דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שחקניות וח"כים קיימו כנס על עתיד כדורגל הנשים: "למדינה יש אחריות לשנות את המצב"

שחקנית ופרשנית הכדורגל, אשרת עיני, מחתה על חוסר ההשקעה התקציבית, התנאים הקשים של מחלקות הילדות וחוסר החשיפה התקשורתית | ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד): "לצערי המדינה שכחה אתכן מאחור, אנחנו נדחוף קדימה"

חברי הכנסת, רם שפע ומרב בן ארי, יחד עם שחקניות כדורגל, בכנס "עתיד כדורגל הנשים" (צילום: ליאור ברטל)
חברי הכנסת, רם שפע ומרב בן ארי, יחד עם שחקניות כדורגל, בכנס "עתיד כדורגל הנשים" (צילום: ליאור ברטל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כנס "עתיד כדורגל הנשים" התקיים אתמול (רביעי) בשיתוף פעולה של ארגון "כדורגלניות עושות שינוי" ושדולת הנשים בישראל. בכנס השתתפו שחקניות, מאמנות, נשות מקצוע מתוך ענף הכדורגל וחברי הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) ורם שפע (העבודה).

שחקנית ופרשנית הכדורגל, אשרת עיני, דיברה בפתיחת הכנס על חוסר החשיפה, חוסר ההשקעה התקציבית והתנאים הקשים בהם פועלות מחלקות הילדות והנערות במועדוני הכדורגל בישראל. "במהלך 23 שנה של הליגה, היה רק שידור אחד בטלוויזיה, בשנתיים האחרונות היו עוד שלושה שידורים מהגביע", אמרה עיני. "אנחנו לא יכולים לגייס ספונסרים, כי יש אפס נראות. נבחרת ישראל לא קיימה משחק אימון בינלאומי אחד בחמש השנים האחרונות".

שחקנית ופרשנית הכדורגל אשרת עיני: "למדינה יש אחריות כלפי הילדות והנערות שנמצאות בבית ולא משחקות כדורגל" (צילום: יוסי זליגר)
שחקנית ופרשנית הכדורגל אשרת עיני: "למדינה יש אחריות כלפי הילדות והנערות שנמצאות בבית ולא משחקות כדורגל" (צילום: יוסי זליגר)

עיני, ואחריה מאמנות ושחקניות נוספות, סיפרו על האפליה בחלוקת המתקנים בהשוואה לקבוצות הגברים: "ילדות הן האחרונות בשיבוצי המגרשים. לדוגמה, ילדות מקבוצת בנות נתניה מקבלות את המגרש רק בשעה 20:00, כי המגרשים מחולקים כך שהילדים והנערים מקבלים את המגרש לפניהם".

"למדינה יש אחריות כלפי הילדות והנערות שנמצאות בבית"

בסיום דבריה עיני הפנתה את האחריות הציבורית של חברי הכנסת להיות שותפים ליצירתו של השינוי ביחס ובאמצעים של כדורגל הנשים בישראל: "למדינה יש אחריות ציבורית אדירה כלפי הילדות והנערות שנמצאות בבית. אנחנו רוצות להציע להן להיות חלק מהחברה הבריאה שלנו. יש לנו את כל הפוטנציאל להצליח, אנחנו מסתכלות על מדינות אחרות ורואות איך הן הגיעו לשם, גם אנחנו יכולות. זה הזמן לחוקק חוקים שיעזרו לנו להגיע למקום הזה".

אס"א תל אביב מול מכבי עמק חפר, בליגת העל לנשים בכדורגל (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
אס"א תל אביב מול מכבי עמק חפר, בליגת העל לנשים בכדורגל (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

ח"כ רם שפע הגיב על הדברים והציע מספר כיווני פעולה בעתיד הקרוב. "ראיתי שהדברים שנאמרו כאן, הגיעו מהלב. קיימים פערים מגדריים, הם בכל תחום של החיים שלנו", אמר שפע. "יש המון דברים שחברי כנסת יכולים לעשות, בעיקר לשנות מדיניות. הסיפור של התקשורת הוא קריטי, חשיפה בגיל צעיר תייצר עוד ביקוש שיוצר מציאות. המתקנים הם אחד האתגרים היותר גדולים בכלל בספורט הישראלי. זה אחד הדברים שאנו מודעים לכך שצריך לעשות".

ח"כ מירב בן ארי, הוסיפה: "היום למדתי יותר את האירוע, וזה אירוע שניתן לטפל בו. אנחנו נתקדם ברמת השלטון המקומי, נבדוק גם מה העניין לגבי התקשורת והטוטו, ארגונים שאנחנו יכולים לקיים פגישות ולהביא נציגות שלכן, כדי לראות למה בכל המדינות זה זז קדימה ואנחנו די מאחור. זה תהליך. לצערי המדינה פשוט שכחה אתכן מאחור ואנחנו נדחוף אתכן לשם".

יעל שמיר, מנהלת הפיתוח בשדולת הנשים אמרה ל'דבר': "המטרה של קיום הכנס הייתה ללמוד על מצב הספורט בישראל וכדורגל הנשים בפרט. לא רק לשקף את המציאות, אלא גם למצוא את הפוטנציאל לשינוי ולשיפור".

"חברי הכנסת מירב בן ארי ורם שפע הביעו עניין ורצון לנסות לשנות דברים", הוסיפה שמיר. "צריך להתערב במידה כזאת שתגרום לרשויות השונות להבין איך האפליה הכל כך עמוקה וארוכת שנים הזאת פוגעת בסיכוי של ילדות ונערות לשחק. בנוסף, איך הן יכולות ליהנות מכל התוצרים הנלווים של דימוי גוף, ביטחון עצמי ותחרותיות. הדברים האלו יכולים לתרום לנשים להפוך למנהיגות, לחזק ולהעצים אותן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!