דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

מדיני / במהלך ביקורו בהולנד: נתניהו הנמיך הציפיות מהפגישה עם אבו מאזן

נתניהו התייחס במסיבת עיתונאים לדיווחים על מפגש פסגה בינו לבין אבו מאזן: "יש להם תנאים – שחרור אסירים, הם רוצים לדעת כבר מה יהיו תוצאות השיחות", והדגיש: "אם אבו מאזן מוכן להפגש ללא תנאים מוקדמים לשיחות ישירות, אני מוכן בכל עת"

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ).
ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ).
שי ניר

ראש הממשלה בנימין נתניהו צינן את הציפיות מקיומו של מפגש פסגה עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו-מאזן) בדבריו במסיבת העיתונאים המשותפת עם ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה. נתניהו חזר על אמירתו כי הוא מוכן להפגש עם עבאס "ללא תנאים מוקדמים" וציין כי זו הייתה אמירתו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולשליחו המיוחד למזרח התיכון, מיכאל בוגדנוב,  לפני יומיים, והתנה את המפגש בכך שגם לעבאס לא יהיו תנאים מוקדמים למפגש. נתניהו אמר כי "השאלה המרכזית היא כמובן האם אבו מאזן מוכן להפגש ללא תנאים מוקדמים? אנחנו שומעים על כך גרסאות סותרות. רק אתמול דוברים פלסטינים הבהירו שהם מוכנים להפגש, אבל יש להם תנאים – שחרור אסירים, הם רוצים לדעת כבר מה יהיו תוצאות השיחות וכדומה." והוסיף, "אם אבו מאזן מוכן להפגש ללא תנאים מוקדמים לשיחות ישירות, אני מוכן בכל עת. להפך, אני קורא לו לעשות זאת כבר קרוב לשבע שנים, ואם הוא יסכים לעשות זאת – תהיה פגישה".

על אף המסר הצונן ביחס לפסגה עם עבאס התייחס נתניהו, בדבריו במסיבת העיתונאים, לנושאים הקשורים בשיפור יחסי ישראל והפלסטינים עליהם דן עם רוטה: "היום שוחחנו על מספר צעדים חשובים למטרה זו: תחילה, שיפור את אספקת האנרגיה והמים לעזה. אין לנו מאבק, שום ריב עם העם בעזה, רק עם חבורת הבריונים הטרוריסטים שסוחטים אותם. אנחנו נאבקים בטרוריסטים אבל אנחנו רוצים לעזור לאוכלוסייה והצעד הראשון הוא לשפר את אספקת האנרגיה והמים לעזה, ובכלל זה הנחת צינור גז."

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ).

עוד התייחס נתניהו למעבר הסחורות בין ישראל לעזה ובעבר הירדן וציין את חלקה של הולנד לקידום הנושא, "אנחנו רוצים להבטיח שהסורקים במימון הולנד בנקודות המעבר לאורך נהר הירדן ובתוך עזה פועלים במלואם. אנחנו רוצים שייעשה בהם שימוש בצורה יעילה ככל הניתן כך שנוכל לאפשר מעבר מהיר של סחורות עבור האוכלוסייה ובו בזמן למנוע את הברחת הנשק לארגוני הטרור. זה משהו שאתם עזרתם בו, זה חיוני, וזה מוערך מאוד."

בדבריו התייחס נתניהו בחיוב להצעתו של רוטה לארח פגישה של מומחים הולנדים, ישראלים ופלסטינים כדי למצוא דרכים חדשות לשתף פעולה בעניינים כגון התפתחות כלכלית, מים, תשתיות ועוד ואמר: "אני חושב שזה משהו שנותן תקווה, מספק כיוון ומשפר את חיי האנשים וזה משהו שאנחנו מחויבים לו. ואני חושב שזה קיר מגן לשלום."

ח"כ פרופ' יוסי יונה הגיב לדברי נתניהו והאשים אותו כי הוא אינו משרת את האינטרס הלאומי להמשך קיומה של מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית: "החלטת נתניהו מחבלת באפשרות לחידוש השיחות בינינו לבין הרשות ואינה משרתת את האינטרס הלאומי החיוני שלנו. דומה שנתניהו מתעקש להחמיץ כל הזדמנות לפריצת דרך שתוביל להסדר המבוסס על שמירת ישראל בגבולות בטוחים הנדרשים להמשך קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית." עוד ציין יונה כי בפגישתו עם עבאס ברמאללה אמר האחרון כי הוא מוכן להפגש עם נתניהו במסגרת כל יוזמה אזורית או בינלאומית שמטרתה הגעה לפתרון כולל לקונפליקט והוסיף: "הנה אנו עדים היום לדחייה נוספת מצד נתניהו דבר שמצייר אותנו כסרבני שלום ואת הפלסטינים כשוחרי שלום. נתניהו שוב בוחר להיכנע לימין הקיצוני וזאת רק מתוך שיקולי שרידות פוליטית."

נתניהו נמצא בימים אלה בביקור רשמי בהולנד על מנת לדון ביחסים הבילטרלים בין המדינות ובנושאים איזוריים. במהלך הביקור נפגש נתניהו לראשונה עם מלך הולנד וילם אלכסנדר בארמון נורדיינדה. וילם הוכתר בשנת 2013 למלוכה. עוד צפוי נתניהו לבקר בפרלמנט של הולנד, שם ייפגש עם יו"ר הסנאט הגב' אנקי ברואקרס ויו"ר הפרלמנט הגב' חדיג'ה עריבּ. בהמשך יפגש נתניהו עם חברי ועדת החוץ של הפרלמנט ההולנדי, ישוחח עימם על יחסי ישראל-הולנד ויציג בפניהם את מדיניותה של ישראל בזירה האזורית ומול אירופה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!