דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ניצן הורוביץ: "נחסן גם בבתי הספר, אנחנו בשעת חירום"

שר הבריאות ניצן הורוביץ התחסן היום (ו') במנה השלישית ואמר: "תקבעו תור עכשיו. אפשר גם בשישי-שבת. אנחנו במירוץ מול המגפה והחיסון הוא הכלי הכי יעיל שלנו. המדינה תיתן חיזוק של מערכת הבריאות, והשאר בידיים של כל אחד. המנה השלישית מורידה את התחלואה באופן דרמטי"

שר הבריאות ניצן הורוביץ לאחר קבלת החיסון השלישי (צילום מסך)
שר הבריאות ניצן הורוביץ לאחר קבלת החיסון השלישי (צילום מסך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"נחסן גם בבתי ספר כמו שמחסנים בכל מקום, כי אנחנו בשעת חירום ומחסנים בכל מקום אפשרי", אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ היום (שישי), אחרי שהתחסן בעצמו במנה השלישית בבית החולים מאיר בכפר סבא. "נשלח ניידת חיסונים לכל מקום אפשרי, לכל מי שיבקש".

הודעתו של הורוביץ מגיעה בתגובה לאמירתה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שלא תאפשר התחסנות בבתי הספר. הורוביץ אמר אתמול ל-N12 שההחלטה על התחסנות בבתי הספר היא בסמכותו.

"אמרתי לגבי מערכת החינוך שני דברים: יש מתווה מוסכם שכבר התחלנו איתו, השנה החרדית כבר נפתחה והם חלק ממערכת החינוך. אני חושב שזה חשוב שגם בחברה הכללית השנה תיפתח ב-1 בספטמבר. עושים מאמץ לחסן בני נוער, כולל בני נוער חרדים שכבר התחילו. סגר זה מוצא אחרון של אין ברירה ואנחנו לא רוצים להגיע לזה, משקיעים הרבה מאמץ לא להגיע לזה. זו לא המדיניות שלנו לדחוף לסגרים, לכן עושים את כל הצעדים האחרים".

הורוביץ הוסיף שהוא מקווה שכל בני ה-50 ומעלה יתחסנו: "זו הדרך הכי טובה לשמור מפני הנגיף. אני בן 56 וקיבלתי את הבוסטר אחרי שמנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש החליט לחתום על הצו בהמלצת ועדת החיסונים. זאת המלצה מדעית ורפואית, יש ראיות שהמנה השלישית מורידה את התחלואה באופן דרמטי. אני קורא לכל בני הגיל שלי ללכת להתחסן בהקדם. תקבעו תור עכשיו. אפשר גם בשישי-שבת. אנחנו במירוץ מול המגפה והחיסון הוא הכלי הכי יעיל שלנו.

בנוגע להוספת תקנים למערכת הבריאות אמר הורוביץ: "התחסנות בני אדם והתחסנות מערכת הבריאות הם שני צעדים שמשלימים אחד את השני. המדינה תיתן חיזוק של מערכת הבריאות, והשאר בידיים של כל אחד. השילוב של חיסונים, תקנים וקיום הנחיות יאפשרו לנו לשמור על הבריאות ולמנוע פגיעה קשה במשק, בפרנסה ובחינוך. החיסון מועיל. אני התחסנתי ביום הראשון. צאו להתחסן. אנחנו ניתן למערכת את כל הכלים, אני יודע שלמשך שנים חנקו אותה. תקבלו משאבים, תקנים ויחס ראוי".

הורוביץ נשאל אם הממשלה עשתה הכול כדי למנוע תחלואה קשה, והשיב: "מאז הקמת הממשלה התחלנו לחסן בני נוער, הכנסנו מנה שלישית, בדיקות מהירות ועצמאיות. התחלנו תו ירוק, חובת מסכות (לכו עם מסכות) מתווה חינוך עם סקר סרולוגי. עשינו שורה ארוכה של צעדים כדי לצמצם הדבקה ותחלואה קשה. לקחנו גם שיקולים נוספים: שמירה על פרנסה ועל המשק. הבאנו את כל השיקולים בחשבון. אני משוכנע שקיום ההנחיות וחיזוק מערכת הבריאות יאפשרו לנו לעבור את הקורונה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!