דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי אמזון באלבמה עשויים לזכות להצבעה מחודשת על הקמת איגוד

קצינת השימוע של המועצה הלאומית ליחסי עבודה בארה"ב מצאה שענקית האינטרנט הפרה את החוק בהצבעה בחודש אפריל ולכן יש לבטל את תוצאותיה | כעת מחכים העובדים להחלטה רשמית של המועצה

הפגנת תמיכה בהתאגדות עובדי מחסן אמזון באלבמה (צילום: REUTERS/Lucy Nicholson)
הפגנת תמיכה בהתאגדות עובדי מחסן אמזון באלבמה (צילום: REUTERS/Lucy Nicholson)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

קצינת השימוע של המועצה הלאומית ליחסי עבודה בארה"ב (NLRB), המליצה אתמול (שני) על הצבעה חדשה על הקמת איגוד עובדים במחסן של אמזון בעיר בסמר באלבמה, מכיוון שהחברה הפרה את חוקי העבודה. העובדים יחכו כעת להחלטה רשמית של המועצה שעשויה לבטל את תוצאות ההצבעה מחודש אפריל, בה הפסיד האיגוד.

ההמלצה שפורסמה אתמול גובשה בעקבות התנגדויות שהגיש למועצה איגוד הקמעונאות, הסיטונאות וחנויות הכלבו (RWDSU) , שליווה את עובדי אמזון.

האיגוד האשים את ענקית האינטרנט בהתנהגות בלתי חוקית במהלך ההצבעה באפריל. לטענתו, החברה הרכה קמפיין אינטנסיבי נגד איגודים שתוכנן להפחיד את העובדים ולהשפיע על האופן בו יצביעו. אמזון נקטה, על פי הטענות, בטקטיקות לא חוקיות ועשתה הכל כדי לעצור את הקמתו של האיגוד.

העובדים ממתינים כעת להחלטה רשמית האם עמדתה של קצינת השימוע התקבלה על ידי מנהל האיזור.

סטיוארט אפלבאום, נשיא ה-RWDSU: "לאורך כל הדיון במועצה שמענו הוכחות משכנעות לכך שאמזון ניסתה להתערב ולהפחיד את העובדים באופן לא חוקי כשהם ביקשו לממש את זכותם להקים איגוד".

"אנו תומכים בהמלצת קצינת השימוע לבטל את תוצאות ההצבעה ולהורות על צבעה חדשה", הוסיף, "כפי שהזכיר לנו הנשיא ביידן מוקדם יותר השנה, השאלה אם להקים איגוד או לא אמורה להיות החלטה של העובדים ולא של המעסיק. ההתנהגות של אמזון לאורך כל תהליך הבחירות הייתה בזויה. אמזון רימתה, הם נתפסו ועכשיו הם ייתנו דין וחשבון".

בבחירות בחודש אפריל השנה השתתפו כ-6,000 עובדי מחסני אמזון בבסמר, אלבמה. ההצבעה הכריעה האם זו תהיה התאגדות העובדים הראשונה באמזון ארה"ב, לאחר שניסיונות קודמים כשלו, ובכך הפכו את ההצבעה לבעלת ערך ציבורי ופוליטי רב שעיני כל העולם עקבו אחריו.

מלבד העלאה בשכר כחלק מהדרישה לשכר מינימום של 15 דולר לשעה, העובדים קראו בהתאגדות תיגר על תרבות העבודה התובענית, ויש הטוענים המשפילה, בחברה. הם דורשים להפסיק את השעות הנוספות המוגזמות, להנהיג זמני הפסקות משמעותיים יותר ולשפר את יחס החברה לעובדים באופן כללי. עובדי המחסנים מתלוננים על עבודה של למעלה מ-10 שעות במשמרת בעמידה, עם שתי הפסקות של 30 דקות בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!