דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בנט, ליברמן וגנץ סיכמו: תקציב הביטחון יעמוד על 58 מיליארד שקלים, רפורמת 'נפש אחת' תימשך

התקציב יגדל בכ-3 מיליארד שקלים ביחס לתקציב 2019, לעומת דרישת מערכת הביטחון לתוספות של כ-9 מיליארד שקלים | 750 מיליון שקלים יוקצו להגנת העורף

נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ ואביגדור ליברמן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ ואביגדור ליברמן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אסף צבי

תקציב מערכת הביטחון בשנת 2022 יעמוד על כ-58 מיליארד שקלים – כך סיכמו אמש (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן, ושר הביטחון בני גנץ. התקציב יכלול הקצאת 750 מיליון שקלים להגנת העורף, והגברת הרכש מחברות ביטחוניות בפריפריה. בנוסף סיכמו השרים שרפורמת נפש אחת לשיפור הטיפול בנכי צה"ל תימשך במלואה.

התקציב שסוכם מבטא גידול של כ-3 מיליארד שקלים ביחס לתקציב הביטחון האחרון שאושר, שעמד על 55.3 מיליארד שקלים. הסכום שאושר דומה לתקציב הביטחון בשנת 2020, שעמד לאחר תוספת על 57.3 מיליארד שקלים (אליהם נוספו 16.3 מיליון שקלים של הוצאה מותנית בהכנסה).

תקציב הביטחון ב-2020 היה תקציב המשכי שהתבסס על תקציב 2019, מאחר שב-2020 לא אושר תקציב מדינה. הוא זכה לתוספת של כ-3 מיליארד שקלים בספטמבר. גם השנה הנוכחית, 2021, החלה ללא תקציב מדינה מאושר, וגם בה אושרה כבר תוספת של 2.5 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון.

לפי הודעת משרד ראש הממשלה, השרים סיכמו שיינתן מענה להצטיידות והתעצמות צה"ל "בהתאם לאיומים", תוך מתן דגש על רכש מחברות ביטחוניות הפועלות בפריפריה, על הקצאת תקציב בהיקף של 750 מיליון ש"ח לטובת העורף בשנת 2022, על קידום רפורמת 'נפש אחת' לשיפור הטיפול בנכי צה"ל במלואה, וכן על תקצוב מלא של תכנית "ממדים ללימודים".

בנוסף סיכמו השרים על הסדרת נושא תקופות השירות ב"מתווה מאוזן שהוצג ע"י משרד הביטחון", שלא פורט בהודעה.

רפורמת נפש אחת "תימשך במלואה"

רפורמת 'נפש אחת' לשיפור הטיפול בנכי צה"ל אושרה בממשלה הקודמת במאי האחרון. היא תוקצבה ב-300 מיליון שקלים כבר בשנת 2020, לתוספת מיידית של תקנים לאגף השיקום ולשיפור השירות וההטבות לנכי צה"ל, וכללה גם הקמת צוותים לבחינת הגדלת התמיכה בנכים בתחומי הקצבאות, הרכב הרפואי ועוד שיגישו הצעות לאישור הממשלה. החלטת הממשלה לא כללה את הסכומים המלאים, אך משרד הביטחון העריך אותם בכ-900 מיליון שקלים בשנה.

תוספת של 3 מיליארד, פחות מדרישת משרד הביטחון

בין משרדי הביטחון והאוצר היתה מחלוקת על גודל התוספת הנדרשת ל-2021. משרד הביטחון דרש תוספת של 9 מיליארד שקלים (שבכללם 2.5 המיליארדים שכבר אושרו), בין היתר כדי לקדם את התכנית הרב שנתית של צה"ל, שהחל כבר בביצועה. בנוסף היתה דרישה לתוספת של 3 מיליארד שקלים בעקבות מבצע שומר החומות. שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס השבוע בכנס של גלובס לדרישות משרד הביטחון: "שר הביטחון צודק מבחינתו. האיומים על מדינת ישראל לא עלו מדרגה אלא קפצו מדרגה… זה לא סתם שמישהו דורש תוספת לתקציב. כמה אני אוכל לספק אני לא יודע".

בהודעה נמסר ש"ראש הממשלה, שר האוצר ושר הביטחון מברכים על ההסכמה וקוראים לכלל השרים והמשרדים להגיע להבנות בהקדם על מנת לאשר את תקציב המדינה באופן סדור בממשלה ובכנסת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!