דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
23.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״ייתכנו שיבושים באספקת המזון״: הוכרז סכסוך עבודה בעקבות הרפורמה במערך הכשרות

הוועד וההסתדרות, המייצגים את 4,000 עובדי המועצות הדתיות, דורשים לקיים מו"מ להסכם קיבוצי בשל הפגיעה בתנאי עבודתם של המשגיחים | יו"ר הסתדרות המעו"ף: ״תאגיד חדש עם כשלים זהים לא יפתור את הבעיה״

ישיבת ההקמה של הוועד הארצי של עובדי המועצות הדתיות (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)
ישיבת ההקמה של הוועד הארצי של עובדי המועצות הדתיות (צילום ארכיון: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה היום (ה') על סכסוך עבודה במועצות הדתיות, זאת על רקע הפיטורים ההמוניים הצפויים במסגרת הרפורמה במערך הכשרות. סכסוך העבודה מקיף כ-4,000 עובדים שעל פי ההערכות כ-700 מהם עשויים להיות מפוטרים בעקבות הרפורמה, המוציאה את תחום הפיקוח על הכשרות מאחריות המועצות הדתיות – זאת לצד הפגיעה בתנאי עבודתם של משגיחי הכשרות שיהפכו עובדי כוח אדם.

הסכסוך אושר כבר אתמול בשעות הערב על ידי הוועדה לתיאום ולביצוע. בין העילות הנוספות לסכסוך העבודה: התנהלות בחוסר תום לב והתעלמות מהצורך להבטיח המשך העסקה וניוד של עובדים; נקיטה בהליך מתוכנן של צמצום ללא הבטחת תעסוקה חלופית; היעדר אפשרות להיקלט במבנה החדש או הימצאות הסכם על תנאי סיום העסקה.

נציגות העובדים וההסתדרות דורשים לנהל מו"מ להסכם קיבוצי בנוגע להשלכות הישירות שיש לרפורמה הצפויה על זכויות העובדים, מעמדם וביטחונם התעסוקתי. בהסתדרות מבהירים כי אינם מתנגדתים לרפורמות, אולם מהלך רחב שכזה נחוץ שייעשה בהידברות ולא במהלכים חד-צדדים. באם לא ינוהל מו"מ בתום לב בנוגע לעתידם של העובדים בשבועיים הקרובים עם סוף ימי הצינון, צפויות פעולות ארגוניות שעשויות לגרום לשיבושים באספקת המזון.

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל אמר: "הרפורמה בענף משגיחי הכשרות לא הבשילה. מדובר על משרות שיקוצצו, על הפחתות בשכר ועל קליטת עובדים במקום אלה שכבר ממלאים את התפקיד. את מחיר הכישלון ירגישו הן הציבור, אשר ישלם יותר, והן העובדים, אשר ישלמו באובדן מטה לחמם. אנחנו מבקשים להימנע מטעויות ודורשים שינוהל מו"מ להסדרת זכויות העובדים. תאגיד חדש עם כשלים זהים לא יפתור את הבעיה".

יו"ר החטיבה הדתית בהסתדרות, עו"ד רפי מלאכי: "אפעל ללא לאות על מנת למנוע פיטורים של אלפי עובדים עם הפעלת הרפורמה של שר הדתות. אנחנו בעד רפורמה, אך לאחר 73 שנה מהקמת המדינה לא ניתן לבצע מהלכים חד-צדדיים שיגרמו בוודאות לפיטורי עובדים – ללא התייעצות ומו"מ עם ההסתדרות.

אמש התקיים כנס חירום של עובדי המועצות הדתיות ומשגיחי הכשרות בנתניה, בהשתתפות מאות עובדים ומשגיחים. לכנס הגיעו גם חבר מועצת הרבנות הראשית הרב אליעזר שמחה וייס, הרב דוד אוחיון יו"ר איגוד רבני הערים ורב העיר באלפי מנשה, רב העיר נתניה קלמן מאיר בר ורב העיר צפת שמואל אליהו. הרבנים הביעו תמיכה במאבק עובדי המועצות הדתיות והמשגיחים, ואף הבהירו כי רבני הערים יתמכו בשביתה על רקע הרפורמה, ככל שהדברים יגיעו לכדי כך.

הרפורמה, יוזמת שר הדתות מתן כהנא שהוכנסה לחוק ההסדרים, מבקשת לאפשר הקמתם של 'תאגידי כשרות' פרטיים אשר יעסיקו את משגיחי הכשרות כחברות כוח אדם. בהסתדרות חוששים שהמהלך יוביל לפגיעה קשה הן בשכרם של המשגיחים שיהפכו עובדי כוח אדם והן במועצות הדתיות שיאלצו לפטר כ-700 עובדים על פי ההערכות בשל צמצומן על רקע הפסקת הפיקוח על מערך הכשרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!