלאת קצבאות הנכות מפברואר 2018, לפיהן הקצבאות יעלו ל-3,700 שקלים עד סוף 2021.

מחאת הנכים חודשה סביב מחלוקת בין הארגונים לבין אגף התקציבים במשרד האוצר בגין הכנסת סעיף שינוי התנהגות במתווה של יישום החוק, סעיף שגורע כ-600 מיליוני שקלים מהסכום הכולל שהממשלה התחייבה לו, ועתיד לפגוע בתוספות שונות שתוכננו לשנת 2021 – בהן גם תוספת מלאה לנכים הקשישים. זאת בין היתר בעקבות העיכוב ביישום חוק הנכים עקב המצב הפוליטי.

לפי הודעת הארגונים, שר האוצר אביגדור ליברמן טרם הודיע את עמדתו הרשמית בנושא. הארגונים דורשים שהשר ליברמן יודיע כי הוא מתנגד לעמדת אגף התקציבים ומתחייב ליישם את החוק במלואו, בהתאם למתווה שהוגש על ידי הארגונים.

דרישה נוספת של הארגונים היא ששר האוצר ייענה לבקשה להמשיך את תשלום המענקים המיוחדים עד להסדרת יישום החוק במסגרת תקציב המדינה, מהלך שבאוצר מתנגדים לו.

הפגנת ארגוני הנכים מול ביתו של שר האוצר, אביגדור ליברמן (צילום: ארגוני הנכים)
הפגנת ארגוני הנכים מול ביתו של שר האוצר, אביגדור ליברמן (צילום: ארגוני הנכים)

המענקים נולדו בעקבות היעדר תקציב מדינה מאושר בשנת 2020 וברוב שנת 2021. מאחר שלא ניתן היה לממש את הוראות החוק ולהעלות את הקצבאות ללא תקציב מדינה מאושר, החליטה הממשלה לשלם לנכים את ההעלאה לשנת 2020 בלבד כמענק חד פעמי בסך כ-200 שקלים בחודש למקבלי קצבת נכות מלאה. לאחר שגם שנת 2021 החלה ללא תקציב מדינה, סוכם על הארכת מענקים אלו עד יוני 2021.

אייל כהן, מוביל קבוצת הנכים הופכים לפנתרים: "מחאת הנכים יצאה לדרך, ואם שר האוצר לא מבין שחוק חייבים לקיים ולכבד, אנו נמשיך להפגין מול ביתו בכל שעה שנמצא לנכון".

חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם": "אגף התקציבים פועל בניגוד מוחלט לכוונת המחוקקים ומנסה לגזול מאות מליוני שקלים מהחוליה החלשה ביותר בחברה הישראלית. חידוש המחאה יסדר מחדש את סדרי העדיפויות באגף התקציבים. לא נחדול עד שהחוק ייושם במלואו. אם האוצר לא יתעשת, אנחנו צפויים לראות שידור חוזר של מחאת הנכים במלוא עוצמתה, פקקים איומים יפקדו את כבישי ישראל יום יום, שעה שעה, עד היישום המלא של החוק."

אלכס פרידמן, ממובילי מאבק הנכים, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": "החוק להעלאת קצבאות הנכים הוא חוק היסטורי, שהושג לאחר מאבק ממושך ותוך פשרות כואבות במטרה לסייע לציבור הנכים ולהעלות אותם מעל קו העוני. כל ניסיון לפגוע בחוק, ועוד לאחר שנתיים שאינו מיושם, הוא לא מעשה מוסרי. אני קורא לשר האוצר אביגדור ליברמן להכריע בסוגיה לטובת המתווה המלא, בדיוק כפי שהתחייב בכל סבבי הבחירות. מילה זו מילה."

תגובת משרד האוצר והשר ליברמן לא התקבלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!