דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בניגוד להתחייבות: משרד האוצר לא הציג מתווה פיצויים לנפגעי האסון במירון

נציגת אגף התקציבים הבטיחה ליו״ר ועדת הכספים קושניר להציג מתווה ״תוך שלושה שבועות״, אך המועד פקע | שי צרפתי שאיבד את אביו באסון: "פנינו לקושניר והוא התעלם" | ח״כ רייטן: ״מצפה מהאוצר לעמוד בהתחייבות״

יו״ר ועדת הכספים, אלכס קושניר. ״לוקחים מכיס של עניים לכיס של עניים״ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יו״ר ועדת הכספים, אלכס קושניר. ״לוקחים מכיס של עניים לכיס של עניים״ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר לא הציג מתווה לפיצוי נפגעי האסון במירון למרות שהתחייב לעשות זאת עד אתמול (ב׳). ההתחייבות ניתנה לבקשתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר.

״זה לא מעניין אותם״, אומר שי צרפתי שאיבד את אביו הרב משה צרפתי באסון, ״פנינו לקושניר והוא התעלם. פנינו למזכירות ועדת הכספים והם התעלמו. בשבוע שעבר שלחנו מכתב לשר הרווחה מאיר כהן, גם לא קיבלנו תגובה.

"פנינו לאוצר, ביקשנו מהם לבוא ולראות מה הצרכים שלנו, אבל הם ענו שהם לא עובדים בצורה כזאת. ׳אנחנו בונים תכנית וזהו׳. גילינו שלהיות משפחה שכולה בארץ זה התעלמות מוחלטת מצד המדינה״.

במשרד האוצר לא הגיבו לבקשת ׳דבר׳ לדעת האם יש מועד חלופי להצגת מתווה הפיצויים למשפחות שנהרגו באסון. ח"כ קושניר גם הוא לא רצה התייחס לפקיעת הדד ליין שהציב לאוצר. ח"כ אפרת רייטן, המיועדת להיות יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת, אמרה שהיא מצפה מהאוצר להציג את המתווה כפי שהורה יו"ר ועדת הכספים, ושהיא היא עוקבת מקרוב אחרי הנושא.

בדיון שנערך בכנסת בשבוע שעבר, חשף השר במשרד האוצר, חמד עמאר, שבכוונת האוצר להביא מתווה שמצמצם את מספר הזכאים וממקד את הסיוע במשפחות הנספים. זאת מתוך חשש שבשונה מהאסון באולמי ורסאי לאסון בהילולה במירון היו חשופים מאות אלפי אנשים, שיכולים לתבוע פיצוי.

בדיון שהתקיים לפני שלושה שבועות בוועדת הכספים אמרה רכזת דתות באגף התקציבים יעל לינדברג: ״אנחנו יכולים לעשות את זה בלוחות זמנים קצרים. אנחנו מבינים שבסוף יש כאן משפחות שנמצאות בקצה השני״. בתגובה לדרישותו של ח"כ קושניר, התחייבה כאמור לינדברג להציג מתווה תוך שלושה שבועות.

מנכ"ל הביטוח הלאומי תקף את האוצר בדיון: ״למשרד האוצר היו חודשיים. איפה הם היו עד עכשיו? למה הם לא אמרו שום דבר? העברנו להם את זה והם לא התייחסו. בואו נשים את הדברים על השולחן״. במשרד האוצר הבהירו בדיון שהם רוצים לקדם את הפיצוי באמצעות חקיקה ולא בהסכם בין הביטוח הלאומי לאוצר (סעיף 9), מה שיאריך את זמן תשלום הפיצויים.

לפי מתווה הפיצויים שהציע הביטוח הלאומי ואינו מקובל על האוצר, היקף התשלום הוא 100 אלף שקלים לכל נספה, או 130 אלף שקל לכל נספה במקרה שיש שני בני משפחה שנספו. בנוסף יקבלו בנות הזוג והילדים עד גיל 20 של הנספים מענק חד פעמי שיחושב לפי קצבה חודשית של 1,800 שקלים ל-25 שנה, סכום שעל פניו יכול להגיע למאות אלפי שקלים.

בנוסף מוצע פיצוי בגין נכות, שיינתן למי שימצא כנכה צמית (לא זמני) בשיעור של יותר מ-10%, ויינתן ללא קשר למבחני הכנסה. הפיצוי ישולם באופן חד פעמי, והוא יחושב כ-1,800 שקלים כפול אחוז הנכות, על פני 25 שנה. כל הסכומים בהצעה מתבססים על מנגון הפיצוי של אסון ורסאי, עם התאמה לשינויים במדד המחירים לצרכן מאז (תוספת של כ-30%).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!