דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בהתערבות בינלאומית: 75 ספורטאיות מאפגניסטן הוברחו לאוסטרליה

ארגון שחקני הכדורגל העולמי ומנהלת נבחרת הנשים האפגנית, חאלידה פופאל, ארגנו את מבצע הבריחה של הספורטאיות, שמאוימות על ידי הטליבאן | פופאל: "כדורגל הנשים הוא משפחה ועלינו לוודא שכולן בטוחות"

חאלידה פופאל (משמאל) מייסדת נבחרת הנשים של אפגניסטן (AP Photos/Jan M. Olsen)
חאלידה פופאל (משמאל) מייסדת נבחרת הנשים של אפגניסטן (AP Photos/Jan M. Olsen)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

75 ספורטאיות, בהן שחקניות כדורגל ומשפחותיהן, הוברחו אתמול (שלישי) משדה התעופה בקאבול לאוסטרליה בעקבות כיבוש עיר הבירה של אפגניסטן על ידי הטליבאן. ארגון שחקני הכדורגל העולמי FIFPRO ומנהלת נבחרת הנשים האפגנית חאלידה פופאל פעלו מאחורי הקלעים להבטחת שלומן של הספורטאיות שמאוימות על ידי השלטון הקיצוני.

פופאל, שבעצמה ברחה מאפגניסטן לפני כמה שנים בעקבות איומים על חייה ומתגוררת כיום בדנמרק, סיפרה בשבוע האחרון לתקשורת העולמית ששחקניות הנבחרת מפוחדות מאוד. היא ביקשה מהן להשמיד כל זכר לכך שהיו שחקניות כדורגל, להוריד את השמות שלהן מהרשתות חברתיות, לשרוף את המדים הבינלאומיים שלהן ולמחוק את כל התמונות.

במבצע שהתנהל מאחורי הקלעים הצליחו פופאל ושותפיה לארגן את יציאתן בטיסה מיוחדת של הספורטאיות האפגניות למקלט באוסטרליה. לפי ה'גרדיאן', הספורטאיות לקחו את הסיכון לרוץ ליד מחסומי הטליבאן בדרך לשדה התעופה וחלקן הוכו.

"זה ניצחון חשוב", אמרה פופאל. "הימים האחרונים היו מלחיצים ביותר. הכדורגלניות היו אמיצות וחזקות ברגע המשבר, ואנחנו מקווים שיהיו להן חיים טובים יותר מחוץ לאפגניסטן. אבל יש עוד הרבה עבודה לעשות. כדורגל הנשים הוא משפחה ועלינו לוודא שכולן בטוחות".

חאלידה פופאל, מייסדת נבחרת הנשים של אפגניסטן בכדורגל נואמת בכינוס של פיפ"א. (Photo by Valeriano Di Domenico – FIFA via Getty Images)
חאלידה פופאל, מייסדת נבחרת הנשים של אפגניסטן בכדורגל נואמת בכינוס של פיפ"א. (Photo by Valeriano Di Domenico – FIFA via Getty Images)

ארגון שחקני הכדורגל העולמי FIFPRO מסר: "אנחנו מודים לממשלת אוסטרליה שפינתה מספר רב של כדורגלניות וספורטאיות מאפגניסטן. הנשים הצעירות האלה, הן כספורטאיות והן כפעילות חברתיות, היו במצב של סכנה. אנחנו מודים לקהילה הבינלאומית על שהתגייסה לעזרתן".

חברת הוועד האולימפי הבינלאומי מאפגניסטן, סמירה אסגהרי, קראה ביום חמישי לארה"ב לעזור בפינוי הספורטאיות והמאמנות הבכירות מהמדינה. "ספורטאיות, מאמנות ונשות צוות זקוקות לעזרתכם, עלינו להוציא אותן מידי הטליבאן", כתבה ברשתות החברתיות, "אנא עשו משהו לפני שיהיה מאוחר מדי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!